A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik

A vállalat eredményeinek stabil bővülése lehetővé tette a SEAT beruházási programjának felgyorsítását is. Egyedül 2018-ban a vállalat 27,1 százalékkal több, összesen 1 223 millió eurót (2017: 962 millió euró) fordított beruházásokra és kutatás-fejlesztési kiadásokra, amely a legmagasabb összeg a SEAT történetében. Ebből az összegből 656 millió euró kifejezetten kutatási és fejlesztési célokat szolgált, amelyre így 41,4 százalékkal több pénz jutott, mint egy évvel korábban (2017: 464 millió euró).

A SEAT pénzügyekért, információs technológiáért és szervezetért felelős alelnöke, Holger Kintscher hangsúlyozta, hogy “a SEAT ma egy pénzügyileg is stabil, fenntarthatóan működő vállalat. Szigorú költséghatékonysági programunkkal és erőforrásainkkal képesek vagyunk szembenézni az autóipart érintő technológiai átalakulással. Ez szükséges ahhoz, hogy a jövőben is nyereségesen működhessünk.”

2018-ban a SEAT legyártott termékeinek 80 százalékát exportálta, ezzel ő lett Spanyolország legnagyobb ipari exportőre, aki az ország teljes exportösszegének közel 3 százalékát adja. Az elkövetkező évek célja a vállalat nemzetközivé válásának előmozdítása. Ennek érdekében a SEAT egy nagyratörő növekedési stratégiával állt elő Észak-Afrikában, ahol a Volkswagen Csoport jármű összeszerelő projektjét vezeti Algériában és középtávú céljai között szerepel jelenlétének további erősítése a régióban. Latin-Amerika szintén egy lehetséges növekedési terület a márka számára és már készen állnak a tervek, hogy 2019. második felében megkezdje működését a SEAT Chilében illetve erősítse jelenlétét Kolumbiában. Kínában a SEAT a JAC Volkswagen közös vállalat része és jelenleg is zajlik annak előkészítése, hogy a spanyol gyártó beléphessen a világ legnagyobb személygépkocsi piacára.

Ami a gyártás területét illeti, 2018-ban a SEAT elindította az Audi A1 gyártását martorelli üzemében. Ez a modell – az Ibiza és az Arona modellekhez hasonlóan – az MQB A0 platformra épül, amely segíti a szinergiák létrejöttét és növeli a gyártás hatékonyságát. A martorelli üzem jelenleg több, mint 95 százalékos kihasználtsággal működik és naponta több, mint 2 300 jármű gördül le gyártósorairól. A 2018-as évben szintén kezdetét vette a Tarraco gyártása, amely Wolfsburgban, a Volkswagen Csoport szívében készül.

Az elmúlt három évben a SEAT közel 1 500 új dolgozót toborzott és a vállalat jelenleg több, mint 15 000 szakembert foglalkoztat. Emellett – ahogyan az a kollektív szerződésben is szerepel – a következő április 15-én a dolgozók 1 068 eurós nyereségrészesedést kapnak, amely 49,2 százalékkal magasabb, mint a 2017-es összeg.

A SEAT készen áll a jövőre

Az autóipar olyan átalakuláson megy keresztül, amely egyaránt tartogat kihívásokat és kínál lehetőségeket. A klímaváltozás elleni küzdelem és a károsanyag-kibocsátás – kiegészülve a hálózatba kapcsolhatóság és az új mobilitási szolgáltatások kérdésköreivel – azok a kiemelten fontos kérdések, amelyek az elkövetkező években meghatározóak lesznek az autóipar számára.

Éppen ezért, versenyképességének biztosítása érdekében a SEAT egy szoftverfejlesztő központot alapít. A Metropolis:Lab Barcelona ebbe az új központba integrálva működik majd tovább, hogy a jövőben is folytathassa az egyszerűbb mobilitást segítő innovatív megoldások kidolgozását. A többi független SEAT vállalat, mint például az XMOBA, szintén ennek a központnak a keretein belül működnek majd az együttműködési lehetőségek legteljesebb kihasználása érdekében. Az új központ Barcelonában működik majd és több, mint 200 szakembert foglalkoztat.

Az elektromos offenzíva keretében 2021. elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid SEAT és CUPRA modell érkezik a márkák kínálatába, amely része a SEAT az autóipart érintő kihívásokra adott válaszának. Ezen kívül a városi járművek új elektromos platformjának a Volkswagen márkával közös fejlesztése adja majd az alapot annak az elektromos járműnek a megalkotásához, amely mindenki számára elérhetővé teszi az elektromos mobilitás lehetőségét. Ez három-négy éven belül formát ölt majd és segít az elektromos mobilitás népszerűsítésében.

(*) A SEAT a pénzügyi nyilatkozatait a Spanyol Általános Könyvelési Tervvel összhangban készíti el, a leányvállalatok eredményei nélkül. A Volkswagen az IAS/IFRS nemzetközi könyvelési szabványokat alkalmazza, és konszolidálja a SEAT márka adatait.