Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Scania az elektromos autópályák fejlesztését segíti

Posted on 2018.06.02.2018.06.02. By Iroda Távirati

A Scania a Tehergépkocsik a német elektromos autópályákhoz nevű kutatási projekt beszállítója

A német kormány egy olyan kutatási projekt társfinanszírozása mellett döntött, amely elektromosút-technológiát tesztel és fejleszt az elektromos autópályák számára. A Volkswagen cégcsoport kutatási részlege (Volkswagen Group Research) és a Siemens közösen technológiafejlesztést végez majd, a Scania pedig elektromos hibrid távolsági tehergépkocsikat biztosít a Német elektromos autópályák (German eHighway) nevű kutatási projekthez. Ez a kutatás megelőzi három különböző tesztterület kialakítását a német közutakon, ahol felsővezetékek szolgáltatják majd az elektromos áramot.

A Tehergépkocsik a német elektromos autópályákhoz (Trucks for German eHighways) projekt célja csökkenteni a hosszú távú fuvarozásban alkalmazott nehéz-haszongépjárművek szén-dioxid-kibocsátását. 2019-ben és 2020-ban elektromos hajtású tehergépkocsikat tesztelnek majd három új német elektromos autópályán.  A projektet a német kormány társfinanszírozza a környezetvédelmi, természetvédelmi és nukleáris biztonsági szövetségi minisztériumon (BMUB) keresztül.

Egy tesztút épül majd Schleswig-Holsteinben az A1-es autópályán Lübeck közelében, egy Hessenben az A5-ös autópályán Frankfurttól délre, és egy harmadik Baden-Württembergben a B462-es országúton.

„A Scania meglátása szerint a hosszú távú fuvarozás esetében az elektromos utak egy ígéretes technológiát jelentenek a jövő fenntartható fuvarozásához. A járművek villamosítása gyorsan fejlődik, és a környezetvédelmi, társadalmi, illetve gazdasági előnyei révén ez fontos szerepet játszik majd a fosszilis energiaforrástól mentes fuvarozási rendszerre való átállásban” – mondta Claes Erixon, a Scania kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

A kutatási projektet a Volkswagen cégcsoport kutatási részlege (Volkswagen Group Research) vezeti, amely erőforrásokkal és a személyautók villamosítása terén szerzett szaktudással járul majd hozzá a kutatáshoz, valamint a kutatási szinergiákat tanulmányozza a nehéz-haszongépjárművek villamosításához.

A projekt első fázisában a Scania két különböző hajtáslánccal ellátott, elektromos hibrid hajtású, távolsági prototípus-tehergépkocsit biztosít majd: az egyiket egyetlen 15 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik fel, míg a másikat több akkumulátorral a nagyobb kapacitás érdekében.

A Scania jelenleg is kísérleteket folytat Svédországban egy elektromos úton elektromos hibrid tehergépkocsikkal, amely ennek a technológiának az első közúti tesztelése a világon. Ehhez hasonlóan a német tesztekben is a Siemens által kifejlesztett és a fülke mögött az alvázra szerelt pantográf áramszedőkkel felszerelt Scania tehergépkocsik vesznek majd részt.

„A Scania a svéd projektben szerzett összes tapasztalatunkkal kezd bele ebbe az új projektbe. A német projektben a legfontosabb kutatási területek közé tartozik majd a hajtáslánc-koncepció, az energiagazdálkodás, a hibrid erőátvitel, az akkumulátoröregedés és az új generációs hűtőrendszer elemzése, illetve optimalizálása” – mondta Christer Thorén, a Scania elektromosút-technológiáért felelős projektmenedzsere.

A Scania célja élenjárni a fenntartható fuvarozási rendszerre való átállásban, és ennek részeként a vállalat számos projekten dolgozik, amelyek célja felgyorsítani a villamosítási technológia terjedését a városi és a hosszú távú fuvarozásban egyaránt. A Scania egy svéd-német kormányzati innovációs kezdeményezésben is részt vesz, amelynek témája a mobilitás és az elektromos utak. A konkrét együttműködési projektek, mint például a Tehergépkocsik a német elektromos autópályákhoz (Trucks for German eHighways), további bizonyítékai a Scania innovációközpontú szemléletének. A Scania meggyőződése, hogy az állami és a magánszektorban a partnerekkel integrált módon folytatott együttműködés segíthet megtalálni a legrövidebb és leggyorsabb utat egy fenntartható fuvarozási rendszerhez.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: BrandZ Top 100 felmérése szerint változatlanul a Toyota a világ legértékesebb autógyártója
Next Post: Kánaán van a köbön

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT