A Peugeot korszakalkotó típusai

Peugeot 307 (2002)

Kevés autó találja el az arany középutat a dinamikus, lelkesítő megjelenés, illetve a kényelmes beszállást és tágas férőhelyet biztosító magas tetővonal között. A Peugeot 307 az elsők között ötvözte sikeresen ezt a két, egymásnak látszólag ellent mondó tulajdonságot, és ezzel be is biztosította győzelmét az európai Év Autója díj 2002-es szavazásán. Az alsó középkategóriás modell sikkes volt, mint a Peugeot 206-os, az akadálytalan kilátás és a praktikus, sokoldalúan variálható belső tér viszont a buszlimuzinokat idézte.

A korabeli sajtó ódákat zengett a modell zajszigeteléséről és fékteljesítményéről, a 110 lóerős, kétliteres HDI erőforrás pedig a kor egyértelműen legtisztább üzemű dízelmotorja volt. 2001 és 2008 között több mint 3,7 millió darabot adtak el belőle, a legváltozatosabb karosszériákkal: három- és ötajtós ferdehátú, kétféle kombi, szedán (Dél-Amerika), valamint keménytetős kabrió is készült a modellből. Utóbbi adta (persze fix tetővel) a 307 WRC versenyautó alapját.

Peugeot 308 (2014)

Amikor a Peugeot 307 unokája, a második generációs Peugeot 308 a korai előd nyomdokaiba lépve elnyerte az Év Autója címet, az nem csak egy sikeres modellszéria új tagjának, hanem egy vadonatúj műszaki konstrukciónak a diadalát is jelentette. Ez a típus alkalmazta ugyanis először azt az EMP2 moduláris padlólemezt, amelyre a márka minden, azóta bevezetett kompakt és középkategóriás típusa is épül.

A rendkívül jó helykihasználás, a jelentősen (közel másfél mázsával) csökkentett tömeg és a fokozott szerkezeti szilárdság jobb térérzetet, élvezetesebb vezethetőséget és szerényebb károsanyag-kibocsátást hozott magával. Ez önmagában is elég lehetett volna a győzelemhez, a Peugeot 308-nak azonban volt még egy ütőkártyája: az i-Cockpit ergonómiai koncepció, amely teljes mértékben újragondolta a vezetői környezet elrendezését, arányait és kezelését. A Peugeot 308 sikertörténetének még távolról sincs vége, a jelenleg is forgalmazott autóból eddig 1,7 millió darabot adtak el a nemzetközi piacokon.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!