• Egyéb

A MotoGP™ idei különdíja egy M3 CS modell

A bajor prémiumgyártó és a kétkerekű versenysportok királykategóriája egy limitált szériában készülő négykerekű exkluzivitással ünnepli az immáron két évtizede gyümölcsöző együttműködést.

A BMW M divízió hivatalos biztonságiautó-flottája idén kereken huszadik esztendeje biztosítja a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenyzőit rajtrácsra állító MotoGP™ futamait, a jeles jubileumnak pedig egy minden korábbinál exkluzívabb BMW M Különdíj állít emléket: az a versenyző, aki a 2018-as idény tizenkilenc versenyhétvégéjének időmérő edzésein a legjobb összesített eredményt éri el, egy Frozen Dark Blue karosszéria-fényezéssel ellátott BMW M3 CS modellt nyer (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 198 gramm / km)*. Az idei BMW M Különdíj egy egészen kivételes trófea, tekintve, hogy a limitált széria képviselőiből mindössze 1 200 darab lát napvilágot. A sofőrjére váró modellt a BMW Jerez de la Frontera aszfaltcsíkján, a május 6-i Spanyol Nagydíj versenyhétvégéjén leplezte le a nagyközönség és a MotoGP™ mezőnye előtt.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH és a MotoGP™ közötti, immáron két évtizedes együttműködés egyik alappillére, amelyet idén tizenhatodik alkalommal adnak át a szezon időmérő edzéseinek abszolút legeredményesebb pilótájának. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők: a BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A teljesen egyedi felszereltséggel megáldott BMW M modellt minden évben az a pilóta nyeri el, akinek a szezon végén a legtöbb pontja van.

„A BMW M GmbH idén ismét felülmúlta önmagát, amikor kiválasztotta a jubileumi MotoGP™-szezon BMW M Különdíját” – fogalmazott Pau Serracanta, a MotoGP™ versenyszezonjait szervező Dorna Sports kereskedelmi részlegének vezérigazgatója a BMW M3 CS modell hétvégi leleplezésén. „Az új BMW M3 CS egy lélegzetelállító sportautó, amely biztos vagyok benne, hogy még nagyobb motivációt jelent majd a pilótáknak a szezonok előtti időmérőkön. Izgatottan várjuk, hogy az idény végén ki nyeri meg ezt a kerekeken guruló trófeát. A BMW M divízió idén pontosan huszadik esztendeje szállítja a széria hivatalos biztonságiautó-flottáját és sorozatban tizenhatodik alkalommal adja át a BMW M Különdíjat, mi pedig módfelett büszkék vagyunk eme hosszú távú, sikeres partnerségre” – tette hozzá.

„Kétségkívül állíthatom, hogy 2018, amely a MotoGP™-vel megkötött együttműködésünk huszadik esztendeje, valami igazán különleges meglepetést tartogat” – vette át a szót Vladimir Bistrivoda, a BMW M GmbH MotoGP™-együttműködésért felelős igazgatója. „Külön izgatottá tesz minket az a tény, hogy az idei BMW M Különdíjnak modellpalettánk egy igen különleges darabját választhattuk: az exkluzív, limitált szériában készülő, nagyteljesítményű BMW M3 CS sportlimuzint. Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW M Különdíj mind a mai napig hőn áhított trófea a MotoGP™ pilótái között, és külön köszönjük, hogy idén a BMW M3 CS modellt választhattuk” – zárta gondolatait.

Az új BMW M3 CS a sorozatgyártásban valaha kínált legerősebb BMW M3 modell, amely álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra. Soros hathengeres, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrása 460 lóerő maximális teljesítmény és 600 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amelyet a Drivelogic-kal dolgozó, hétfokozatú M duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M3 CS lehető legdinamikusabb vezethetőségéről minden forgalmi szituációban az adaptív M futómű gondoskodik, miközben a végtelenül sportos kisugárzásért többek között Frozen Dark Blue karosszéria-fényezés, kéttónusú, finomszemcsés Merino utastér-bőrkárpitozás és Alcantara-borítású M sportkormány felel.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH és a MotoGP™ közötti együttműködés egyik alappillére. A jelenlegi abszolút rekordtartó Marc Márquez, akinek nevéhez öt BMW M Különdíj fűződik. Őt követi holtversenyben Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három BMW M Különdíjjal. A spanyol Jorge Lorenzo eddig kétszer, míg Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy alkalommal hódította el a négykerekű trófeát.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről további információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek, amelyeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.