A Mercedes-Benz furgonokkal kapcsolatos több évtizedes innovációk és évfordulók

Mercedes-Benz Vans: Jahrzehnte voller Innovation und Jubiläen / Decades of innovation and anniversariesMercedes-Benz Vans: Jahrzehnte voller Innovation und Jubiläen / Decades of innovation and anniversaries

A Mercedes-Benz furgonok évtizedek óta nélkülözhetetlen társak számos iparágban. Kézművesek, csomagfutárok, rendőrök, mentősök és lakóautó-rajongók generációi értékelték a termékfejlesztéseket az évek során. Idén több évfordulót is ünnepel a sztárral rendelkező márka.

  • 55 éve (1969): Megkezdődött az első Hanomag-Henschel kishaszonjárművek gyártása Brémában
  • 40 éve (1984): Az utolsó T1/TN kisteherautó legördült a futószalagról Brémában
  • 35 éve (1989): A T1/TN arculata új motorokkal és továbbfejlesztett aerodinamikával
  • Majdnem 30 éve (1995): A Sprinter bemutatása, amely azóta csaknem 30 éve sikertörténetet írt

55 éve – 1969: Egykor Hanomag-Henschelként ismerték, a Bremer

1969 szeptemberében, 55 éve gördült le az első Hanomag-Henschel kishaszonjármű Brémában, az egykori borgwardi gyár futószalagjáról. Ez azt követően történt, hogy a hamburgi-harburgi üzemből áthelyezték a furgonok és kombik gyártását. Ezzel egy időben a Daimler-Benz 51 százalékos részesedést szerzett, és így Mercedes-Benz L 306 néven forgalmazta a járműveket. 1970/1971 fordulóján a Daimler-Benz átvette a Hanomag-Henschel összes fennmaradó részvényét. és 1977-ig folytatta az L 306 építését.

40 éve – 1984: Az utolsó T1/TN furgon legördült a brémai futószalagról

Bő 40 évvel ezelőtt, 1984. július 19-én a brémai gyárban gyártották a 290 958. és egyben utolsó kisteherautót a belső nevén T1/TN néven ismert sorozatból. Ezzel véget ért a Mercedes-Benz kisteherautók gyártása Brémában, és a teljes termelés most a düsseldorfi üzemben összpontosult, ahol 1980 óta gyártják a T1/TN-t. Ettől kezdve Brémát kizárólag autógyárként használták. A düsseldorfi üzemben 1995-ig még csaknem 660 000 kisteherautó készült el a sorozatból.

35 éve – 1989: A T1/TN furgonok átfogó modellfinomítása

Az első alkalommal 1977-ben bemutatott T1/TN-t műszakilag felülvizsgálták és továbbfejlesztették az új kiadáshoz 1989 márciusában, 35 évvel ezelőtt. A mérnökök három fő célra összpontosítottak: nagyobb teljesítményre, nagyobb sebességre és alacsonyabb károsanyag-kibocsátásra. A két új motor a „Diesel 1989” címet kapta. Ezzel az átfogó arculatváltással a düsseldorfi üzem lezárta az eseménydús 80-as éveket. 1992-ig összesen körülbelül 900 000 kisteherautó hagyta el a helyszínt.

Vizuálisan a termékváltoztatások közé tartozott az első ablakoszlopok burkolása a magastetős változatoknál, valamint egy új lökhárító rés nélkül. Ezek a tervezési változtatások a szerkezettől függően akár 25 százalékkal javították az aerodinamikát, ami nagyobb aerodinamikai hatékonyságot és jelentősen csökkentett üzemanyag-fogyasztást eredményezett. Például egy lapostetős kisteherautó 100 km/órás állandó sebesség mellett közel 23 százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztást.

A T1/TN számos iparágban elért sikerét elsősorban sokoldalúságának köszönhette, beleértve a különféle oldalsó toló- és hátsó ajtókat (nyitási szögek: 90°, 180° vagy 270°), amelyeket az euroraklap méretre szabtak. Gyárilag összesen 252 változatot kínáltak.

Majdnem 30 éve – 1995: A Sprinter a legendás T1/TN öröksége

Majdnem 30 évvel ezelőtt, 1995-ben a Sprinter, a Mercedes-Benz új kisteherautója sok tekintetben mérföldkövet jelentett. A Sprinter volt az első olyan haszongépjármű, amelynek csillaga volt, és amelynek neve egyszerű szám- és betűkódok helyett. Ezzel elindította a Mercedes-Benz Vans sikeres termékoffenzíváját.

A Sprinter követte a Mercedes-Benz T1/TN-t, egy igazi legendát, amelyet 18 év alatt csaknem egymillió példányban gyártottak. Miközben átvette a T1/TN alapvető műszaki koncepcióját, minden mást forradalmasítottak. Egyedülálló volt az önhordó karosszéria, a nagy vonóerős hátsókerék-hajtás, a független első felfüggesztéssel rendelkező modern futómű, a példaértékű biztonsági felszereltség és az erős motorok kombinációja. A Sprinter már a kezdetektől fogva igazi univerzálisként pozicionálta magát. A változatok és opciók sokaságának köszönhetően minden iparágban az első választás lett, és az is maradt a mai napig.

2024 elején a Mercedes-Benz ismét újradefiniálta a nagy furgonok szegmensét. A frissített Sprinter jelentősen növeli a biztonságot, a kényelmet és a digitális hálózatépítést, miközben megőrzi rugalmasságát. A frissített eSprinterrel a Mercedes-Benz Vans egyben villamosítási stratégiájának következő szakaszát is megvalósítja. A hatékonyság, a hatótáv és a töltési mennyiség hármasa sokoldalú, sokoldalúvá teszi a teljesen elektromos furgont.

Jövőre a Mercedes-Benz Vans ünnepli a Sprinter 30. évfordulóját. „Kistestvére”, Vito, a közepes méretű furgonok szegmensének mindenes autója, szintén 30. születésnapját ünnepli.


Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!