A Nissan Ariya egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

e- 4ORCE: vezetési kényelem és kompromisszumok nélküli irányítás
* Duál motor, 4×4 meghajtás
* A Nissan legfejlettebb összkerék technológiája, melyben felhasználásra kerültek a cég történetének sport és 4×4 hajtásláncai. Az Ariya ötvözi a Nissan tisztán elektromos meghajtását, a Nissan GT-R, illetve a Nissan Patrol intelligens 4×4 rendszereivel.
* A megnevezés részletei: „e” = elektromosság; „4” = összekerék; „force” = erő, dinamizmus
* Erőteljes és egyenletes gyorsulás, megnövelt fékerő, stabilitás → magabiztosság a vezető
részére, szinte bármilyen útviszonyok között.
* Pl. kanyarodásnál egy síkos úton, minden elvárást felülmúlóan tartja a kanyart, az extrém-
pontos motornak és fékszabályozásnak köszönhetően
* Mind a 4 kerék egymástól függetlenül fékezhető → az autó a vezető szándékait követve,
minimális kormányzási beavatkozásokkal irányítható
* Továbbá, az akkurátus erőszabályozásnak köszönhetően az autó gyorsulásakor kevésbé emelkedik meg az eleje és fékezéskor kevésbé billen előre
* Mindezeknek köszönhetően élvezetes a vezetési élmény
* Nemcsak az első, hanem a hátsó fékrendszer is visszatáplálja a fékenergiát
* „Gyakran mondják az elektromos autókra, hogy könnyű velük elérni az erőteljes 0-100 km/ó gyorsulást” – mondja Makoto Fukuda, a vezető termékfejlesztője az Ariya-nak, „de az igazán komoly kihívás nem az egyenes úton történő gyorsulás, hanem a használható teljesítmény különböző útviszonyok között, mint például havas hegyi út, vagy vizes városi utcák.”

Intelligens meghajtás: lenyűgöző EV teljesítmény egy sor különböző igény kielégítésére
* A Nissan Ariya = élvezetes vezetés, a zéró károsanyag kibocsátás a mobilitás új szintje, szignifikánsan megnövelt töltési és hatótáv kapacitások
* 4 különböző verzió:
* Ariya 63 kWó, két-kerék meghajtás = városi, elővárosi közlekedés, minőség, stílus
* Ariya 87 kWó, két-kerék meghajtás = továbbfejlesztett hajtáslánc, extra hatótáv
* Ariya e-4ORCE 63 kWó = teljesítmény, ár-érték arány a saját szegmensében, innovatív technológiák, kiszámítható vezetés, duál motor.
* Ariya e-4ORCE 87 kWó = extra hatótáv, erő, kimagasló teljesítmény-technológia kombináció
* Mindegyik változat élvezetes vezetési élményt nyújt
* Akár 1500 kg vontatóerő

Egyenletes, erőteljes jelenlét az úton
* Nemcsak a súlypont alacsony, hanem a vadonatúj Nissan elektromosautó platformja úgy lett optimalizálva, hogy kiváló legyen az autó irányíthatósága
* Közel egyenlő első-hátsó súlyelosztás
* Az új fejlesztésű akku csomagnak köszönhetően, sík lett a belső padló és masszívabb is lett a karosszéria kialakítása
* Vezetési módok: Standard, Sport és ECO (+ e-4ORCE esetén Snow/Havas mód)
* Sík padlólemez, jobb légellenállás
* Agilis kanyarodási képességek
* Európában CCS villámtöltő
* Akár 130 kW villámtöltési sebesség (viszonylag hosszú ideig tartva ezt a teljesítményt)
* Az Ariya 63 kWó esetén, egyfázisú 7,4 kW-os AC (váltóáram) töltési teljesítmény, és a nagyobb akkumulátor esetén 22 kW három fázis
* Akkumulátor hűtés-fűtés rendszer, amely vízhűtéses

