A Porsche bővíti Taycan kínálatát

Az új Taycan személyében a Porsche első teljesen elektromos sportautójának immár negyedik változatát mutatja be.

Az új modell a Taycan Turbo S, Taycan Turbo és Taycan 4S alá sorol be. Hátsókerékhajtással rendelkezik és kétféle akkumulátor-mérettel elérhető: az alapfelszereltségként kínált Performance akkumulátorral az új beszálló modell akár 408 lóerő leadására is képest overboost módban Launch Control rajtautomatika esetén. Mindez 476 lóerőre emelkedik az opcionális Performance Plus akkumulátorral. A névleges teljesítmény 326, illetve 380 lóerő.
A modellcsalád legfiatalabb tagjaként a Taycan már a piaci bevezetéskor megkapja azokat az új megoldásokat, amelyek a többi verziónál a későbbiekben érkeznek meg. Például a Plug & Charge funkció kényelmes töltést és fizetést tesz lehetővé kártyák vagy alkalmazás használata nélkül: amint a töltőkábelt bedugják, a Taycan kódolt kommunikációt létesít a Plug & Charge kompatibilis töltőállomással. A töltési folyamat így automatikusan megkezdődik, illetve a fizetést is automatikusan elintézi a rendszer a beállítások szerint.
A többi variánshoz hasonlóan itt is megtaláljuk az elérhető felszereltségek között a színes head-up diplay kijelzőt és a fedélzeti töltőt, amely akár 22 kW-os töltési kapacitásra is képes. A Functions on Demand (FoD) szolgáltatásokkal a Taycan használói különböző kényelmi és asszisztens funkciókat vásárolhatnak, saját igényük szerint, akár korlátozott időszakra is.

Így a jármű konfigurálása és átadása után is módosíthatók annak képességei, az online aktiválás révén pedig ehhez szervizbe sem kell látogatni. A jelenlegi funkciók között megtaláljuk a Porsche Intelligent Range Manager (PIRM) intelligens hatótáv-menedzsment rendszert, a Power Steering Plus szervokormányzást, az Active Lane Keeping Assist sávtartó rendszert és a Porsche InnoDrive funkciókat.

Kétféle akkumulátor
Az egyrétegű Performance akkumulátor már alaphelyzetben is 79,2 kWh-s bruttó kapacitást biztosít. A kétrétegű Performance Plus akkumulátor opcionálisan ezt növeli 93,4 kWh-ra. Hatótáv tekintetében ez a WLTP normák szerint 431-ről 484 kilométerre fokozza a hatótávot.
A Taycan álló helyzetből mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra – akkumulátortól függetlenül. Végsebessége mindkét konfigurációban 230 km/h, miközben maximális töltési kapacitása 225 kW (Performance akkumulátor) vagy akár 270 kW (Performance Plus akkumulátor). Ez azt jelenti, hogy megfelelő töltőberendezés esetén mindkét akkumulátor feltölthető 5-ről 80 százalékra csupán 22,5 perc alatt, valamint, hogy 100 kilométernyi hatótáv felvételéhez mindössze csak 5 percre van szükség.

Innovatív elektromotor és dinamikus teljesítmény
Meggyőző gyorsulás, sportautókra jellemző tapadás folyamatosan rendelkezésre álló teljesítmény – a Taycan modellkínálatának beszállója is rendelkezik ezekkel az erősségekkel.

A Porsche kibővíti a Taycan kínálatát

A hátsó tengelyen elhelyezett mágneses szinkronmotor aktív hosszúsága mindössze 130 milliméter, vagyis éppen ugyanakkora, mint az, amelyiket a Taycan 4S-ben találjuk. A hátsó tengelyen található inverter akár 600 A-en is dolgozik. A hajtásláncban megtalálható egy kétsebességes váltómű is.
Testvérmodelljeihez hasonlóan az új Taycan is intelligens töltésmenedzsmenttel és kivételesen jó aerodinamikával rendelkezik. Mindössze 0,22-es légellenállási együtthatója jelentősen hozzájárul az alacsony energiafogyasztáshoz, ezáltal pedig a kimagasló hatótávhoz. A maximális rekuperációs teljesítmény 265 kW.

