Tapasztalatok a Ford Trucks 1848 T E6 nyerges vontatókkal
Gépkocsivezetői szemmel
Balla István 1976 óta vezet teherautót, és mindig is billencsezett. A Mobiltrans Zrt.-nél 11 éve dolgozik, ahol közel két éve Ford Trucks nyerges vontatóval jár, de korábban több más márkával is sok tapasztalatot szerzett.
„Az elmúlt majdnem két év alatt 160 ezer kilométert tettem meg ezzel a Ford Trucks tehergépkocsival, amellyel nagyon szeretek dolgozni. Kiváló a hajtáslánca, a fékrendszere és a menetstabilitása, csendes, jól húz a motorja és nagyszerű a fűtése, ezért jó vezetni, a motorféke viszont lehetne erősebb. A mindennapos munkavégzéshez megfelelő a fülke térkínálata és kényelme, de a fekhelyen nem lehet kényelmesen ülni a magas motorsátor miatt és viszonylag kevés rakodóhely áll rendelkezésre. Szerencsére nekem csak nagyon ritkán kell a fülkében éjszakáznom, így ez nem jelent problémát. A tüzelőanyag-fogyasztása literekkel jobb a korábbi vontatóim fogyasztásához képest. Eddig csak egyetlen műszaki probléma jelentkezett, a fékjeladó hibája miatt az automatizált váltó menet közben nem kapcsolt vissza, de a szerviz ezt tíz perc alatt megoldotta” – foglalta össze tapasztalatait Balla István.
Földes Attila korábban ponyvás szerelvénnyel nemzetközi fuvarozást végzett. Hat éve billencsezik a Mobiltrans Zrt. csapatában, és szintén közel két éve ül Ford Trucks vontatón. „A motor és az automatizált sebességváltó működése kifogástalan, az erőforrás kellően nyomatékos, így nagyon jó a jármű vezethetősége és a tüzelőanyag-fogyasztása is. Én „hetelek” az autóval, amihez kissé szűk a fülke és kevés a tárolóhely. Továbbá építőipari munkákhoz túl alacsony a vontató eleje, ezért terepen könnyen leérnek és sérülnek a műanyag elemek” – magyarázta Földes Attila.
Mindezek alapján Németh Gábor, mint a cég egyik tulajdonosa már egy új generációs Ford Trucks vontató, vagyis a 2019-es Év Tehergépkocsija díjjal kitüntetett F-Max beszerzését is tervezi, amelyet nemzetközi fuvarozásra alkalmazna majd a Mobiltrans Zrt.
Forrás: RollingTons Magazin