Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A műkorcsolyázók precizitása és kecsessége ihlette a szupergép padlólemezét

Posted on 2017.08.04. By AztaCARom

Az ember azt gondolná, hogy a műkorcsolyázók eleganciáját és lendületét világok választják el egy luxuskupé irányíthatóságától. Ám tény, hogy éppen e sportolók fizikuma és kiegyensúlyozott mozgása adta az alapötletet a világ vezető prémium hibrid gyártója, a Lexus vadonatúj szupertsportkupéja, az LC padlólemezének kifejlesztéséhez.

A modelljeinek legendás megbízhatóságáról és biztonságosságáról, valamint legmagasabb szintű prémium kidolgozottságáról ismert, a környezetbarát hibrid technológia úttörőjének tekintett Lexus régóta vezető szerepet tölt be az autóipari innovációk területén. A magyarországi értékesítéseit a környezetbarát full hibrid technológia népszerűségének és modelljei látványos, futurisztikus formavilágának köszönhetően az idei év első hét hónapjában 126,3%-al növelő japán prémium gyártó ugyanakkor ezúttal meglehetősen meglepő helyről merített ihletet, hatalmas várakozások övezte szupersportkupéjához, az LC-hez.

Sokakhoz hasonlóan Masahito Watanabe, az LC kupé GA-L (Global Architecture – Luxury) padlólemezének főmérnöke is gyakran belefeledkezett a műkorcsolyázók harmóniájába, gyorsaságába és precizitásába. Miközben a gyakorlatokban gyönyörködött, ráébredt: az a mód, ahogy e sportolók a testük tömegét uralják és irányítják, egy új jármű padlólemezének megtervezéséhez is felhasználható. Ennek eredményeként sikerült kialakítani az új LC lehető legjobb ‘tehetetlenségi specifikációját’, ami azt jelenti, hogy a padlólemez, a futómű és a karosszéria minden részletmegoldása az ideális súlyelosztást szolgálja – ez pedig villámgyors irány- és tempóváltásokat tesz lehetővé a vezető számára.

“Az egyik legfontosabb dolog, hogy a tömegközéppont az LC karosszériájának középvonalában található, és a körülötte elhelyezkedő részegységek a lehető legkönnyebbek, mert az autó ettől lesz fordulékony. Ez a műkorcsolyázók mozgásán is jól látható: minél közelebb húzzák karjukat és lábukat a testükhöz, annál gyorsabban pörögnek, mivel így a súlyosabb részek közelebb kerülnek a középponthoz. Ugyanez az elv vezérelt minket az új GA-L padlólemez tömegének központosításakor.” – magyarázza Watanabe.

Ugyanakkor az is nagyon fontos volt, hogy a tömegközéppontot – vagyis azt a pontot, ami bármilyen irányból nézve az autó tömegének egyensúlypontja – a lehető legalacsonyabbra helyezzék, hiszen ez remek stabilitást ad.

“Képzeljünk el egy pohár bort.” – mesél Watanabe. “Egy magas szárú pohárban a bor súlya magasan az asztal lapja fölött van, így könnyebben felborul, mintha egy alacsony pohárban lenne, ami sokkal stabilabb. Ugyanez a helyzet az autókkal is: egy magas tömegközéppontú dobozos áruszállító felborulhat abban a váratlan, gyors kanyarban, ami egy mélyre ültetett versenygépnek meg sem kottyan.”

Ám az új padlólemez nem csupán attól lett különleges, hogy máshová helyezték a tömegközéppontját, vagy hogy kis tömegű anyagokból készült. A mérnökök egy Lexus GS-ből alakították ki az első prototípust, amit egyfajta guruló kutatóállomásként használtak. A “Franken-GS” becenéven emlegetett prototípus rugózását, gördülését és irányíthatóságát sokféle tesztpályán elemezték. Számtalan változtatás és sok ezer tesztkilométer kellett ahhoz, hogy végül kialakuljon az ideális megoldás.

“Azért választottuk a GS-t, mert nemcsak orrmotoros/hátsókerékhajtású felépítése, hanem mérete is nagyon hasonló volt ahhoz, amilyennek az LC-t elképzeltük.” – árulja el Watanabe. “A prototípus nem volt valami mutatós darab, de mi mégis szépnek láttuk, hiszen rengeteget segített abban, hogy letesztelhessük a súlyelosztással kapcsolatos ötleteinket. Végül rájöttünk, hogy a padlólemezt a tehetetlen tömegek ideális elhelyezésével formálhatjuk a lehető legjobbá.”

