A modern „Smart Edge” dizájn egyértelműen az MAN nyelvén beszél

A modern „Smart Edge” formai nyelvezet, amely először 2017-ben a Lion’s Coach modellen jelent meg, egyértelműen azonosítja a Lion’s Intercity LE modellt a jelenlegi MAN család új belépőszintű modelljeként. A „Smart Edge” következetesen letisztult, dinamikus vonalakat, élletöréseket és éleket jelent a jármű egészén. Azonban ezek soha nem eredményeznek agresszív vagy tolakodó formákat, hanem inkább harmonikusan áramlanak, hogy holisztikus és önálló formatervezési koncepciót hozzanak létre. A jármű elülső és hátsó része különös jelentőséget kap – elvégre ezek adják meg a nagy busztéglatest elegáns és dinamikus, domináns jelenlétét. Lehetővé teszik, hogy a busz hívogató és barátságos módon mutatkozzon be az utasok számára. Csak egy példa: az A oszlop átmeneti illesztése a piacon megszokottakkal ellentétben nem egyszerűen 90 fokos szögben áll a tetővel. Akárcsak a Lion’s City városi buszon, itt is először dinamikus, felfelé futó ívet kezd, majd a vízszintes tetővonalba folyik bele. Az oldalfal felső határát jelző tetőívet ráadásul egy precíz kontúrszegély díszíti, amely a busz egész oldalát védő és körülölelő övként fut körbe. „Ez olyan vizuális struktúrát és világos arányokat teremt, amelyek kívülről és belülről egyaránt tipikus és időtlen MAN formai nyelvezetet kölcsönöznek a busznak” – magyarázza Stephan Schönherr, aki buszformatervezési alelnökként az MAN és a NEOPLAN buszok formatervezéséért felelős.

homlokfali betételem szándékosan sportosan karcsú és vízszintes, erőteljes megjelenést kölcsönöz. A modern, opcionálisan teljes egészében LED-technikájú fényszórók körüli fekete területek a márkára jellemző stílusban átfolynak az egyes fényszórókon, körbeágyazva azokat. Az orr-rész sarkai köré vájva az oldalfalakba átfolynak, így a klasszikus buszos megjelenést némiképp megtörő sarkokat alkotnak. A jellegzetesen fekete MAN-maszk most erősebben lefelé nyilazott, ideálisan illeszkedve az erősen hangsúlyozott vízszintes felülethez, amely a fényszórók alatti peremben háromdimenziós formába folyik le. Egy kis karosszériaszínű első légterelő hangsúlyozza ezt a „sportos” orrkialakítást, a korszerű stílus exkluzív aláírásaként.

Az oldalsó megjelenés felveszi a fekete orr-részelemek dinamikus áramlását, az első ajtó mögötti peremben, majd vízszintesen továbbvezetve azt. Az erőteljes megjelenésű kerékjárati ívek tovább finomítják az oldalfalat, kör alakban körbefogják a kereket, és erőteljesen fokozzák a jármű háromdimenziós hatását. Összhatásuk kiemeli a kerekek teherviselő szerepét. Egy alacsonybelépésű busznak is úgy kell kinéznie, mintha egyetlen öntőformából öntötték volna, és ez itt határozottan igaz is – nem utolsósorban a hátul alacsonyra húzott üvegezésnek köszönhetően. A hátsó rész nagyon harmonikusan tükrözi az MAN modern formatervezési nyelvét: a széles, zömök hátsó oszlopok a lefelé ívelő vonalakkal – akár egy izmos hát –, és a fent található, jellegzetes hátsó tetőlégterelővel együtt markáns stíluselemeket jelentenek, miközben vizuálisan is a biztonság és a hatékonyság érzetét közvetítik. A háromrészes hátsó lökhárító fölé szerelték fel a Lion’s Coach nagy méretű, LED-technikájú hátsó lámpaegységeit, amelyek a járműnek határozott, turistabuszos karaktert kölcsönöznek, és olyan világítási képet hoznak létre, amely éjszaka még távolról is könnyen felismerhető. A LED-es hátsó lámpaegységek egymással szemben futó elrendezése itt is célzottan ellensúlyozza a jármű kemény élét. A motortér fedelét szériafelszereltségként a karosszéria színére fényezik, felső fekete részével az oldalablak vonalának folytatásaként hat. Opcióként rendelhető az MAN buszcsaládjának elegáns megjelenésű fekete motortérfedele is. Schönherr formatervező így kommentálja az átfogó koncepciót: „A sikeres MAN Smart Edge dizájnunk összehangolt továbbfejlesztése az árérzékeny LE-szegmensben teljesen új, stílusos megjelenést biztosít. A praktikus buszok formaterve is lehet igényes és vonzó. Az új MAN Lion’s Intercity LE a két világ legjobb tulajdonságait a legszebb módon ötvözi!”