A Renault bemutatta a 149 mérföldes hatótávolságú Trafic Van E-Tech elektromos haszongépjárművet

A villamosítási trend gyorsan terjeszkedik a kishaszonjárművek szegmensében, egyre több autógyártó mutat be csak elektromos kisteherautót. A legújabb példa a Renault, amely újabb taggal bővíti E-Tech haszonjármű-kínálatát, a gyártásra kész Trafic Van E-Tech Electric-et.

A modell a meglévő negyedik generációs Traficra épül, amely 2020-ban mutatkozott be. Kívülről úgy néz ki, mint ICE-motoros testvére, kivéve a csomagtérajtón található E-Tech jelvényt. Hasonlóképpen, két különböző hosszúságban kapható, 5080 mm (200 hüvelyk) vagy 5480 mm (215,7 hüvelyk) hosszúságban, és két különböző magasságban, 1967 mm (77,4 hüvelyk) vagy 2498 mm (98,3 hüvelyk) magasságban. Konfigurációtól függően a rakománytérfogat 5,8-8,9 köbméter (204,8-314,3 köbláb) között mozog, míg az átalakításokhoz fülkepadlós változat is elérhető.

Az elektromos hajtáslánc egyetlen motorból áll, amely 121 LE (90 kW / 122 LE) teljesítménnyel rendelkezik, ami valamivel több, mint a belépő szintű dízel. A vontatási kapacitás 750 kg (1654 font), a maximális teherbírás pedig 1100 kg (2425 font). A Trafic Van E-Tech Electric megosztja az 52 kWh-s akkumulátort a nemrégiben frissített Master E-Tech-cel, ami 240 km-es (149 mérföldes) WLTP hatótávolságot tesz lehetővé. Az akkumulátor tölthető egy 7 kW-os váltóáramú, egy 22 kW-os váltóáramú vagy egy opcionális 50 kW-os egyenáramú gyorstöltővel.

A Trafic Van elektromos változatát várhatóan követi az ezzel egyenértékű, utasbarát Trafic, amelyet 2021-ben mutattak be a Hippie Caviar Hotel lakókocsi koncepciójával. Idén a Renault bemutatta a valamivel kisebb Hippie Caviar Motel koncepciót, amely a szintén Hannoverben debütált, hosszú tengelytávú Kango E-Tech Electricre épül.