E munka eredményeképpen született meg az LC szinte tökéletes, 51,4/48,6 arányú első-hátsó súlyelosztása és 37 mm-rel alacsonyabb, 513 mm-es tömegközéppontja. A vezető mindebből annyit érez, hogy a futómű sokkal készségesebb és stabilabb, a karosszéria alig dől meg, és az autó magabiztosan uralható a kanyarokban. A “Franken-GS” által szerzett tapasztalatok alapján már elkészülhetett az LC legelső, működő prototípusa, amit az első tengely mögé, meglehetősen mélyre beépített V8-as motor hajtott.

A tervezők ezután a vezető üléspozíciójára összpontosítottak, mélyebbre helyezve és közelebb tolva azt az autó közepéhez, a csípőpontot pedig a lehető legjobban közelítve a tömegközépponthoz, hogy a vezető úgy érezze: szinte egybeforr az autójával. Így született meg egy új, nagyon merev, hátsókerékhajtású padlólemez, aminek súlyelosztása ideális egy sportkupé számára. Amikor erre ráépítették a karosszériát, a tömegközéppontot sikerült még lejjebb vinni a kis tömegű részegységek, például a karbonszálas tető, az alumínium panelek és a kabin karbonszálas elemeinek alkalmazásával. E megoldásoknak köszönhetően vált az LC egy csodálatosan agilis, élvezetesen irányítható GT-vé.

“Olyan autót sikerült alkotnunk, ami a kanyarokban hihetetlenül stabil és kiegyensúlyozott, gyorsításkor és lassításkor alig emeli fel vagy billenti le az orrát, és lenyűgözően precíz kormányvisszajelzéseket ad. Az új GA-L padlólemez fontos szerepet játszik majd a Lexus új arculatának megformálásában, és biztos vagyok benne, hogy vásárlóink is örömmel a szívükbe zárják majd.”– összegzi Watanabe az eredményt.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Lexus, Lexus LC, műkorcsolyázók, padlólemez

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Járműautomatizálási rendszerek fejlesztését támogatja a Toyota és a Lexus
Next Post: Története legjobb első félévi értékesítését produkálta a Škoda

Kapcsolódó cikkek

  • Az EU új szén-dioxid-kibocsátási célértékeket javasol az új nehézgépjárművekre 2030-tól Hírek
  • Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up Bemutató
  • Magát a múzeumot földig rombolták, de ettől még megújult a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum arculata Hírek
  • Citroen C5 X Hypnos Bemutató
  • Bemutatták a magyar buszcsalád új típusát Bemutató
  • Bakonyi Tamás: “Mindkét márkánk sikeres” Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Aranyat befektetésnek? Igen!
  • Itt az idő, hogy másként tekintsünk a fitneszberendezésekre
  • CheckINN Revitalizátor
  • Michel Houellebecq: Megsemmisülni
  • Az ORFK is felébredt és részvétét fejezte ki az elhunyt rendőr hozzátartozóinak
  • Van képünk hozzá (23.09.21.) –  Merrell Jeep Wrangler túrabakancs
  • Van képünk hozzá (23.09.20.) –  BAC Mono
  • Van képünk hozzá (23.09.19.) –  Kona Electric
  • Elmondták a magyar emberek, hogy mit gondolnak a budapesti repülőtérről
  • Van képünk hozzá (23.09.18.) –  Hyundai Sonata N
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst a teszteken
  • Csak egyszer tesztelték ezt az Aston Martin Valkyrie AMR Pro-t
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Szeptemberben 34 termékkategóriában csökkent az árfigyelőben megfigyelt élelmiszerek átlagára
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • “Kissé” összeszedetlen Honor 9090okostelefon
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A Toyota Mirait is meglestük
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone motorabroncsai visszatérnek a virtuális világba Bemutató
  • A Honda Adventure Roads 2024-ben visszatér Afrikába Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuell Fllow elektromos motorkerékpár Bemutató
  • Nincsenek véletlenek! Romlott kissé a Harley-Davidson második negyedéves eredménye Hírek
  • Honda X-ADV (Modellév: 2024) műszaki adatok Bemutató
  • A 2024-es Honda Forza 750 műszaki adatai Bemutató
  • A 2024-es Honda X-ADV tartozékai Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT