A Scania ProCare száz százalékban tervezett üzemidőt kínál

Preventív cserék:

• A Scania bemutatja a ProCare prémiumszolgáltatást, amelynek célja, hogy csökkentse a nem kívánt leállásokat az üzletileg kritikus teherautók esetében
• A Scania Rugalmas Karbantartás alapjaira épül, ezt a ProCare a komponensek preventív cseréjével egészíti ki az elvárt üzemidő biztosítására
• A jármű lejelenti az állapotát a Scania felé, és cselekvést ösztönöz már egy esetleges meghibásodás bekövetkezése előtt
• A Scania ProCare megszilárdítja a Scania és a nélkülözhetetlen járműveket üzemeltető ügyfelek közötti szoros kapcsolatot

„Ez egy jelentős lépés a Scania és az ügyfeleink számára is” – mondja Johan Falkstrand igazgató, a Scania szolgáltatásportfoliójának vezetője. „A tényleges használaton alapuló tervezett alkatrészcseréket alkalmazó Scania ProCare bevezetésével ügyfeleinknek száz százalékban tervezett üzemidőt kínálhatunk.”


A Scania a sikeres svédországi és lengyelországi kísérleti programot követően vezeti be új szolgáltatását az európai piacokra. A Scania Rugalmas Karbantartás szolgáltatása jelenti az alapot a Scania és a legfontosabb ügyfelei közötti együttműködés új szintjéhez. A ProCare minden 2019 óta gyártott Scania teherautóra alkalmazható. A szolgáltatás kiindulási pontja az, hogy a ProCare programban hálózatba kapcsolt tehergépkocsik rendszeresen lejelentik a műszaki állapotukat a Scania felé, ami a Scania felől preventív intézkedéseket és alkatrészcseréket indít el.


„A ProCare szolgáltatást főként azon teherautókhoz szánjuk, amelyek esetében elengedhetetlen a megbízható üzemelés – magyarázza Falkstrand.


„A különleges felépítményekkel rendelkező vagy szoros beosztás szerint dolgozó járműveknél, ahol a késéseket kötbérrel sújtották, ott elengedhetetlen az üzembiztonság. Ezen ügyfelek részére dolgoztuk ki ezt a prémium szolgáltatást, ahol a száz százalékban tervezett üzemidő az alapvető cél.”


A nem kívánt leállások teljes megszüntetésével, valamint az összes karbantartási és javítási munka csúcsidőn kívüli tervezett tevékenységgé alakításával a Scania egy újabb lépést tesz a hosszú távú ügyfélkapcsolatok iránti elkötelezettsége terén.


„A Scania ProCare remek példája annak, hogy milyen az, ha a műszaki képességeink és a hálózatba kapcsolt járművekből származó adatok alapján valami újat alkotunk ügyfeleink előnyére” – folytatja Falkstrand. „Ezzel a szolgáltatással tudomást szerezthetünk egy potenciális problémáról és cselekedhetünk azzal kapcsolatban – már jóval azelőtt, hogy az ügyfél azt észlelné.”


A tehergépkocsik az állapotukat a járművek által gyűjtött saját adatok alapján jelentik le. Ezt az információt összevetik a Scania által hosszú évek során felhalmozott üzemeltetési adatokkal. Így nemcsak a jármű küszöbönálló meghibásodásai előzhetők meg, hanem a korai figyelmeztető jelek is észlelhetők. A motor komoly meghibásodása akár 40 munkaórányi javítást eredményezhet a szervizben, míg ugyanez a hiba az okok időben elvégzett kijavításával néhány óra alatt megelőzhető.