A Mercedes EQA és EQB kevésbé hatékony, lítium-vas-foszfát akkumulátorokat kap

Mercedes-EQ, EQA 250, Interieur, Nevagrau, Edition 1. EQA 250 (Stromverbrauch kombiniert: 15,7 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km) // Mercedes-EQ, EQA 250, Interior, neva grey, Edition 1. EQA 250 (combined power consumption: 15.7 kWh/100 km, combined CO2 emissions: 0 g/km)

A belépő szintű modellek olcsóbbak lesznek, de csökken a hatótávolságuk.


A Mercedes-Benz áttér az olcsóbb, de kevésbé erős lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorok használatára annak érdekében, hogy kordában tartsa a belépő szintű modellek árait. Így az EQA és EQB villanyautók legújabb generációja már ezzel az akkumulátorral fog piacra kerülni – nyilatkozta Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója. 

A Mercedes a drágább, nikkel-alapú kémiával rendelkező akkumulátorokat, melyek nagyobb teljesítményt és hatótávot tesznek lehetővé inkább az olyan modellekben fogja használni, mint az S-osztály tisztán elektromos változatában, EQS-ben.

Källenius úgy véli, hogy a fogyasztók el fogják fogadni az alacsonyabb hatótávolságot, ha ez azzal jár, hogy olcsóbban juthatnak az autóhoz.

A Mercedes több mint 40 milliárd eurót költ palettájának villanyosítására az évtized folyamán. A vállalat tervei között szerepel, hogy 2025-től három különböző, kifejezetten villanyautókhoz kifejlesztett platformra is épít akkumulátoros elektromos autókat, és partnereivel együttműködve nyolc akkumulátorgyárat hoz létre világszerte.

Az autóipar jelentős része a lítium-ion akkumulátorokban nikkelt és kobaltot használ a villanyautók teljesítményének növelése érdekében. Ugyanakkor a rendelkezésre álló készletek korlátozottak, a fokozott kereslet pedig rendkívüli áremelkedést idézett elő mindkét anyag esetében.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a múlt héten jelentette be, hogy az amerikai gyártó a Standard Range, vagyis az alapmodellekben szintén lítium-vas-foszfát akkumulátorokat fog használni. 

A Tesla és a Mercedes számára is a kínai CATL biztosítja az LFP akkumulátorokat. A német autógyártó a CATL „cell-to-pack” technológiáját használja majd, amellyel nemcsak a súlyt, de a költségeket is csökkenti azáltal, hogy a cellákat közvetlenül az akkumulátorcsomagba integrálják.

Forrás:

Automotive News Europe & mahzrt.hu