A minden ízében megújult Renault Kangoo Van (5.)

RAKODÁSI TERÜLET: HELY A MÉRHETŐN TÚL IS

Alapváltozatában a megújult Kangoo Van páratlan, 3,9 m³ rakomány-elhelyezési lehetőséget biztosít. Legnagyobb hasznos terhehetősége 600 – 800 kg (Megnövelt teherbírás opcióval) az L2-es, MAXI verziónál pedig közel 1 tonna. A modell által vontatható legnagyobb tömeg 1.500 kg lehet.

Iparági szinten első a méretében

A megújult Kangoo Van L2-es, MAXI változata 864 mm széles tólóajtójával, és maximális raktérhosszt (3 548 mm) tekintve is a legjobb szegmensén belül. Raktér térfogata (befogadó képessége) 4,2 – 4,9 m³ közötti. Az alapváltozat (L1) rakterének térfogata 3,3 – 3,9 m³ közötti. A rakodást egy 1/3 – 2/3-os aszimmetrikus hátsó ajtó teszi könnyebbé, amely ráadásul 90° – 180° fokos szögben is nyitható. Ennek köszönhetően a rakomány könnyen hozzáférhető még olyankor is, ha a gépjármű mögött alig van hely a pakolásra.

Biztonságos rakodási terület

Az új ajtók jobban ellenállnak a behatolási- és a lopási kísérleteknek Egy extraként választható megerősített zárszerkezet még ennél is magasabb szintű védelmet biztosít: a belső ajtó zárkioldó vezérlői csak akkor aktiválódnak, ha az Automata Renault Kártyát érzékelik, vagy a háromgombos kulcsot használják. Így, ha a fülkébe sikerül is illetéktelennek bejutnia, a raktér (mely 100%-osan lemezelt) továbbra is zárt és védett marad.

Moduláris, személyre szabott megoldások a szakembereknek

A megújult Kangoo Van két karosszériahosszban – normál (L1) és hosszú (L2 – MAXI) – és kétfajta válaszfallal kapható: Teljes, zárt, és rácsozott, kihajtható. Az összeállítás a kívánt (1 vagy 2) utasüléstől függ, illetve a felszereltségi szinttől függ. A megújult Kangoo Van-nél a legspeciálisabb átalakítások is lehetségesek, mint pl. hűtős vagy műhelyautós átalakítás.

A LEGÚJABB GENERÁCIÓS KONNEKTIVITÁSI- ÉS EGY ÚJ MULTIMÉDIÁS RENDSZER EGY JÁRMŰBEN

A megújult Kangoo Van élvezetesebbé teszi az autóban eltöltött időt, ezzel a munkanapokat is: a jármű kapcsolatot létesít köztünk és a külső világ között. A modell az új 8” EASY LINK multimédia rendszerrel érhető el.

Három multimédiás lehetőségből lehet választani

A megújult Kangoo Van három lehetséges multimédia felszereltséggel kapható:

  • R&GO funkciós DAB-os rádió Bluetooth kapcsolattal. Az R&GO alkalmazás hozzáféréssel rendelkezik a vezető okostelefonos lehetőségeihez
  • Az EASY LINK multimédia rendszer navigációval és anélkül is kérhető. A 8 colos kijelző a műszerfalba van építve. Csatlakozó szolgáltatások, automatikus frissítések használata és személyre szabása annyira egyszerű, mint egy okostelefoné. Kompatibilis Android Auto és Apple CarPlay rendszerrel. Az EASY LINK hangvezérlést is támogat, de sajnos magyar nyelven nem érhető el, csatlakoztatható továbbá bármely multimédiás, navigációs, szórakoztató információs lehetőséghez vagy a vezetéstámogató rendszerhez. A gépkocsivezetők a kormánykerék, az érintőképernyő gombjai használatával vagy audio parancsokkal irányítva indíthatnak és fogadhatnak telefonhívásokat, hallgathatnak meg, vagy diktálhatnak le szöveges üzeneteket.

