A Scania új hajtásláncot és fontos újításokat mutat be

  • A Scania új hajtásláncának fókuszában a fenntarthatóság áll, és nyolcszázalékos üzemanyag-megtakarítást kínál
  • Több mint 2 milliárd eurónyi beruházás a Scania vezető pozíciójának bebiztosítására
  • Fontos újítások az alváz, az alvázkeret, a tengelyek és a tartályok terén a modularitás fokozására
  • A Scania ProCare az üzletmenet szempontjából kritikus teherautók számára száz százalékban tervezett üzemidőt kínál
  • Digitális Visszapillantó Kamera a biztonság fokozására
  • A Scania tudományos alapú éghajlatvédelmi célkitűzései a vállalat vezércsillagát jelentik, amelyeket az energiahatékonyság, a megújuló üzemanyagok és a villamosítás segítségével kíván elérni

„Amit ma bemutatunk, az nemcsak egy motorgeneráció, hanem egyúttal egy kezdeményezés is a Scania iparági vezető szerepét megerősíteni a fenntartható szállítmányozás terén az évtized hátralévő részében” – mondja Alexander Vlaskamp, a Scania ügyvezető alelnöke és az értékesítés és marketing területek vezetője. „Erősen összpontosítunk a szállítások hatékonyságára, ez irányít minket a szén-dioxid-mentesített világ felé vezető úton, és ebben az átállásban jelentős szerepet játszik majd az új hajtásláncunk.”

Az új tehergépkocsi-generáció 2016-os premierje óta legnagyobb bemutatója keretében a Scania most nemcsak egy új motorgenerációt mutat be, hanem szolgáltatásokat és újításokat is, amelyek célja, hogy bebiztosítsák pozícióját a prémiumminőségű nehéz-teherautók vezető gyártójaként.

„Látjuk a szállítmányozás gyorsan változó világát, ahol a legjobb teljes üzemeltetési gazdaságosság iránti ügyféligények és a fenntartható jövő kéz a kézben járnak” – magyarázza Vlaskamp. „Mi a Scania vállalatnál talán mindenki másnál magasabbra tettük a mércét a céljaink meghatározásakor. Nem azért, mert úgy gondoljuk, hogy ezeket könnyen elérhetjük, hanem azért, mert úgy látjuk, hogy nincs más megoldás, mint valóban elérni a 2016-os párizsi egyezményben az üvegházhatású gázok kibocsátásának korlátozására kitűzött célokat.”

Az Euro 6 minősítésű járművekhez tervezett, 420 és 560 lóerő közötti teljesítményt kínáló teljesen új motorgenerációjával a Scania hajtáslánca a távolsági fuvarozásban dolgozó ügyfelek esetében jellemzően nyolc százalékot elérő üzemanyag-megtakarítást ígér. Mindegyik motorváltozat üzemeltethető HVO-val (hidrogénezett növényi olajok), kettő pedig FAME biodízellel üzemelő (zsírsav-metil-észter) kivitelben is rendelhető. További variánsok követik majd ezeket az Európán kívüli piacokra, valamint a biogázzal üzemelő megoldásokhoz. Az új hajtáslánc új váltókat és tengelyeket is tartalmaz, illetve egy prémiumszolgáltatást is. A Scania ProCare azon ügyfeleknek szól, akik száz százalékban tervezett üzemidőt kívánnak. A Scania ezenkívül bemutatja az opcionális digitális visszapillantó kamerákat a biztonság fokozására.

„Folytatjuk jól bevált utunkat a Scania márkánál, továbbra is fenntartható megoldások egész választékát kínáljuk ügyfeleinknek” – összegzi Vlaskamp. „A megújuló üzemanyagok és a villamosított járművek aránya jelentősen megnő majd a következő években, azonban a mindennapi életünkhöz még mindannyian a belső égésű motorokra támaszkodunk továbbra is. Pontosan ezért is fontos a Scania új motorja, amely az évtized hátralévő részében jelentősen hozzájárul majd a szén-dioxid-mentesítéshez.”