• Egyéb

A Scania az elektromos autópályák fejlesztését segíti

A Scania a Tehergépkocsik a német elektromos autópályákhoz nevű kutatási projekt beszállítója

A német kormány egy olyan kutatási projekt társfinanszírozása mellett döntött, amely elektromosút-technológiát tesztel és fejleszt az elektromos autópályák számára. A Volkswagen cégcsoport kutatási részlege (Volkswagen Group Research) és a Siemens közösen technológiafejlesztést végez majd, a Scania pedig elektromos hibrid távolsági tehergépkocsikat biztosít a Német elektromos autópályák (German eHighway) nevű kutatási projekthez. Ez a kutatás megelőzi három különböző tesztterület kialakítását a német közutakon, ahol felsővezetékek szolgáltatják majd az elektromos áramot.

A Tehergépkocsik a német elektromos autópályákhoz (Trucks for German eHighways) projekt célja csökkenteni a hosszú távú fuvarozásban alkalmazott nehéz-haszongépjárművek szén-dioxid-kibocsátását. 2019-ben és 2020-ban elektromos hajtású tehergépkocsikat tesztelnek majd három új német elektromos autópályán.  A projektet a német kormány társfinanszírozza a környezetvédelmi, természetvédelmi és nukleáris biztonsági szövetségi minisztériumon (BMUB) keresztül.

Egy tesztút épül majd Schleswig-Holsteinben az A1-es autópályán Lübeck közelében, egy Hessenben az A5-ös autópályán Frankfurttól délre, és egy harmadik Baden-Württembergben a B462-es országúton.

„A Scania meglátása szerint a hosszú távú fuvarozás esetében az elektromos utak egy ígéretes technológiát jelentenek a jövő fenntartható fuvarozásához. A járművek villamosítása gyorsan fejlődik, és a környezetvédelmi, társadalmi, illetve gazdasági előnyei révén ez fontos szerepet játszik majd a fosszilis energiaforrástól mentes fuvarozási rendszerre való átállásban” – mondta Claes Erixon, a Scania kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

A kutatási projektet a Volkswagen cégcsoport kutatási részlege (Volkswagen Group Research) vezeti, amely erőforrásokkal és a személyautók villamosítása terén szerzett szaktudással járul majd hozzá a kutatáshoz, valamint a kutatási szinergiákat tanulmányozza a nehéz-haszongépjárművek villamosításához.

A projekt első fázisában a Scania két különböző hajtáslánccal ellátott, elektromos hibrid hajtású, távolsági prototípus-tehergépkocsit biztosít majd: az egyiket egyetlen 15 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik fel, míg a másikat több akkumulátorral a nagyobb kapacitás érdekében.

A Scania jelenleg is kísérleteket folytat Svédországban egy elektromos úton elektromos hibrid tehergépkocsikkal, amely ennek a technológiának az első közúti tesztelése a világon. Ehhez hasonlóan a német tesztekben is a Siemens által kifejlesztett és a fülke mögött az alvázra szerelt pantográf áramszedőkkel felszerelt Scania tehergépkocsik vesznek majd részt.

„A Scania a svéd projektben szerzett összes tapasztalatunkkal kezd bele ebbe az új projektbe. A német projektben a legfontosabb kutatási területek közé tartozik majd a hajtáslánc-koncepció, az energiagazdálkodás, a hibrid erőátvitel, az akkumulátoröregedés és az új generációs hűtőrendszer elemzése, illetve optimalizálása” – mondta Christer Thorén, a Scania elektromosút-technológiáért felelős projektmenedzsere.

A Scania célja élenjárni a fenntartható fuvarozási rendszerre való átállásban, és ennek részeként a vállalat számos projekten dolgozik, amelyek célja felgyorsítani a villamosítási technológia terjedését a városi és a hosszú távú fuvarozásban egyaránt. A Scania egy svéd-német kormányzati innovációs kezdeményezésben is részt vesz, amelynek témája a mobilitás és az elektromos utak. A konkrét együttműködési projektek, mint például a Tehergépkocsik a német elektromos autópályákhoz (Trucks for German eHighways), további bizonyítékai a Scania innovációközpontú szemléletének. A Scania meggyőződése, hogy az állami és a magánszektorban a partnerekkel integrált módon folytatott együttműködés segíthet megtalálni a legrövidebb és leggyorsabb utat egy fenntartható fuvarozási rendszerhez.