A Petronas Team De Rooy Iveco nagyon várja már a 2022-es Dakar-ralit


A PETRONAS Team De Rooy IVECO két IVECO Powerstar teherautóval fog versenyezni a Dakar Rally új kiadásában, amelyeket Janus van Kasteren jr és Hans Stacey, valamint egy IVECO Trakkerrel, Mitchel van den Brinkkel a volán mögött.
A 2022-es kiadás a 10. Dakar Rally mérföldkövét jelenti az IVECO, a PETRONAS és a Team De Rooy együttműködésében.
A PETRONAS Lubricants International lesz a címadó szponzor és műszaki partner, amely biztosítja az IVECO-val és az FPT Industrial-szal közös tervezésben kifejlesztett kenőanyagot.

Folyamatban vannak a PETRONAS Team De Rooy IVECO előkészületei a 2022-es Dakaron, a világ legextrémebb rallye razziáján, amelyre harmadik alkalommal kerül sor Szaúd-Arábiában. Az IVECO története a Dakar Rallyvel egészen az első versenyig, 1979-ig nyúlik vissza, amikor is elkezdett kisegítő teherautókat szállítani, és a 80-as évekig a PAC 260 és 190 modellekkel folytatódott. Az IVECO, a Petronas és a De Rooy Team együttműködése a 2011-es Marokkó Rallyn kezdődött, amikor az IVECO Trakkerrel nyert, és elindított egy izgalmas utat, amely 2012-ben és 2016-ban két győzelemhez vezetett a Dakar Rallyn.

A csapat a verseny extrém terepein két IVECO Powerstar és egy Trakker fedélzetén fog hajtani. Tizedik éve az IVECO lesz a csapat hivatalos beszállítója, aki járműveket, motorokat és alkatrészeket szállít számukra. Az összes IVECO teherautó IVECO Cursor 13 motorral rendelkezik, akár 1000 LE teljesítménnyel, amelyet kifejezetten az FPT Industrial fejlesztett ki. Az új Dakar-rali futam egy új útvonallal tér vissza Szaúd-Arábiába, amely új tájakra és hatalmas homokos területekre viszi a versenyzőket. A versenyzők mindenféle homokos terepen, pályákon, dűnék és kanyonok láncain fognak megküzdeni, és a legjobb navigációs képességeikre lesz szükségük, hogy elkerüljék a tájékozódást ezen a kihívásokkal teli útvonalon. Összesen 8000 km-en versenyeznek majd, ebből 4300 km-en speciális szakaszok.

Alessandro Massimino, az IVECO Truck Üzletág Marketing és Termékmenedzsment részlegének vezetője kijelentette: „Az IVECO csapata alig várja, hogy visszatérjen Szaúd-Arábia homokos pályáira, ismét bemutatva az IVECO teherautók kivételes teljesítményét és megbízhatóságát a legextrémebb terepen is. Olyan csapattal fogunk versenyezni, amely osztozik az IVECO versenyszenvedélyében, a nagy tapasztalattal rendelkező Janus van Kasteren jr-vel és Hans Stacey-vel, valamint Mitchel van den Brink fiatal tehetségével és lelkesedésével. A Dakar rallye ez a versenyszám tele van ígéretekkel csapatunk számára. Alig várjuk, hogy elkezdődjön, és megmutassuk, mire képes a csapatmunka ezeknek a pilótáknak és a bevált, nagy teljesítményű teherautóink között!”

Domenico Ciaglia, a PETRONAS Lubricants International EMEA régiós ügyvezető igazgatója hozzátette: „A PETRONAS Lubricants International (PLI) alig várja, hogy újabb évre próbára tegyék folyadéktechnológiánkat a Dakar Rallyn. A PETRONAS Urania prémium motorolajat, amelyet az IVECO-val és az FPT Industrial-szal közösen fejlesztettek ki, kifejezetten úgy alakították ki, hogy ellenálljon a rally megerőltető körülményeinek, és páratlan teljesítményt nyújtson, miközben biztosítja a motor védelmét és megbízhatóságát. Az idei év rendkívül különleges, mivel a PLI egy évtizedes elkötelezettségét jelzi a rali mellett, mint címadó szponzor és technikai partner. Büszkék vagyunk arra, hogy minőségi motorolajokat állíthatunk elő, amelyekre a PETRONAS TeamDe Rooy IVECO újra és újra megbízhat.”

Janus van Kasteren jr raliversenyző, és harmadszor vesz részt a Dakar-ralin egy IVECO Powerstar Evo (504-es számú jármű) volánja mögött Marcel Snijders navigátorral és Darek Rodewald szerelővel. Célja, hogy kamatoztassa az előző kiadásokban szerzett tapasztalatait, amikor több helyen is a legjobb 10 között ért el. Hans Stacey 2004-ben vett részt először a Dakar-raliban. Ma egy IVECO Powerstar-on (#515) fog versenyezni. ) Anton van Limpt navigátorral és Randy Smits szerelővel. Mitchel van den Brink mindössze 16 évesen debütált a versenyzésben, amikor édesapjához, Martinhoz csatlakozott szerelőként/navigátorként a 2019-es Dakarban, amikor ő volt a legfiatalabb résztvevő a raliversenyen. A 2021-es versenyen pilótaként tért vissza a Dakar-ralira. Idén először versenyez egy IVECO Trakker-en (#524) Rijk Mouw navigátorral és Bert Donkelaar szerelővel.