Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Q-család új tagja a Q8

Posted on 2018.06.07.2018.06.07. By AztaCARom

Az Audi Q8 a négyajtós luxuskupék eleganciájával ötvözi a nagyméretű SUV-modellek praktikus sokoldalúságát. Igényes felszereltségével, széleskörű hálózati kapcsolataival és a műutakról távol is helytálló robusztus konstrukciójával a munka és a szabadidő során egyaránt ideális útitárs. Az Audi Q8 2018 harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra.

Sokoldalú, sportos és elegáns – méretek és térkoncepció

Az Audi Q8 a négykarikás márka minden más SUV-modelljénél intenzívebben sugározza sportos dinamikáját és nemes stílusát. Az új SUV-kupé hosszúsága 4,99, szélessége 2,00, míg magassága 1,71 méter, így szélesebb, rövidebb és alacsonyabb Q7 testvérmodelljénél. Nem egész háromméteres tengelytávján olyan térkínálattal szolgál, amely legtöbb releváns méretében – például utastere hosszúságában és fejterében – egyaránt felülmúlja közvetlen vetélytársait. Hátsó hármas ülése kívánságra hosszirányban állítható, támláit lehajtva pedig akár 1755 literig is bővíthető az elektromos működtetésű ajtó mögött feltáruló csomagtér.

A Q-család újszerű kisugárzása – a külső dizájn

Impozáns, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával az Audi Q8 a márka Q-családjának újszerű arculatát testesíti meg. Az erőteljes hatású, függőleges állású hűtőrács az előrenyúló első légterelővel, valamint a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretű légbeömlő nyílásokkal közösen magabiztos megjelenést kölcsönöz számára. Az elegánsan ereszkedő tetőív erősen megdöntött D-oszlopokba csatlakozva támaszkodik a nagyméretű, akár 22 col peremátmérőjű kerekeket rejtő sárvédők jellegzetes domborulataira („quattro-blister”). A formavilág számos részlete határozott utalás az „Ős-quattro” modellekre. Az erőteljes kontúrok és az atletikusan feszes felületek erőt és igényességet sugároznak, az állandó összkerékhajtás különleges dinamikája mentén. A légterelők, a kerékjárati burkolatok, az ajtóborítások és a diffúzorelem egyaránt színében elkülönülve emelik ki az újdonság offroad-megjelenését.

 

Már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók világítják meg az utat, kívánságra akár HD Matrix LED kivitelben. A háromdimenziós hatású nappali menetfény digitális karaktert sugároz, akárcsak a hátsó lámpák. Utóbbiakat karakteres fénysáv köti össze, amely az „Ős-quattro” modellekhez hasonlóan fekete alapon húzódik. A Q8 vezetője a myAudi App segítségével számos világítási funkciót kívülről, okostelefonjáról is aktiválhat.

A vezetés sportos élménye – futómű és hajtásrendszer

Az Audi a quattro és a quattro az Audi – különösen is érvényes ez a Q8 modellekre, a márka csúcs SUV-sorozatára. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja. 254 milliméteres szabadmagassága, rövid karosszéria-túlnyúlásai és lejtő-asszisztense révén az Audi Q8 ott is folytathatja útját, ahol a műutak már véget érnek. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet és a vezető igényei szerint akár 90 milliméteres tartományon is változtathatja a karosszéria magasságát.

 

Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás mellett, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik, az Audi extrafelszerelésként összkerékkormányzást is kínál. E technika akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket, kis sebességeknél az agilitás növelése érdekében az első kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a fokozott stabilitás szolgálatában velük megegyező irányban.

 

Az új mild-hibrid technikának (MHEV) köszönhetően a hajtásrendszer mindegyik változatában különösen gazdaságos. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat két fontos műszaki komponenst foglal magában: az egyik a lítiumion-akkumulátor, a másik a szíjhajtású indítógenerátor. A lassítások során utóbbi akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, amit az akkumulátor tárol. Az MHEV-technika a leállított motorral támogatott, tartós szabad gördülési fázisokat („vitorlázás”), illetve az automatikus motorleállítás és indítás rendszerének (Start-Stop System) már 22 kilométer/óránál működésbe lépő szabályzását is lehetővé teszi.

A letisztult stílus az új prémiumkarakter – az utastér

Könnyen értelmezhető grafikák jellemzik az Audi digitális precizitását, illetve magas fokon integrált architektúráját és kezelését. Központi elemként a felső MMI touch response képernyő szolgál, amely Black Panel kialakításával kikapcsolt állapotában szinte alig láthatóan alkot nagyméretű fekete felületet. Minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz, a légbefúvó nyílások karcsú sávjától egészen a középső alagút a tiptronic sebességváltó karját is magában foglaló, széles konzoljáig. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető kontúrvilágítás emeli ki az utastér meghatározó dizájnvonalait, illetve szolgál – kiváló példaként az Audi részletek iránti figyelmességére – a kesztyűtartófedél lézeresen kimunkált, háromdimenziós hatású quattro-emblémájának háttérvilágításaként. Kívánságra masszázs- és szellőztető funkciót is kínáló Individual komfortülések, négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, valamint illatosítót és ionizátort is tartalmazó légminőség-csomag (Air Quality Paket) teheti teljessé a nemes hangulatot.