Intelligens vezetés: magas technológia, alacsony stressz szint
* Kényelem és magabiztosság jellemzi a vezetést a továbbfejlesztett ProPILOT verziónak
köszönhetően
* A 2018-ban bevezetett Nissan LEAF-ben (a vezető konstans jelenléte és figyelme mellett) az autó képes arra, hogy gyorsítson, lassítson, megálljon-elinduljon, tartsa a sebességet, a sávot és a távolságot
* Az Ariya-ban a ProPILOT rendszer kiegészült egy kapcsolattal a navigációhoz, így érzékeli az adott útszakasz sebességkorlátozásait, és annak megfelelően módosítja a sebességet
* Továbbá, éles kanyarok előtt lassíthatja az autót, valamint egyenletesebb egysávos vezetést biztosít az autópályán
* A ProPILOT Park rendszer stresszmentes parkolást biztosít, a legtöbb parkolás típus esetén
* A LEAF-fel bevezetett, és azóta százezrek által kedvelt e-Pedal az Ariya-ban is elérhető, melynek köszönhetően az autót egy pedállal lehet gyorsítani, lassítani, akár 0 km/ó-ig, hegymenetben vagy lejtmenetben is. Teljes megállásnál aktiválódik az elektromos kézifék. * Az Ariya-ban már a hátsó regeneratív fékrendszernek köszönhetően az e-Pedal még hatékonyabban nyeri vissza a fékezésből származó energiát. Ugyanakkor az e-4ORCE esetén, fékezésnél alacsonyabb a az autó előre billenő hatás is.
* Az Ariya továbbá felsorakoztat egy sor Nissan technológiát, úgy mint 360°-os parkoló kamera, Nissan Biztonsági Pajzs, Intelligens Ráfutás Figyelmeztető Rendszer, Intelligens * Vészfék Asszisztens, Automatikus Hátsó Vészfékező Rendszer stb.

Intelligens kapcsolódás: naprakészen tartja az Ariya-t, a maximumot hozza ki belőle
* Az Ariya megtestesíti a Nissan azzal kapcsolatos filozófiáját, hogy a vezető legyen a központban, és a vezetés intuitív, ugyanakkor élvezetes legyen. Ez magában foglalja az ember-gép interakciót valamint a távoli szoftverfrissítési funkciót.
* A Nissan intelligens személyi asszisztens tartalmaz egy hibrid hangfelismerő rendszert, amely megérti a természetes nyelvezetet is. Ennek előnye, hogy a vezető nem kell levegye a szemét az útról vezetés közben.
* Például, a vezető ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségi szintjét a reggeliző asztalától. Egy előre betervezett célállomás rendelkezésre állása esetén, az Intelligens Útvonal Tervező küld egy üzenetet, amikor indulni kell. Vezetés közben pedig az útviszonyokat is figyeli, és szükség esetén alternatív útvonalat javasol.
* A NissanConnect applikáció segítségével beállítható az utastér hőmérséklete
* Az autóhoz közelítve az Intelligens Kulcs nyitja a zárat. Hasonlóan a vezető közelségét észlelve, az autó felkapcsolja az első és hátsó fényszórókat, valamint a belső világítás is aktiválódik. Az Intelligens Kulcs továbbá az ülés és kormánypozíció adatait is elmenti, és módosítja azokat a Kulcs érzékelésekor.
* Az Ariya-nak a andon belső világítási rendszer japán karaktert kölcsönöz az autónak
* A kormány mögötti képernyő is 12,3”-es, amely megegyezik a középen elhelyezkedő kijelző
méretével.
* A két képernyő elhelyezésének köszönhetőn a vezető zavartalanul koncentrálhat a vezetésre, hiszen minden információ rendelkezésére áll
* Az információ egyik képernyőről a másik képernyőre egy érintéssel áthelyezhető
* A képernyőkön lévő információk természetesen személyre szabhatók
* A két színes kijelzőn túl, rendelkezésre áll a Head-up display (szélvédőre vetített képernyő)
is
* A „Hey Nissan” vagy a „Hello Nissan” parancsszavakat kimondva az utasok kérhetnek az autóról, illetve az utazásról további információkat. Továbbá, szabályozhatják a hőmérsékletet, elindíthatnak zene listákat. Az autó tudja értelmezni a természetes emberi nyelvezetet.
* A beágyazott 4G kommunikációnak köszönhetően, a rendszer hozzáfér felhő alapú
adatbázisokhoz, hogy jobban értelmezhesse az egyedi kéréseket.
* „A Nissan intelligens személyi asszisztens technológia az omotenashi kifejezéssel illethető, amely arra a japán szokásra utal, hogy a vásárlót a legmagasabb szintig tisztelni kell” – mondta Fukuda.
* Az Ariya az első modell, amely rendelkezik a távoli szoftverfrissítés funkcióval (FOTA – Firmware Over The Air). A technológia automatikusan frissít különböző szoftvereket az autón belül: multimédiát, elektromos, illetve elektronikai szerkezeteket, hűtés-fűtés beállításokat, valamint EV rendszereket – anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy Nissan szervízbe. Az időszakos, valós idejű frissítések miatt, az Ariya állandóan a maximális teljesítőképességén működik. A két-szintű memória akár vezetés közben is biztosítja a frissítés lehetőségét. A frissítések egy különálló memória egységre töltődnek.
* Amikor a rendszer ellenőrzi, majd visszaigazolja a letöltést, átvált a frissített memória egységre. A frissítések egyszerűen és gyorsan kerülnek átültetésre, annak érdekében, hogy az ezzel kapcsolatos felhasználói élmények zökkenőmentesek legyenek.