A Scania tudományosan meghatározott célokkal végzi a széndioxid-mentesítést


• A most bemutatott új motorcsalád jelentős mértékben hozzájárul a Scania tudományos alapon meghatározott szén-dioxid-mentesítési céljainak eléréséhez
• A Scania teherautóinak mérsékelt kibocsátása erőteljes eszközt jelent a szállítási iparág teljes kibocsátásának visszaszorítására
• A Scania vállalta, hogy a járművei szén-dioxid-kibocsátását 2025-ig 20 százalékkal csökkenti a 2015-ös referenciaszinthez képest
• A megújuló üzemanyagok fontos szerepet játszanak a szén-dioxidkibocsátás visszafogásában
• Nincs értelme várni a radikális megoldásokra, az átalakulásnak itt és most el kell kezdődnie, a csökkentést a releváns forrástólkerékig értékek alapján kell számolni

„A szállítmányozási iparág a világon az egyik legnagyobb energiafogyasztó szektor, ezért nem várhatunk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével” – mondja Stefan Dorski rangidős alelnök, a Scania Trucks vezetője. „Tény, hogy a világ még mindig jelentős részben támaszkodik a belső égésű motorokkal felszerelt teherautókkal végzett szállításokra. Ez kiemeli az olyan mértékű üzemanyag-megtakarítások fontosságát, mint amit mi az új motorgenerációnkkal kínálunk.”


A Scania a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény elveit támogatva 2020-ban jelentette be a tudományos alapú célkitűzésekre vonatkozó elkötelezettségét. Ezzel a nehézkategóriás haszonjárművek nagy gyártói közül elsőként tett ilyen vállalást. Az elmúlt évek során a Scania már csökkentette a saját termeléséből, illetve szállítási és logisztikai műveleteiből adódó szén-dioxid-kibocsátást. A Scania génjeinek része a cég hosszú évtizedek óta tartó hajthatatlan munkája a termékei üzemanyagfogyasztásának csökkentése terén. Ezt igazolják a Scania ügyfeleinek napi munkájában nyújtott teljesítményük, valamint a sajtóteszteken aratott győzelmeink.


„A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése nem várhat, itt és most kell cselekednünk” – mondja Stefan Dorski rangidős alelnök, a Scania Trucks vezetője. „A megújuló üzemanyagokkal is működtethető üzemanyagtakarékos motorok bemutatása egy erőteljes eszköz az átalakulás megvalósításához.”


„Az energiahatékonyság része a Scania örökségének” – magyarázza Dorski. „Már közel három évtizede mi kínáljuk az iparágban a legszélesebb palettát az alternatív vagy megújuló üzemanyagokkal is működő termékekből. Mostanra már mind az ügyfelek, mind a jogalkotók tudják, hogy a fuvarozás szén-dioxid-mentesítéséhez milyen fontos kombinációt jelentenek a hatékony belső égésű motorok és az olyan megújuló üzemanyagok, mint a biogáz vagy a biodízel.”


A Scania véleménye szerint a tisztán elektromos mobilitásra való átállás mindenképpen megtörténik a közeli jövőben. A következő néhány évben elérjük azt a fordulópontot, ahol bizonyos alkalmazások villamosítása biztos önálló befektetést jelent majd igen sok ügyfél számára. Ám még mindig a belső égésű motorral hajtott teherautók a legmegfelelőbbek a mai fuvarfeladatok legtöbbjéhez.


„Az általános irány egyértelmű” – összegzi Dorski. „Hisszük, hogy 2030-ra az értékesítéseink felét villamosított teherautók alkotják majd Európában. Azonban ma egy fenntartható és nyereséges vállalatot kell működtetnünk. A céljaink teljesítése a Scania módszere arra, hogy biztosíthassuk a vállalatunk átalakításához szükséges területeken a beruházásokat.”