A Nissan visszacsábítja ügyfeleit a márkaszervizeibe

  • Az újautók ára emelkedik, ezért egyre fontosabb a használtautók megfelelő szervizelése
  • A márkaszervizek számos előnnyel járnak, de az általános vélemény az, hogy drágábbak
  • A Nissan előállt egy új szervizprogrammal, amely kedvező árú megoldást kínál a garanciaidőn túli autók karbantartására
  • Egy anonim piackutatás eredményeképpen az látható, hogy a teljes Nissan Zen Szerviz csomag versenyképes a márkafüggetlen szervizek áraival, ráadásul a Nissan Zen Szerviz további fontos előnyökkel rendelkezik
  • A Nissan most nyereményjátékot hirdet a Zen Szerviz bevezetése kapcsán

Az európai CO2 szabályozás, a biztonsági normák szigorodása és nem utolsó sorban a globális félvezető hiány miatt az utóbbi időben áremelkedés tapasztalható az újautó piacon. Ezzel párhuzamosan hosszabb ideig tartják meg a tulajdonosok az autóikat, illetve egyre népszerűbb a használtautó vásárlás is. Mindezek következtében egyre fontosabb a használtautók szakszerű szervizelése versenyképes áron.

És hogy hol találunk megfelelő szaktudást? A válasz: a márkaszervizekben. A gond csak az, hogy az általános vélekedés szerint a márkaszervizek drágábban dolgoznak a független szervizekhez képest. Sokszor elfelejtjük, hogy a márkaszerviz magasabb üzemeltetési költségei mellett magasabb szintű szolgáltatást is tud nyújtani: gyári célszerszámok, folyamatosan képzett mesterszerelők, közvetlen egyeztetési lehetőség a gyártóval problémás javítások esetére, illetve gyári és alvázszám-specifikus alkatrészek rendelésének lehetősége, de sok további olyan szolgáltatást is kaphat itt az ügyfél, amik a független szervizekben gyári támogatás híján nem is elérhetőek. Nyilván a kisebb, nem az adott márkához köthető szervizek is igyekeznek képezni magukat, de nem jellemző a piacon, hogy egy autómárka továbbképzéseire a hálózatán kívülről is meghívjon szerelőket. Az is elképzelhető, hogy egy márkafüggetlen szerviz is megszerzi a gyári diagnosztikai eszközt, de a szoftvert nem tudja frissíteni gyártói támogatás nélkül.

A Nissan most egy olyan programmal állt elő, amelyben a fenti márkaszerviz szolgáltatásokat a garanciaidőn túli autóval rendelkező ügyfelek valóban versenyképes áron tudják igénybe venni. A Nissan Zen Szerviz lényege nemcsak a szakszerűség, hanem az ügyfelek nyugalma is.

Manapság, ha meghallja valaki azt a szót, hogy ’márkaszerviz’, azonnal az jut eszébe, hogy drága lesz. Célunk az, hogy eloszlassuk ügyfeleink fejében ezt a tévhitet. Számunkra elsődleges, hogy az ügyfelek a garanciaidő leteltével is bizalommal hozzák vissza gépjárműveiket a Nissan márkaszervizekbe. Ezért vezettük be a Nissan Zen Szervizt programot. A ZEN a távolkeleti kultúra szimbólumaként világszerte a nyugalmat és a természettel való egyensúlyt jelképezi. Japán márka forgalmazójaként ezt a szemléletmódot szeretnénk átadni minden Nissan tulajdonos számára, ezért biztosítunk +1 év Assistance szolgáltatást minden éves karbantartás után garanciaidő leteltével is.” – mondta Mihályi Norbert a Nissan regionális vevőszolgálati igazgatója.

A program keretén belül a Nissan ügyfelek egy kedvezményes alap karbantartási csomagot kapnak, mely gyári műszeres átvizsgálást, olajcserét, olaj-, levegő-, és pollenszűrő cserét tartalmaz, valamint megkapják a +1 év ingyenes Nissan Assistance szolgáltatást (ez egyébként ugyanannak az Assistance szolgáltatásnak a meghosszabbítása, ami az új gépjárművekhez jár a garanciaidőn belül). „A kedvezményes csomagárakon túl extra kedvezményt biztosítunk egyéb kopó-forgó alkatrészekre is, melyekről a Nissan márkaszervizekben érdeklődhetnek az ügyfeleink. A márkaszerviz további előnye, hogy minden esetben tájékoztatni tudjuk ügyfeleinket, ha a gépjárművén esetlegesen van nyitott visszahívási kampány, amit előre egyeztetett időpontban ingyenesen el is tudnak végezni a kollégák.” – tette hozzá Mihályi Norbert.

A Nissan képviselői szerint egyértelműen versenyképes a Nissan Zen Szerviz csomagára. A program indítása előtt végeztek egy anonim felmérést az árakról a független szakszervizek között, és az eredmény meglepő volt. A felmérés során egy Nissan Zen Szervizhez hasonló ajánlatot kértek be a legnépszerűbb Nissan modellre, a Nissan Qashqaira (J11-es modellre). Mindegyik ajánlat tartalmazta az olajcserét és a szűrők cseréjét, azonban az átvizsgálás már nem mindenhol volt része az ajánlatnak. Országszerte 13 különböző szakszerviztől érkezett be ajánlat, melyekből 4 drágább, 3 közel azonos árú és 6 pedig olcsóbb volt a Zen Szervizhez képest. Kivétel nélkül egyik szervizcsomag sem tartalmazott Assistance szolgáltatást. Ha ez utóbbit is beleszámítjuk az árba (ami egy évre márkától függően, hozzávetőlegesen 10 000 Ft), akkor a kép már úgy módosul, hogy 7 drágább, 3 közel azonos és 3 továbbra is olcsóbb marad – vagyis ilyen szemléletben a szolgáltatás ára már abszolút versenyképes. Valamint van még egy olyan hozzáadott érték a Nissan márkaszervizek esetében, amit egyik ajánlattevő sem tudott biztosítani: nem tudták mégalvázszám alapján sem ellenőrizni, hogy van-e visszahívási kampány az autóra, és az el lett-e már végezve (akár bármelyik külföldi márkaszervizben) – ez pedig további nyugalmat biztosít az ügyfelek számára.

A szervizprogram bevezetése kapcsán a Nissan most egy nyereményjátékot is hirdet: október 18. és január 31. között bárki, aki beviszi garancia időn túli Nissan gépjárművét Nissan márkaszervizbe és megvásárolja a Nissan Zen Szerviz csomagot, akkor azon 5 szerencsés nyertes egyike lehet, aki jövőre ingyen veheti igénybe ezt a szolgáltatást. A teljes játékszabály itt érhető el illetve a program leírása pedig a https://www.nissan.hu/tulajdonosoknak/zen-szerviz.html oldalon.