Az okostelefon jól érzi magát a „fedélzeten”

Egy okostelefon tartó révén, mely – függően attól, hogy a gépkocsivezető jobb- vagy balkezes – a gépkocsivezető előtt jobb- vagy baloldalra is elhelyezhető. A mobil irodaként is használható belteret egy 15 W–os indukciós telefontöltő teszi teljessé és korlátlanná. A telefonon töltöttségi állapota a multimédia kijelzőn látható. Amint a telefon feltöltődött, a töltés magától leáll, kiküszöbölve ezzel a túltöltődés veszélyét.

Három USB csatlakozó és három 12 V-os dugalj is rendelkezésre áll

A kiválasztott változattól függően a megújult Kangoo Van-ben akár három USB csatlakozó is lehet: kettő a kormány fölötti tárolóban, és egy a multimédia kijelzőn vagy a rádión helyezkedik el.

A három 12 V-os csatlakozót az autó több pontján – tudatosan megtervezve – helyeztük el: a kormánykerék fölötti zárható tárolóban, a központi konzolban és a raktérben (ez az akkumulátoros szerszámok feltöltését szolgálja).

Biztonságos és egyszerű a bejutás az Automata Renault Kártyával

A kocsifeltörések megakadályozása érdekében a hátsó- és oldalajtókon nincsenek kulcslyukak. Az Automata Renault Kártyával biztonságosan és könnyen nyitható a jármű anélkül, hogy a vezetőnek használnia kellene a kezét. Pusztán a járműtől való távolságával szabályozhatja a műveletet. Az is a vezető életét könnyíti meg, hogy slusszkulcs nélküli is adható gyújtás, ráadásul a csomagtér az utastértől külön is nyitható stb. A kártyának köszönhetően a vezetőnek nem kell levennie a munkavégzéshez használt biztonsági kesztyűt vagy keresgélnie a kulcsot, ha ki akarja nyitni vagy be akarja csukni a furgont.

Tudta? A csatlakoztatott navigációnak köszönhetően a megújult Kangoo Van lehetővé teszi, hogy a vezető rákeressen aktuális az üzemanyagárakra, Google-kereséseket végezzen, és tartózkodási helyének térképe automatikusan frissüljön stb.

TUCATNYI, ÚJGENERÁCIÓS VEZETÉSTÁMOGATÓ RENDSZER

A tizenkét, opcióban választható új vezetéstámogató rendszer segítségével a megújult Kangoo Van a korábbiakhoz képest is könnyebben és biztonságosabban vezethető: a vezetéstámogató rendszerek precíziós segítséget nyújtanak minden, munkához kapcsolódó vezetési feladat kapcsán. A közeljövőben, az önvezető technológia is elérhető lesz minden modellen.

Hogy nyugodtan teljen az utazás

  • A követési távolságra figyelmeztető rendszer a műszerfalon figyelmeztet a saját és a közvetlenül előtte haladó gépjármű közötti túlságosan alacsony távolságra, megkönnyítve ezzel a biztonságos követési távolság beállítását.
  • A sebességszabályozó (tempomat) és sebességkorlátozó (lejtmenet-vezérlővel) rendszer arra szolgál, hogy a modell sebességét a vezető által kiválasztott sebességre beállítsák, illetve e sebességhatáron belül tartsák a kerékbe szerelt kontrollmechanizmusok segítségével, melyek még a lejtőn lefelé menet közben is érvényesülnek.
  • Az adaptív tempomat a gépjármű sebességét szabályozza, és – a kiválasztott sebességtől és követési távolságtól függő – biztonságos követési távolságot tart az azonos sávban közvetlenül előtte haladó gépjárműtől.
  • A RENAULT PILOT Forgalmi és Autópálya Asszisztens az adpatív tempomat működésté ötvözi a sávközép tartó rendszerrel, illetve továbbá kiegészül Stop&Go funkcióval is. A rendszer csak automata váltóval szerelt verziók esetén elérhető és az első lépést jelenti a valós önvezetés felé.

