A nagyobb hatékonyságot és nyugalmat szolgáló technológia

DS PARK PILOT : sosem volt egyszerűbb a parkolás

A vezetést segítő új technológiának köszönhetően az autó magától parkol be két gépkocsi közé, vagy áll be a járdaszegélyre merőlegesen, anélkül, hogy a vezetőnek meg kellene fognia a kormányt, vagy kezelnie kellene a pedálokat. A DS PARK PILOT egyszerűen, a parkolóhely mellett, illetve előtt elhaladva észleli az autó méretének megfelelő helyet. A rendszer 30 km/h sebességig működik. Ilyenkor a vezető a gépkocsi érintőképernyőjén jelzi, hogy a járdaszegélyre merőlegesen, vagy két gépkocsi közé szeretne beparkolni. Már csak egy teendője van: megnyomni a Park gombot, és várni, hogy megtörténjen a csoda!

DS SAFETY : éberség minden pillanatban

Hosszú utakon a figyelmetlenség gyakran eredményez veszélyes helyzeteket. A DS SAFETY hat fő funkcióval teszi biztonságosabbá a vezetést : DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS ACTIVE LED VISION, aktív holttér-figyelő, automata vészfékezés, táblafelismerés.

DS NIGHT VISION : látni az éjszakában

A vezetőnek optimális látási viszonyokat biztosító DS NIGHT VISION jobban beláthatóvá teszi az utat. A hűtőrácsba beépített infra kamera 100 m távolságig érzékeli az úttesten a gyalogosokat és állatokat. A vezető a digitális műszercsoport kijelzőjén tudja megjeleníteni a gépkocsi környezetét, ahol a veszélyek sárgával, vagy pirossal bekeretezve láthatók, a veszélyesség függvényében. Az így kapott figyelmeztetésre a vezető időben tud reagálni. Általában a felsőbb kategóriájú gépkocsiknál alkalmazott Night Vision funkció először kerül alkalmazásra egy C-szegmensbe tartozó autón.
DS DRIVER ATTENTION MONITORING : a figyelmetlenség kivédése

A DS 7 CROSSBACK modellen rendelkezésre álló technológia segítségével ma már kimutatható a vezető éberségének csökkenése. A DS DRIVER ATTENTION MONITORING a kormány felett elhelyezett infra kamerán keresztül három jelre figyel: a szemekre a fáradtság miatt (pislogás), az arcra (a tekintet iránya) és a fejmozgásokra a figyelmetlenség miatt, valamint az autó iránytartására a sávelválasztó vonalakhoz viszonyítva (az iránytól való eltérések, elkormányzások).
Amint a DS DRIVER ATTENTION MONITORING valamilyen rendellenességet észlel a három tényező egyike tekintetében – nem egyenletes, imbolygó mozgás vagy pislogás, melyek a vezető fáradtságát jelzik –, automatikusan kibocsát egy hangjelzést, és egy figyelmeztető üzenet jelenik meg a középső képernyőn. A rendszer nappal és éjszaka egyaránt működik.

DS ACTIVE LED VISION : látni és látszani !
Az elsőként a DS E-TENSE tanulmányautón bemutatott DS ACTIVE LED VISION modulok nem csak szépek, hanem egyben nagyon nagy teljesítményűek is. Éjszakai vezetésnél, az általuk kibocsátott fénynyaláb szélessége és a bevilágított útszakasz hossza az útviszonyokhoz és a gépkocsi sebességéhez igazodik. A kifinomultság és a technológia társításának jó példája.

A DS ACTIVE LED VISION modulok, ahogy a nevük is utal rá, egy fő LED-fényszóróból és három forgatható LED modulból állnak. Ez utóbbiak, a kormányállás szögétől és a gépkocsi sebességétől függően balról jobbra, vagy jobbról balra fordulnak el, valamint a dőlésszögüket is tudják változtatni.
Ennek megfelelően nő vagy csökken a bevilágított útszakasz hossza. A fénynyaláb szélesebb vagy irányítottabb, hogy jobban vagy kevésbé világítsa meg az út széleit.

