A Porsche nem épít gyárat Kínában

VILÁGVISZONYLATBAN A LEGTÖBB AUTÓT KÍNÁBAN ADJA EL A STUTTGARTI GYÁRTÓ ÉVES SZINTEN.

A Porsche egyhamar biztosan nem fog gyárat építeni Kínában, ugyanis a stuttgarti vállalat szeretné fenntartani a “Made in Germany” imázst, vagyis hogy az autói teljes egészében Németországban készülnek – árulta el Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója a Financial Timesnak. Annak ellenére döntöttek így, hogy a dél-kelet ázsiai ország számít az autógyártó legnagyobb piacának a világon.

Továbbra is komoly érvet jelent, hogy meg kell őriznünk azt az alapvetést, miszerint ami Európából Kínába érkezik, az minőségi és prémium. Jelen pillanatban semmi értelme sem lenne odaköltöztetni a gyártásunkat” – mondta Blume.

A Porsche tavaly kis híján eladási rekordot döntött, összesen 272 162 autót értékesített, melyekből 88 968 darab talált gazdára Kínában. Csupán összehasonlításként: a stuttgarti gyártó Európában 80 892, míg az Egyesült Államokban 57 294 kocsit adott el.

A stuttgartiak legsikeresebb modelljének továbbra is a Cayenne bizonyult. Az SUV-ból 92 860 darabot értékesítettek 2020 folyamán, emellett 911-esből 34 328, míg 718-asból 21 784 darab kelt el

A koronavírus-járvány komoly kihívást jelentett 2020 tavaszától kezdve. Ennek ellenére sikerült viszonylag stabil szinten tartani a szállításokat az év egészére nézve” – nyilatkozta Detlev von Platen, a Porsche értékesítési és marketing igazgatótanácsának tagja.

Ugyanakkor azt is érdemes megjegyezni, hogy a Porsche nem minden járműve készül Németországban. A Cayenne a Volkswagen-csoport Pozsonyban található, többmárkás gyárából érkezik, valamint korábban a Valmet Automotive-val együttműködve Finnországban gyártották a Cayman és a Boxster modelleket is.

Blume egy kellőképpen gyakorlatias vezető ahhoz, hogy felismerje, ha a kínai piac továbbra is ilyen jelentős részét fogja képezni a cég eladásainak, elkerülhetetlenné válik egy saját gyár létesítése az ázsiai országban.

Hogyan alakulnak a dolgok az előttünk álló 10 évben? Nem lehet tudni. Egy ilyen döntés nagyban függ az eladások változásától, illetve az egyes országokban érvényben lévő szabályozásoktól” – zárta gondolatait a vezérigazgató.

A Porsche mintegy 6 milliárd eurót invesztált a Zuffenhausenben található gyárába, hogy felépítse a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott, tisztán elektromos Taycan elkészítéséhez szükséges gyártósort. A cég első EV-jének sorozatgyártása 2019-ben indult, míg a vásárlók összesen 20 015 darab Taycant vehettek át 2020 folyamán, még annak ellenére is, hogy a gyártást a járványhelyzet miatt 6 hétre le kellett állítani.

A Porsche villanyautók gyártása csak az elkövetkező években fog igazán beindulni Németországban. A stuttgartiak máris elkezdték gőzerővel népszerűsíteni a Taycan hamarosan érkező Cross Turismo változatát, emellett már készül a Macan crossover elektromos kivitele is, amelynek értékesítése a tervek szerint 2022 végén kezdődhet majd meg.

Forrás:

Motor1.com & https://www.mahzrt.hu/