A pickuptól a sportautóig 30 akkumulátoros elektromos autót mutat be 2030-ig Toyota

A világ legnagyobb és egyben legzöldebb autógyártója, az Európában mára most 60%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő, és a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos valamint a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota a vállalat világszintű elnöke, Akio Toyoda bejelentése szerint nem kevesebb, mint 30 akkumulátoros elektromos autót mutat be 2030, ezzel teljessé téve a vállalat globális akkumulátoros elektromos autó kínálatát. Ezzel egyidőben a környezettudatosság iránt évtizedek óta elkötelezett, az elektrifikáció élharcosaként ismert autógyártó globális akkumulátoros elektromos autóeladásai ugyanezen időszakig évi 3,5 millióra emelkednek. A Toyota prémium márkája, a mára Európában 99%-ban a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával ellátott autókat értékesítő Lexus 2030-ra Európában, Észak-Amerikában és Kínában 100%-ban akkumulátoros elektromos autókat értékesít majd. Akio Toyoda emellett megerősítette a Toyota európai 100 százalékos széndioxid-csökkentési tervét az összes Nyugat-Európában értékesített új autó tekintetében, és bejelentette, hogy a bZ akkumulátoros elektromos család a bZ4X jövő évi piaci bevezetését követően egy kis crossover modellel bővül Európában.

Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke a számos újdonságot jelentett be a vállalat karbonsemlegességi stratégiájával kapcsolatban. A tervek szerint a vállalat 30 különböző akkumulátoros elektromos modellt tesz elérhetővé 2030-ig világszerte, 2035-ig pedig a gyárakban is eléri a karbonsemlegességet. A vállalatvezető bejelentése az alábbiakban olvasható:

KÉPGALÉRIA >>>

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Akio Toyoda vagyok. Nagyon köszönöm, hogy időt szakítottak ránk és csatlakoznak hozzánk a mai napon. Ezúttal a Toyota karbonsemlegességi stratégiájáról szeretnék beszélni – különösen az akkumulátoros elektromos autókat illetően, amelyek az egyik legígéretesebb lehetőséget nyújtják. Úgy hiszem, hogy a karbonsemlegesség elérése egyet jelent egy olyan világgal, amelyben az emberek továbbra is boldogan élhetnek ezen a bolygón. Szeretnénk segíteni abban, hogy egy ilyen világ létrejöhessen. Ez már jó ideje a Toyota vágyálma, amelyet globális vállalatként a jövőben is küldetésként tűz ki maga elé. A kihívás teljesítéséhez a lehető legnagyobb mértékben kell csökkentenünk a széndioxid-kibocsátást, méghozzá a lehető leghamarabb. Egy sokoldalú világban élünk, méghozzá egy olyan korban, ahol nehéz megjósolni a jövőt. Éppen ezért nehéz mindenkit boldoggá tenni egyetlen megoldással. Éppen ezért a Toyota a lehető legtöbb lehetőséget szeretné biztosítani az ügyfelei számára világszerte. Úgy hisszük, hogy az elektrifikált járműveket két kategóriára lehet osztani, az energiahasználat függvényében.

Az egyik kategória a „karboncsökkentő járműveké”. Ha a járművet hajtó energia nem tiszta forrásból érkezik, az elektrifikált jármű használata (típustól függetlenül) nem jelent zéró széndioxid-kibocsátást. A másik kategória a ténylegesen „karbonsemleges járműveké”. Ezek tiszta energiával működnek és használatuk teljes időtartamában zéró széndioxid-kibocsátással járnak. Mi a Toyotánál mindent megteszünk annak érdekében, hogy ilyen járműveket valósítsunk meg. Ma szeretném bemutatni, hogy mivel készülünk a jövőre.

Kezdjük a saját fejlesztésű akkumulátoros elektromos autókból álló Toyota bZ sorozattal. A Toyota bZ jelentése ’beyond Zero’, küldetése pedig ennek megfelelően az, hogy túlmutasson a zéró károsanyag-kibocsátáson. A mozgás szabadsága és a vezetés élménye. Célunk nem csupán a széndioxid-kibocsátás csökkentése és egyéb negatív hatások minimalizálása. A célunk ezen túlmutat. A bZ sorozat esetében saját fejlesztésű, kimondottan a célok teljesítésére készült platformot használunk az akkumulátoros elektromos autóink számára, hogy a globális piac különböző igényeinek eleget tegyünk. A kínálat első modellje a nemrégiben bejelentett bZ4X. A Subaruval közös fejlesztés lehetővé tette, hogy a kifinomult működést egyesítsük a kivételes manőverezhetőséggel és egy valódi SUV modell tulajdonságaival. A jövő évi piaci bevezetéshez ezekben a pillanatokban is készítjük fel a Toyota Motomachi gyárát a bZ4X sorozatgyártására. Az első modellek hamarosan megérkeznek az ügyfelekhez. Emellett még tovább bővítjük a bZ kínálatot. Tekintsék meg ezt a két modellt! Ez a gyönyörű sziluettel rendelkező, középkategóriás SUV az akkumulátoros elektromos autók új korszakát ígéri. A megjelenése már első pillantásra beszállásra és vezetésre csábít. Ez pedig a sorozat legkompaktabb kialakítású SUV modellje – egy kisméretű akkumulátoros elektromos autó, amely kényelmes belső térrel rendelkezik, és elsősorban az európai és japán vásárlók számára készül. Minél több akkumulátort teszünk egy autóba a hatótáv növelése érdekében, az annál nagyobb, nehezebb és drágább lesz. Mivel ez a SUV egy kisméretű jármű, van egy dolog, amivel kapcsolatban különösen alaposnak és célra törőnek kell lennünk. Ez pedig nem más, mint a hatékonyság. Az egyik legfontosabb dolog az, hogy milyen mértékben tudjuk fokozni a jármű teljes energiahatékonyságát, vagyis azt, hogy mennyivel kevesebb energiával tudjuk megvalósítani a helyváltoztatást. Ez pedig pont az a technológia, amelyet a Toyota már több mint 30 éve fejleszt. Minden tekintetben megpróbáltuk a legtöbbet beleadni a hatékonyság fokozásához, így ezzel a járművel az a célunk, hogy kilométerenként csupán 125 Wh-t fogyasszon, ami a kompakt SUV kategória legjobb adata. Mellette pedig itt van egy középkategóriás szedán, amely tökéletesen megfelel az ügyfelek első elektromos autóval kapcsolatos elvárásainak. Ugyanakkor nagyméretű SUV modellt is elérhetővé teszünk, opcionális harmadik üléssorral, amely lehetővé teszi a nagycsaládosok számára is a közös utazást. Mit gondolnak róla?

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!