Több üzemmódban múködhet a DS 7 CROSSBACK-ben :
• Parkolófény
• Town Beam, ha a DS 7 CROSSBACK öt másodpercnél hosszabb ideig halad. A fénynyaláb szélessége megnő, hogy a vezető jobban észrevegye a veszélyeket az út szélén.
• Country Beam, ha a DS 7 CROSSBACK öt másodpercnél hosszabb ideig 50 km/h feletti sebességgel halad. Ebben az üzemmódban a fénynyaláb előre összpontosul (főként a vidéki utakhoz igazítva), azonban elég szélesen bevilágítja az út széleit, hogy észre lehessen venni a veszélyeket.
• Motorway Beam, ha a gépkocsi öt másodpercnél hosszabb ideig 110 km/h feletti sebességgel halad. A modulok nagyobb fényerővel világítanak. A fényszóró és a modulok kissé megemelkednek, hogy nagyobb legyen a bevilágított útszakasz hossza.
• Adverse Weather, ha be van kapcsolva az ablaktörlő. A fénynyaláb szélesebb. Megnő a modulok fényereje, hogy a vezető jobban lássa az útburkolatra festett fehér vonalakat, míg a fő fényszórónak csökken a fényereje.
• High Beam, ez az üzemmód az országúti fényszórók automatikus átkapcsolásakor lép működésbe. Ekkor a legnagyobb a fényerő és a bevilágított útszakasz hossza, hogy hosszában és széltében is a lehető legjobban megvilágítsa az úttestet.

Ez a funkció csak akkor aktív, ha a világítás automata állásban van, és a középső képernyőn keresztül kapcsolható ki.
DS LOUNGE : kényelem és dinamizmus

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION : a 21. századi DS felfüggesztés
1955-ben a DS nem csupán a jövőbe mutató, művészi formatervezésével, hanem avantgárd technológiájával is csodálkozást és csodálatot váltott ki. Mindenki emlékezetében megmaradt az autó hidropneumatikus felfüggesztése, amely a versenytársak között teljesen egyedülálló, páratlan úttartást és kényelmet biztosított. Néhány évtizeddel később, a márka szellemiségét mindmáig meghatározó újításból ihletet merítve, a DS mérnökei és szakemberei kifejlesztették a kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION-t, amely a leginnovatívabb elektronikus technológiákat foglalja magában. A rendszer érzékeli az úthibákat az autó előtt (5m), és a lengéscsillapítók folyamatos vezérlésével kivédi azok hatásait.
Kényelem minden pillanatban

Előrelátónak lenni, ez a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelve. Ezt szolgálja a szélvédő mögött elhelyezett, az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzet jeladó és a három gyorsulásmérő, melyek elemzik az út típusát és a DS 7 CROSSBACKreakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. A biztonság mellett a reakcióképesség és a kifinomultság jellemzi ennek a különleges SUV-nek a vezetését.

A legtisztább hang
A DS 7 CROSSBACK hangberendezésének kialakításához a DS a professzionális audio, Hi-Fi és autó hangtechnikai berendezéseket gyártó, piacvezető francia FOCAL® céget hívta segítségül. A FOCAL ELECTRA® néven forgalmazott felsőkategóriás rendszer exkluzív technológiákat foglal magában, és az utastérben gondosan elhelyezett 14 hangszóróból áll. A világpremierként megjelenő FOCAL ELECTRA® Prémium Hi-Fi rendszer bizonyára a leghozzáértőbb hifi- és zenerajongókat is meghódítja majd, akik valamilyen különleges élményre vágynak út közben. Ez a rendszer határtalan élményt nyújt.

A DS 7 CROSSBACKa DS új szabadidő-terepjárója, melyet Párizsban (Franciaország) terveztek, és a Mulhouse-i (Franciaország), valamint a Shenzhen-i (Kína) gyárban gyártanak.

A márka új zászlóshajója egy igen határozott karakterű, az érzékekre ható autó. Kivitele, melyet az órákra jellemző precizitással kidolgozott legapróbb részletek jellemeznek, tovább gazdagítja a márka különleges stílusát. A gépkocsi tervezésénél alkalmazott technológiai újítások és élvonalbeli műszaki megoldások minden eddiginél nagyobb kényelmet, hatékonyságot és nyugalmat garantálnak.

http://egyszermarlattamautot.hu/2019/01/23/a-francia-szakertelem-kivalosaga/