Letisztult külső formaterv Porsche génekkel
Letisztult formatervével a Taycan egy új kor kezdetét fémjelzi. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche géneket hordoz magán. Az elektromos sportautó szemből különösen alacsonynak és szélesnek tűnik, kiemelkedő vállakkal. A sziluettjét sportos tetővonala határozza meg, amely hátrafelé lejt, a magas oldalvonal pedig egy újabb dinamikát fokozó elemként tűnik fel. A hangsúlyos vállak a kecses, meredeken lejtő C-oszloppal együtt még inkább kihangsúlyozzák az autó hátulját. Mindezt olyan innovatív elemek bővítik ki, mint a hátsó fényívben elhelyezett Porsche logó üveghatású betűi.
A modellcsaládon belül a Taycan megkülönböztető jegyei között megtalálhatjuk az aerodinamikailag optimalizált 19 colos Taycan Aero kerekeket és a fekete színű féknyergeket. Az első lökhárítón, az oldalszoknyán és a hátsó diffúzoron ugyanúgy fekete betéteket találunk, mint a Taycan 4S esetében. A LED-es világítás az alapfelszereltség része.

Egyedi belső formaterv
A Taycan belső tere egy új kor kezdetét jelképezte 2019-ben: letisztult kialakítása és teljesen új architektúrája mind a mai napig kiemelkedően modern hatást nyújt. A szabadon álló, hajlított műszercsoport-kijelző a műszerfal legmagasabb részét jelenti, egyértelműen a vezetőt helyezve az autó középpontjába. Emellett 10,9 colos központi kijelző és opcionális utas oldali kijelző is a digitális világban üdvözöl minket.
A Taycan már alapfelszereltségként bőr-műbőr kárpitozással és nyolc irányban elektromos állítható komfortülésekkel rendelkezik. A modell két csomagtartója közül az elülső 84, a hátsó pedig 407 literes.
A Taycan az első Porsche modell, amely teljes mértékben bőrmentes belső térrel is elérhető. Az elektromos sportautó fenntartható koncepcióját kihangsúlyozzák a belső tér innovatív, újrahasznosított anyagokból álló burkolatai.

Összehangolt futóműrendszerek
A Porsche a Taycan futóműrendszereit egy központi vezérlőegységgel hangolja össze. Az integrált Porsche 4D Chassis Control elemzi és szinkronizálja az összes futóműrendszer működését. A Taycan széria acélrugós futóművét és az opcionális, háromkamrás adaptív légrugózását is kiegészíti a PASM (Porsche Active Suspension Management) lengéscsillapítás.

Az adaptív légrugózás Smartlift funkcióval is rendelkezik. Ez lehetővé teszi a Taycan beprogramozását, hogy automatikusan megemelje a karosszériája magasságát az olyan helyeken, amelyeket ezt indokolják, például fekvőrendőrök vagy garázslehajtók esetén. A Smartlift funkció aktívan befolyásolhatja a jármű magasságát autópályán is: mindig a megfelelő állást választja ki a hatékonyság, a körülmények és a vezetési kényelem közötti legjobb kompromisszumot megtalálva.
A Taycan szériában hatdugattyús, alumínium monoblokk, fix féknyerges fékrendszert kap elöl, és négydugattyús, alumínium monoblokk, fix féknyerges fékrendszert hátul. A belső hűtésű féktárcsák átmérője elöl 360, hátul 358 milliméter, a féknyergek pedig fekete fényezést kapnak.
Az opciós listán megtalálható a nagyteljesítményű Porsche Surface Coated Brake (PSCB) fékrendszer. Tárcsáinak átmérője elöl 410 mm, hátul pedig 365 mm.

Sikeres év a Taycan számára
A Porsche sikeres rajtot vett az elektromos kor hajnalán, világszerte több mint 20.000 Taycan kiszállításával 2020-ban. Norvégiában a Taycan eladásai az összes eladott Porsche modell 70 százalékát tették ki, november elején pedig már az ezredik norvég ügyfél vehette át autóját – az eladások több mint megkétszereződtek az országban. Az elektromos sportautó már körülbelül 50 nemzetközi díjat zsebelt be, többek között legfőbb piacain, így Németországban, az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Kínában. Az új hátsókerékhajtású Taycan tartja az elektromos autóval felállított leghosszabb drift rekordját is a Guinness World Record™ hitelesítése szerint: a modellel pilótánk megállás nélkül 42,171 kilométert tett meg keresztben.
Az első hátsókerékhajtású Taycan modellek 2021 márciusának közepén érkeznek meg a kereskedésekbe. A magyarországi ára bruttó 33.231.000 forinttól lesz elérhető.