A Performance Puma ST újraírja az agilitás fogalmát

A Ford Performance együttműködött a Michelin márkával egy olyan gumiabroncs megtervezésében, ami tökéletesen illik a Puma ST továbbfejlesztett futóművéhez, de nem kíván kompromisszumot az SUV-k egyik legvonzóbb tulajdonságában: a rugózási kényelemben.

A Michelin Pilot Sport 4S gumik segítségével tökéletesen kihasználható az a plusz tapadás, amit a teljesítményfokozó csomag részeként rendelhető Quaife mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű biztosít.

A Puma ST az egyetlen kisméretű, nagy teljesítményű SUV az európai piacon, amiben LSD is működik, optimális ívmeneti tulajdonságokat biztosítva és minimumra mérsékelve az alulkormányzottságot, különösen akkor, amikor a vezető kihajt egy kanyarból.

A teljesen mechanikus rendszer a jobb tapadású kerékre több vonóerőt juttat, csökkentve ezzel a kerék kipörgését, teljes mértékben kiaknázva így a motor teljesítményét.

Az LSD összehangoltan működik a Nyomatékvektor Szabályozással, ami kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítja az úttartást és csökkenti az alulkormányzottságot. A Ford Performance mérnökei aprólékos munkával hangolták össze a két rendszer működését, hogy a Puma ST optimális tapadással haladjon a száraz útfelületen, de a vizes aszfalton is magabiztosan mozogjon.

A Puma ST-ben továbbfejlesztették a vállalat B-padlólemezét, ellensúlyozva az autó magasabb tömegközéppontját. A hátsó futómű csatoló rúdjának merevségét 2000 Nm/fokra növelték, így ez az elem több mint 40 százalékkal merevebb, mint a Fiesta ST-ben, és 50 százalékkal merevebb, mint a normál Pumában, emellett pedig a rendszerbe egy 28 mm-es kanyarstabilizátort építettek be. Az első futómű 24 mm-es kanyarstabilizátora is érezhetően javítja az autó stabilitását kanyarodáskor.https://www.youtube.com/embed/5frsBPUt2sM

Szintén a menetstabilitást, a fordulékonyságot és a kormányreakciókat fokozzák a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók. A nem szabványos, nem felcserélhető, egyedi tekercsmintázatú rugók szabályozzák a hátsó futóműnél ébredő erőhatásokat, így a kanyarodás során jelentkező erők egyenesen a rugókra hatnak, fokozva a futómű oldalirányú merevségét és iránytartását.

A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl és hátul kétcsöves Hitachi lengéscsillapítók találhatók, amelyeknek szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását. Különleges felütésgátlók biztosítják, hogy a vezető nagy futómű-terhelés mellett is megőrizze uralmát a jármű fölött.

A Puma ST kormányművének áttételezése 11,4:1, ami majdnem 25 százalékkal gyorsabb, mint a normál Puma modellé. Ezt a kormánykar rövidítésével és a gyorsabb fogasléc-áttétellel sikerült elérni, amelyeknek köszönhetően az autó rövidebb idő alatt reagál a kormányparancsra.

“A kormányzás fontos terület az ST-modellek fejlesztésénél, hiszen elsősorban ez teremt kapcsolatot a vezető és jármű között. A Puma ST kormányműve rendkívül gyors, és ez a közvetlen, precíz reakció magabiztosságot ad, ami a vezetési élvezet kulcsa,” mondta el Muenzinger.

A hamisítatlan ST vezetési élmény érdekében a mérnökök a fékteljesítményt is optimalizálták. Az első tárcsafékek mérete 17 százalékkal, 325 mm-re nőtt, a hátsó tárcsák pedig 271 mm átmérőjűek. A Puma ST fékrásegítését úgy hangolták, hogy nagy sebesség mellett is megfelelő fékérzetet és visszajelzést adjon.