A SEAT rekordokat döntött 2019 első félévében
A SEAT 2019 első felét történetének legmagasabb értékesítési eredményével zárta. A spanyol autógyár teljes kiszállításai 8,4% -kal nőttek, összesen 314.300 autót sikerült értékesíteni. Első alkalommal értékesített a SEAT több mint 300.000 járművet az év első felében, megdöntve ezzel a 2018-ban felállított rekordot (289.900).
A SEAT júniusban már két egymást követő hónapban tudta 10 százalékot meghaladó mértékben növelni értékesítési eredményét: ezzel 57.300 autót értékesített világszerte, ami 11,5% -kal több, mint 2018 júniusában. Ez a szám a SEAT történetének legjobb júniusi hónapját jelenti, még a 2018-ban elért eredményt (51.400 jármű) is felülmúlja.
A CUPRA márka kiszállításai is féléves rekordot döntöttek, a mai napig a CUPRA 12.700 autót értékesített, ami 73,1% -kal több, mint 2018 azonos időszakában.
Wayne Griffiths a SEAT értékesítési és marketing alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója nagyon pozitívan értékelte az első félév eredményeit: „Gyorsabban növekszünk, mint a kezdeti várakozások voltak, és ez a nehéz piaci környezet ellenére is fennáll, miközben a legtöbb európai országban csökkenést vagy stagnálást regisztrálnak. Ez a kedvező fejlődés lehetővé teszi számunkra, hogy növeljük piaci részesedésünket, és fontos előrelépést tegyünk. Hisszük, hogy az év második felére vonatkozó forgatókönyv nagyon hasonló lesz az elmúlt hónapokhoz. Azonban azt várjuk, hogy a SEAT és a CUPRA megtartja ugyanazt a növekedési trendet. „
Január és június között a teljes SEAT értékesítés emelkedett a cég kulcsfontosságú piacainak köszönhetően. Németország 66.500 gépjárművel (+ 16,2%) vezeti a kiszállításokat, és ezzel a valaha volt legjobb félévét zárta. A SEAT 3,2% -kal nőtt Spanyolországban (64.200 darab), ezzel az ország piacvezető márkája, és a Leon továbbra is a legkelendőbb autó a spanyol piacon. Az Egyesült Királyságban a SEAT szintén történelmi rekordot döntött 37.700 autó értékesítésével, ami 5,1% -kos emelkedést jelent. Franciaország (18.500; + 17,1%), amely 2011 óta a legjobb első félévi eredményt produkálta, és Olaszország (14.900; + 16,5%), amely az elmúlt évtized legjobb eredményét érte el, egészítette ki a legmagasabb növekedést mutató európai piacok sorát.
A SEAT további négy európai országban ért el kiemelkedő első féléves eredményt, Ausztria (12.500; + 6,5%), ahol a SEAT az egyik legnagyobb számban értékesített márka; Svájc (6.900, + 13,7%), Svédország (4.300, + 9,2%) és Dánia (3.500, + 26%). Emellett a vállalat erős fejlődést mutatott további fontos piacokon is, mint Hollandia (6.300, + 24,4%), Portugália (6.300, + 10,3%) és Írország (2.700, + 8,9%); míg Európán kívül, Mexikóban volt a legerősebb piac (12.200, + 6,7%).