Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A ralibajnok Herczig Norbert is kipróbálta a Pneumobilt

Posted on 2018.05.09.2018.05.09. By Iroda Távirati

Mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben, május 11–12-én. A XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen 9 ország 20 egyetemének 40 csapata méri össze tudását, s ott lesz köztük a BME Műszakik Pneumobil Team is, amelyet az a megtiszteltetés ért, hogy a felkészülés hajrájában meglátogatta Herczig Norbert, a négyszeres abszolút magyar ralibajnok. Az immár az Európa-bajnokságban szereplő pilóta a csapat által épített pneumobilt is kipróbálta.

Nem mindennapi vendéget fogadott a május 11–12-i XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyre készülő BME Műszakik Pneumobil Team: Herczig Norbert, a négyszeres abszolút magyar ralibajnok látogatta meg a csapatot közvetlenül az egri megméretés előtt. A kiváló autóversenyző – aki az idén már a rali Európa-bajnokságban (ERC) méri össze tudását a kontinens legjobbjaival – ráadásul nemcsak hasznos tanácsokkal látta el a mérnökhallgatókat a BME műhelyében, hanem ki is próbálta az általuk épített pneumobilt, vagyis sűrített levegővel működő járművet az egyetem területén.

„Le vagyok nyűgözve a géptől – dicsérte Herczig Norbert Bolgár Milán csapatkapitány és társai mérnöki teljesítményét. – Kicsit furcsa, hogy szinte a földön ülök, de nagyon tetszenek a technikai megoldások, amelyek hasonlóak, mint nálunk, a raliban, legyen szó a tárcsafékről vagy a kormányösszekötőről. Az pedig zseniális, hogy a kormányt a sofőr kézlenyomatára készítették el. Le a kalappal a srácok előtt, látszik, rengeteg munka van benne, hogy ez az autó így közlekedjen. Ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy a készítésben is élmény lehetett részt venni. Már el is képzeltem, hogy a fiam is egyetemre jár, és kiveszi a részét egy pneumobil fejlesztéséből. Vezetni, kipróbálni is remek érzés volt, nagyjából harmincöt-negyven kilométer per órával mentem, de legalább nyolcvannak éreztem. Azért versenyen még nem indulok el vele.”

Bár a diákok alighanem örülnének, ha Herczig Norbert is rajthoz állna Egerben a hétvégén, így sem kell félteni a Műszaki Egyetemet, elvégre a BME 2008 óta, vagyis a kezdetektől képviselteti magát a Pneumobil Versenyen. Az idei, XI. futamon kilenc ország (Magyarország, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Svédország, Szlovákia) összesen 40 csapata (19 magyar, 21 külföldi) áll rajthoz, a versenyzők pedig 20 különböző felsőoktatási intézményből érkeznek.

„Megtisztelő számunkra, hogy Magyarország egyik legkiválóbb pilótája eljött hozzánk, és kipróbálta a saját gyártású pneumobilunkat” – mondta dr. Farkas Zsolt, a BME egyetemi adjunktusa, aki a mérnökhallgatók munkáját koordinálja. – “Bízom benne, hogy a látogatása nemcsak szerencsét hoz nekünk a szombati versenyen, hanem a készülés hajrájában erőt is ad a fiúknak, akik az elmúlt időszakban éjt nappallá téve dolgoztak a járművön. Köszönjük Herczig Norbertnek, hogy adott néhány hasznos tanácsot, és időt szakított ránk a versenyidőszakban.”

Herczig Norbertnek valóban sűrű a programja, elvégre a mostani idénytől már Európa legjobbjai ellen küzd meg a rali Európa-bajnokságban.

„A nyolc futamból haton veszünk részt, ebből kettő már lement – tette hozzá a négyszeres abszolút magyar ralibajnok. – Az elsőn harmincnégyből a hatodik helyen végeztünk, míg a másodikon csaknem harmincból tizenegyedikek lettünk, igaz, ott még egy defekt is hátráltatott, de összességében jó eredményeket értünk el, pláne, hogy a nemzetközi mezőnyben még zöldfülűnek számítunk. Az viszont látszik, hogy jó irányba haladunk. A következő verseny Görögországban lesz, majd Cipruson, Csehországban és Lengyelországban állunk még rajthoz. A mostani elsősorban tesztév, de ez nem azt jelenti, hogy csak kocsikázom, ahhoz már túl régóta csinálom, és elég sokba is kerül. Meg kell találni a középutat, hogy gyorsak is legyünk és be is fejezzük a versenyeket. A MOL Racing Teammel több idényben gondolkodunk, és bízom benne, hogy a következő években lesz lehetőség a dobogóért menni. Sokat számít a pályaismeret, egyelőre nehéz olyanok mellett labdába rúgni, akik többször teljesítették már a futamot versenyautóval. A magyar bajnokságban idén nem is indulunk, a pénz és az idő miatt sem fér bele, de egy futamon azért rajthoz állunk, mégpedig a Veszprém-ralin. Azon a versenyen szeretettel várom a BME mérnökhallgatóit, és sok szerencsét kívánok nekik a hét végére.”

Az egyetemisták három számban mérik össze tudásukat Egerben, a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen: hosszú távú, gyorsasági és ügyességi futamon. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést díjazza, a fődíjat pedig a különböző versenyszámok összesített győztese kapja meg. A „Legjobb Pneumobil” cím mellé 1.000.000 forintos pénzdíj is jár az idén.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Élesben tesztelik a Transit Plug-in Hybrid áruszállítót
Next Post: Négy hónapja megállt a kgfb-díjak emelkedése

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT