• Egyéb

A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását

Minden évtizedben a felére kell visszaszorítani a szén-dioxid-kibocsátást a globális felmelegedés megállításához. Ezzel összhangban a Scania most kitűzött két szigorú célt, amelyeket 2025-re kell teljesítenie. Tevékenységének CO2-kibocsátását a felére kell majd csökkentenie világszinten, valamint ugyanezt a célt fogalmazta meg a szárazföldi szállítási logisztikájára vonatkozóan Európában és Latin-Amerikában.

A Scania a Párizsi Klímaegyezmény, valamint a fenntartható szállítási rendszer kialakítása iránti elkötelezettségével összefüggő céljainak teljesítéséhez folyamatosan dolgozik azon, hogy minimalizálja termékeinek üvegházgáz-kibocsátását. Ez a törekvés a saját működésével és szállítási tevékenységével járó kibocsátás szintjének csökkentésére éppúgy vonatkozik.

„Hosszú távon a szén-dioxid-semleges működés az elképzelésünk. Ennek eléréséhez célul tűztük ki, hogy ötven százalékkal csökkentjük a teljes világszintű tevékenységünk CO2-kibocsátását 2025-re” – mondta Ruthger de Vries, a termelést és a logisztikát vezető alelnök.

A Scania a termelési folyamatainak további optimalizálásával, az energiahatékonyság javításával és a megújuló forrásokra való átállással éri majd el a célját.  A Scania 2017-ben bejelentette elkötelezettségét az iránt, hogy 2020-ra fosszilis energiaforrásoktól mentes elektromos áramra álljon át.

A Scania tevékenységében óriási mértéket ölt a napi logisztikai forgalom, a második új cél pedig arra irányul, hogy a vállalat jelentős mennyiségű fuvarozási szolgáltatást vesz igénybe.

„Nap mint nap beszélünk ügyfeleinkkel és az ő ügyfeleikkel az adott fuvarfeladataikhoz alkalmazható legfenntarthatóbb alternatívákról. A saját logisztikai tevékenységünk sok tekintetben is egy laboratórium, ahol az új ötleteinket teszteljük és a képességeinket fejlesztjük. Nagy fuvaroztatóként természetes, hogy igyekszünk élenjárni és elkötelezni magunkat a károsanyag-kibocsátásunk jelentős csökkentése iránt” – mondta de Vries.

Egy olyan modell alkalmazásával, amely a CO2-kibocsátás csökkentését ugyanolyan értékkel veszi számításba, mint a költségeket a szállítási megoldás kiválasztásában, a Scania célja 2025-re ötven százalékkal csökkenteni Európában és Latin-Amerikában a szárazföldi szállítási logisztikai forgalmával járó károsanyag-kibocsátást.