A piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az AutoWallis

A koronavírus-járvány hatására jelentősen romló külső környezet ellenére jóval a piaci átlag felett teljesített az AutoWallis újgépjármű-értékesítése az első félévben: miközben Magyarországon átlagosan 25 százalékkal, addig az AutoWallisnál mindössze 5,6 százalékkal csökkentek a hazai eladások. A magyar tőzsde autós vállalatának nemzetközi értékesítése ugyanakkor 15,6 százalékkal bővült, így összességében 2,8 százalékkal növekedtek az újgépjármű-eladások.

A koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai ellenére a piaci átlagot meghaladó teljesítményt nyújtott az AutoWallis újgépjármű-értékesítése. A csoport Nemzetközi disztribúciós üzletága – részben a bővülő piacok, valamint modellportfolió, mindenekelőtt a Ssangyong és az új Land Rover Defender hatására – a tavalyival összehasonlítva 15,6 százalékkal, 1.244 darabra növelte az új autók eladásait az év első hat hónapjában. A Belföldi disztribúciós üzletág újgépjármű-értékesítése 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent, ami lényegesen jobb teljesítmény a magyar piac 24,75 százalékos zsugorodásához képest (forrás: DataHouse). Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok kapcsán elmondta: apiaci átlagnál kisebb visszaeséshez az is hozzájárult, hogy az AutoWallis jelenleg még inkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió legtöbb piacán kedvezően teljesített. Az Autóipari szolgáltatói üzletágban erősebben érződteka koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott korlátozó kormányzati intézkedések negatív gazdasági hatásai. Egyrészt az első félévben a kijárási korlátozások miatt csökkent a szervizszolgáltatások igénybevétele, másrészt a turizmus és üzleti célú utazás hirtelen, jelentős, és remélhetőleg átmeneti visszaesése jelentősen csökkentette a gépjárműkölcsönzés teljesítményét, amit csak részben tudott ellensúlyozni a bérbeadható flotta alternatív hasznosítása (például futárszolgáltatások). Mindezek alapján a szervizórák száma 5,4 százalékkal 23.772-re, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 12 százalékkal 438-ra, a bérleti események száma 61,2 százalékkal 4.352-re csökkent.

Az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok alapján elmondta, hogy abban érződtek ugyan a kedvezőtlen hatások, azonban a társaság minden területen a piaci átlag felett teljesített. A vállalat azzal számol, hogy nem lesznek a tavaszihoz hasonló nagyságrendű újabb korlátozó intézkedések, így a vásárlói aktivitás ütemesen visszatér a megszokott szint közelébe. A társaság menedzsmentje az első félévben öt jelentős üzletfejlesztéssel itthon és külföldön is terjeszkedik, így tovább halad a tavaly meghirdetett stratégiája mentén, melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója lesz.