A Cayenne Turbo GT a Porsche új rekordere

A Porsche egy valódi sportmodellel teszi teljessé a Cayenne modellkínálatát: a maximális teljesítmény és menettulajdonságok érdekében fejlesztett új Cayenne Turbo GT kivételes dinamikát egyesít kiemelkedő hétköznapi használhatósággal.

640 lóerőt négyliteres, V8-as turbómotorja kivételes menettulajdonságokat szavatol. A Cayenne Turbo Coupé-nál 90 lóerővel erősebb modell maximális forgatónyomatéka 850 Nm (80 Nm-es növekedés), így a 0-100 km/h-s gyorsulás 3,3 másodpercre csökkent (0,6 másodperces javulás), miközben a végsebesség 300 km/h-ra nőtt (14 km/h-s plusz).


A kizárólag négyajtós Coupé karosszériával elérhető, még sportosabb kialakítású Cayenne Turbo GT szériában kapja meg a modellhez elérhető összes futóműrendszert, valamint a speciálisan számára fejlesztett nagyteljesítményű abroncsokat. A hajtáslánc és a futómű egyedi hangolást kapott a Cayenne Turbo GT esetében.


Az eredmény egy kivételes harmonikus koncepció, amely kivételes versenypályás képességekkel rendelkezik. Ezt Lars Kern, a Porsche tesztpilótája is bizonyította, aki a 20,832 kilométer hosszú Nürburgring-Nordschleifét a Cayenne GT volánja mögött 7 perc 38,9 másodperces idővel hódította meg – ez a SUV kategória új hivatalos rekordja.

A Cayenne Turbo Coupé-hoz hasonlítva a Turbo GT futóműve 17 milliméterrel alacsonyabb. Az erre épülő egyedi passzív és aktív futóműalkatrészeket a mérnökök átdolgozták és a teljesítményhez hangolták, kimagasló kanyarképességeket elérve. Az egyedi hangolás tökéletes interakciót biztosít az egyes részegységek között.

Például a háromkamrás légrugózás merevsége 15 százalékkal nőtt, a Porsche Active Suspension Management (PASM) adaptív lengéscsillapítás még feszesebben képes dolgozni – a hátsókerék-kormányzás, valamint a Plus szervokormányzás pedig ennek megfelelően viselkedik. A Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) aktív dőlésstabilizáló rendszer teljesítményközpontú vezérlést kapott. Ez még stabilabb kanyarfekvést és úttartást eredményezett, még precízebb bekanyarodási viselkedéssel nagy tempónál. Ezzel együtt a Porsche Torque Vectoring nyomatékelosztó rendszer még nagyobb tartományban működik. A továbbfejlesztett első futómű szintén javítja a kanyarképességeket.


A Turbo Coupé-val összehasonlítva az első kerekek szélesebbek, a negatív dőlésük pedig 0,45 fokkal nőtt, amelynek köszönhetően a kimondottan a Turbo GT-hez fejlesztett, 22 colos Pirelli P Zero Corsa nagyteljesítményű abroncsok még nagyobb felületen tapadhatnak. A fékezésről szériában gondoskodik a Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kerámia kompozit fékrendszer.


Gyorsabban kapcsoló Tiptronic S automata váltó és titán sport kipufogórendszer


A Cayenne Turbo GT biturbó motorja jelenleg a Porsche legerősebb nyolchengeres erőforrása. A forgattyús tengely, a turbófeltöltő, a közvetlen befecskendezés, a szívórendszer és a töltőlevegőhűtő átdolgozásával a Turbo GT V8-asa alapvető elemeiben különbözik a Turbo Coupé erőforrásától: többek között más főtengelyt, hajtórudakat, dugattyúkat, vezérlést és motortartó bakokat kapott. Amellett, hogy a teljesítményt 640 lóerőre növelik, ezek az alkatrészek kimondottan a tartós csúcsteljesítmény igénybevételére készültek.

A gyorsabban kapcsoló nyolcfokozatú Tiptronis S automata váltó és a Porsche Traction Management (PTM) rendszer ugyancsak módosult. A központi differenciálmű kiegészítő vízhűtést kapott. A Cayenne Turbo GT alapfelszereltségként kap egyedi sport kipufogórendszert, központi végződésekkel. A jármű középső részén, a hátsó dobbal együtt a kipufogó könnyű és különösen hőtűrő titánból készült. A fokozott súlycsökkentést támogatja a középső dob elhagyása.


Sportos felszereltség: szénszál kívül, Alcantara belül


A Cayenne Turbo GT formáit az opcionális, új Arctic szürke fényezés emeli ki még jobban. A modern formákat az egyedi részegységek még izmosabbnak láttatják. Például a GT-specifikus első lökhárító, amely látványos légterelő-ajakkal és nagyobb oldalsó légbeömlőkkel nyújt egyedi látványt. Ezzel izgalmas kontrasztban állnak a fekete kerékjárati ívszélesítések és a karbontető, valamint a 22 colos GT Design kerekek. A szénszálas oldalsó betétek szintén GT-specifikus hozzávalók, épp úgy, mint az adaptívan kitolódó hátsó légterelő, amely 25 mm-rel nagyobb, mint a Turbo Coupé sajátja. Csak ez a megoldás önmagában 40 kilogrammal növeli a leszorítóerőt a végsebességnél. A hátsó nézet hangsúlyos eleme a szénszálból készült diffúzor.

A Cayenne Turbo GT sportos karakterét a kimagasló alapfelszereltség és a kibővített Alcantara kárpitozás is szemlélteti. A nyolc irányban elektromosan állítható első sportülések és a kétüléses sport hátsó üléspad széria. Az ülőhelyeket középen GT-specifikus, perforált Alcantara borítja, amelyet Neodyme vagy Arctic szürke színű kontrasztos részletek emel ki.

A fejtámlákon hímzett ’turbo GT’ logó található. Ahogyan az a Porsche sportautó esetében elvárható, a többfunkciós sport kormánykerék középen sárga 12-órás jelzést kapott. A választott felszereltségtől függően a műszerfali díszbetétek matt feketék.


Premier a Turbo GT-ben: a Cayenne modellsorozat új központi rendszere


A Turbo GT-vel együtt mutatkozik be a Cayenne modellsorozatban az új generációs Porsche Communication Management (PCM) központi rendszer, amely a korábbinál nagyobb teljesítményt, új felhasználói felületet és új működtetési logikát mondhat magának. A korábbiakhoz hasonlóan a PCM 6.0 is teljesen kompatibilis az Apple CarPlay okostelefon-tükrözéssel, ám az Apple Music és az Apple Podcastok minden eddiginél jobb integrációt kapott. Továbbá a megújult központi rendszer támogatja az Android Autót, így minden népszerű okostelefonnal kompatibilis.

A Cayenne Turbo GT már rendelhető, a márkakereskedésekbe pedig 2021 szeptemberének közepén érkezik meg. A németországi alapár bruttó 196.078 euró.