Érzékeny és lényegretörő – a kezelés és a kijelzők

Az Audi Q8 MMI touch response kezelési koncepciójában csaknem minden funkció két nagyméretű képernyőre hívható le. A felső 10,1 col képátlójával az infotainment- és a navigációs rendszerek kezelésére szolgál, míg a 8,6 képátlójú alsóról a légkondicionáló berendezést, további kényelmi funkciókat és a szövegmegadást vezérelheti a vezető. Utóbbi során kezét mindvégig kényelmesen a sebességváltókaron pihentetheti.

 

A kezelés gyors és biztonságos, egy-egy funkció aktiválását jól érzékelhető és hallható kattanás erősíti meg. A természetes hangvezérlés intelligens beszélgetőpartnerré avatja az Audi Q8 modelleket. A vezető szabadon fogalmazhatja meg utasításait, s a hangvezérlés egész mondatokat – például „Éhes vagyok” – is értelmezhet, máris közeli éttermeket ajánlva.

 

A kijelzőtartalmak az Audi virtual cockpit teljes egészében digitális műszeregységen jelennek meg, amelynek 12,3 col átmérőjű, nagyfelbontású kijelzőfelületén a multifunkciós kormánykerékről kétféle nézet is választható. Extrafelszerelésként a plusz változat egy harmadik, különösen sportos megjelenítést is kínál. Mindezt a Head-up kijelző egészítheti ki, amely a fontos információkat – köztük az útkereszteződések részletes térképével a navigáció számára – a szélvédőre kivetítve jeleníti meg.

Okos hálózati kapcsolatok – az Audi connect és a vezetői segédrendszerek

A német piacra már alapkivitelben a csúcsszínvonalú MMI navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik az Audi Q8, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül. A navigációs rendszer az adott útvonal alapján felismeri a vezető személyes preferenciáit, így intelligens javaslatokkal szolgálhat. Az Audi connect online-szolgáltatások előretekintő módon egészítik ki az útvonaltervezést, így a két Car-to-X szolgáltatás – a közlekedési táblák információi és a veszélyhelyzet-információ – egyaránt profitálhat az Audi-flotta kollektív intelligenciájából. Az extrafelszerelésként rendelhető Audi connect kulcs Android operációs rendszerű, kompatibilis okostelefonról is lehetővé teszi az autó nyitását és zárását, illetve motorjának beindítását. A kulcs egyéni felhasználói profiljaiban több vezető akár 400 különböző beállítása is tárolható. A myAudi App segítségével a vezető különleges úticélokat továbbíthat a navigációs rendszerre, zenét streamelhet, de okostelefonja határidőnaplójának tartalmát is importálhatja az MMI-rendszerre.

 

Az Audi Q8 az Audi phone box és a Voice-over-LTE technikái révén a hang és telefonkapcsolat-minőség terén is csúcsszínvonalat képvisel – akárcsak a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely a magasságbeli térdimenzió adataival mind az öt üléshelyen vonzó térhangzással szolgál. A zenék ily módon úgy szólalhatnak meg, ahogy a koncertteremben rögzítették őket.

 

Legyen éppen szó parkolásról, városi közlekedésről vagy hosszú túrákról, az Audi Q8 számos menethelyzetben támogatja vezetőjét. Ennek technikái közé tartozik egyebek mellett az adaptív menetasszisztens, a gazdaságossági asszisztens, az útkereszteződés-asszisztens, a sávváltást segítő rendszer, az útpadka-figyelmeztetés és a környezetmegfigyelő kamerák rendszere. Igazi különlegesség a 2019 elején érkező távirányítású garázspilóta (Remote Garage Pilot), amely a vezető felügyelete mellett önállóan manőverezi a garázsba a SUV-modellt, illetve áll ki vele. A vezető előzetesen kiszállva a myAudi App segítségével okostelefonjáról indíthatja el a folyamatot. Hasonlóan magas színvonalú kényelmet kínál a távirányítású parkolópilóta (Remote Parkpilot). Mindezen megoldások mögött a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége áll, amely folyamatosan sokrétű képet alkot az autó környezetéről, ennek alapján irányítva az egyes vezetői segédrendszereket. A szükséges adatokat felszereltségtől függően akár öt radarszenzor, hat kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és a lézerszkenner szolgáltatja.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Nincs megbízhatóbb a Lexusnál?
Next Post: Új utakat jár a Volkswagen Motorsport az I.D. R Pikes Peak aerodinamikájával

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT