A mosolygós hetes

Martin Meiners

Vannak autók, amelyeknek erőteljes személyiségük valósággal sugárzik, és vannak, amelyekre néhány év után senki sem emlékszik. Fogadhatunk, hogy a mosolygós ábrázatú ID.7 felejthetetlen autó lesz, és nem csupán az eleje miatt.

A Volkswagen bemutatta a világnak az új ID.7-et, a márka első globális elektromos modelljét a felső középkategóriában. A WLTP szabvány szerinti akár 700 kilométeres hatótávolság, a kiváló hajtáslánc, a tágas belső tér és a prémium technológiák kombinációja az ID.7-et kényelmes limuzinná teszi a hosszú távú utazásokhoz, és új szegmenst nyit az ID. családon belül. A közel öt méter hosszú modell emellett továbbfejlesztett, ügyfélközpontú üzemeltetési koncepcióval és kiváló minőségű megjelenéssel rendelkezik. Az ID.7 bevezetését Európában és Kínában idén, Észak-Amerikában pedig 2024-től tervezik.

A műszaki adatokat itt közöltük. Korábbi cikkünkben csaknem mindent megírtunk a hosszú távú utazásokra tervezett túraautóról, de egy adatot csak most hozott nyilvánosságra első ízben a gyár, ez pedig a példátlanul alacsony légellenállás

A kupé stílusú, elegánsan hátrafelé lejtő tető hozzájárul a kiváló, körülbelül 0,23-as légellenállási együttható eléréséhez. Csak viszonyításul: nem is olyan régen annak örültünk, ha egy kocsi cw-értéke nem érte el a 0,30-at. A hátrafelé lejtő tető ellenére a hosszú tengelytáv és a rövid túlnyúlások révén bőséges a hely öt magas felnőtt számára is. Öt kosárlabdázó is jöhet, amennyiben nem magasabbak 2 méternél.

Az új masszázsülésekkel és az elektronikusan sötétíthető panoráma napfénytetővel az ID.7 olyan felszereltségi lehetőségeket kínál, amelyek egyébként csak a prémium kategóriás versenytársak magasabb osztályaiban találhatók meg. Az új, intelligens üveggel ellátott panoráma napfénytető érintésvezérléssel válthat átlátszatlan és átlátszó beállítások között. Az ID.7 számos más funkciójához hasonlóan a tető is természetes hangutasításokkal kezelhető – ez az új IDA hangasszisztens segítségével történik. Az opcionális első ülések is újdonságnak számítanak: a Volkswagenben először kínálnak adaptív ülésklímát – igény szerint hűtéssel vagy fűtéssel, valamint szárító funkcióval. Az opciók sorát a Harman Kardon 700 wattos hangrendszere teszi teljessé: 14 csúcskategóriás hangszóró, köztük a középső hangszóró elöl és a mélynyomó a csomagtérben, lenyűgöző hangélményt nyújt az új Volkswagen limuzinban.

A kocsiba természetesen továbbfejlesztett, kategóriájában legjobbnak tartott asszisztensrendszerek kerültek.

A Travel Assist például szükség esetén átveheti az ID.7 oldal- és hosszirányú irányítását. A Volkswagen ezt a funkciót a CARIAD-dal, a VW-csoport szoftvercégével közösen fejlesztette ki. Az ID.7 kívánságra a Travel Assist segítségével a többsávos autópályán 90 km/h feletti sebességnél a sávváltást is támogatja. Ezt persze a vezető felügyeli, de a vezetés hosszú úton kevésbé lesz fárasztó számára.

Ha parkolásról van szó, az elektromos Volkswagen önállóan is képes különböző módon támogatott manővereket végrehajtani. Az egyik ilyen a memóriafunkcióval történő parkolás akár 50 méteres távolságon keresztül. Ehhez a vezető vagy az ID.7-ben ülve marad, vagy a járművön kívülről, az okostelefonos alkalmazás segítségével figyeli a parkolási folyamatot.