A könnyebb parkolásért

  • A 10 km/h-s sebesség alatt aktív első, hátsó és oldalsó parkolóradarok jelzik a gépjárművezetőnek, ha akadályok tűnnek fel a jármű közvetlen közelében. A vizuális jelek és a csipogó hangok egyre erőteljesebbé válnak, ahogy az akadály közelebb kerül majd folyamatossá válnak, ha a tárgy már csak 30 cm távolságon belülre kerül. A rendszer igény esetén a műszerfali panelen, illetve a multimédia kijelzőn ki- és bekapcsolható.
  • A Renault Park Assist, félautomata parkolóasszisztens) rendszer segít leparkolni a járművet oly módon, hogy megtalálja a megfelelő helyet a szükséges manőverhez (merőleges, párhuzamos és halszálka). A rendszer kezeli a kormányt, mialatt a gépjárművezető a sebességet, fékezést, és az előre/hátra irányváltoztatást kezeli.
  • A manőverezéshez a megújult Kangoo Van-re felszerelhető első és hátsó tolatóradar vagy tolatókamera is. A tolatókamera képe alapvetően a 8” EASY LINK multimédia rendszer kijelzőjén jelenik meg, de ennek hiányában a belső visszapillantó tükörben is képes megjelenni, így az is megvásárolhatja a tolatókamerát, akinek nincs szüksége multimédia rendszerre.

Mindenkinek biztonságosabb az utazás

  • A megújult Kangoo Van-nél is elérhető a kamerás belső visszapillantó tükör. Ilyenkor a hagyományos belső visszapillantó tükör helyén egy 5”-os kijelző található, ami előrehaladáskor folyamatosan mutatja a jármű mögötti területet. A kamera a hátsó ajtók fölött helyezkedik el, így semmi sem gátolja a tökéletes képet, ráadásul tetőcsomagtartóval is kompatibilis.
  • A sávelhagyás jelző (Lane Departure Warning) rendszer a műszerfalon villogó jelzéssel figyelmezteti a járművezetőt, ha a gépjármű a folyamatos vagy a szaggatott vonalat (irányjelző használata nélkül) átlépi. A rendszer 70 – 180 km/h közötti sebességtartományban működik. A sávtartó rendszer (Lane Keeping Assist)ezt követően korrigálja a gépjármű útvonalát, hogy a saját sávjában tartsa.
  • Az aktív holttérfigyelő rendszer (Active Blind Spot Monitoring) 70 – 180 km/h menetsebességnél működik. Ez az alap holttérfigyelő rendszer továbbfejlesztett verziója, hiszen korrigálja a jármű útvonalát, ha oldalról egy másik járművel való ütközés veszélyes fenyegeti.
  • Az aktív vészfékező rendszer gyalogos- és kerékpáros érzékelővel (Active Emergency Braking) figyelmezteti a vezetőt az álló vagy mozgó akadályokkal történő ütközés veszélyére, és ennek hatására fékez vagy szükség esetén akár vészfékez is, amennyiben a jármű vezetője ezt elmulasztaná megtenni. A 7 – 80 km/h-s sebességi sávban működő rendszer éjjel és nappal egyaránt észleli a mozgó gyalogosokat és kerékpárosokat. A rendszer kereszteződés megközelítése esetén 30 és 170 km/h sebességhatár között észleli a mozgó gépjárműveket és a vele ellentétes irányban haladó járműveket.
  • A sebsségkorlátozó táblákat felismerő rendszer a megfelelő sebesség kijelzésével a műszerfalon emlékezteti a gépjármű vezetőjét a mindekori sebességhatárra és figyelmezteti annak túllépésére.
  • A fáradtságérzékelő rendszer 60 km/h-s sebességtől figyelmezteti a vezetőt, ha annak álmosságát/fáradtságát észleli. Ilyenkor hangjelzést ad ki, és üzenetet jelenít meg a műszerfalon. A fáradtságérzékelés a gépjárművezető reakcióinak – a kormánykerék mozgása, az irányjelzők- vagy törlőlapátok használata, pihenés nélküli vezetési idő – elemzésén alapul.
  • A megújult Kangoo Van a kamionok által okozta menetszél lökést kiegyenlítő utánfutó stabilizátorral (Trailer Swing Assist) is rendelkezik, mely a kamionok menetszele, az oldalról fújó szél, vagy az út egyenlőtlenségei miatti ütődések hatását segít enyhíteni.
  • Legvégül pedig az Extended Grip tapadássegítő rendszer (négyévszakos gumiabroncsokkal) segíti a gépjármű kezelését, stabilizálását lejtőkön és más egyenetlen felszíneken (pl. havas, sáros talajon, építési területen).

A kisteherautó részletes bemutatását hamarosan folytatjuk!