A Siemens Mobility és az Amtrak 3,4 milliérd dolláros szerződése

A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben nyert el szerződést 73 többüzemű vonat tervezésére, gyártására és műszaki támogatására az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársaság számára, amely az elmúlt 50 évben a vasúti utazás modernizálásával átalakította a közlekedést az Egyesült Államokban.

Lehetőség van még további 140 vonat szállítására és karbantartási megállapodások megkötésére is. A Vasúttársaság törekvése, hogy a megrendeléssel a piacon elérhető legnagyobb fenntarthatóságú és hatásfokú vonatokat szerezze be, amelyek között kettős üzemű és hibrid akkumulátoros járművek is vannak.  


A vonatok az északkeleti vasúti korridor vonalain és különböző, államilag támogatott vasútvonalakon fognak közlekedni, többek között Maine, Massachusetts, New York, Észak-Karolina, Oregon, Vermont, Virginia és Washington államok területén. A megnövelt kapacitással és az utazási idő lerövidítésének lehetőségével az Amtrak várakozásai szerint az új vonatok évente több, mint 1,5 millióval növelik meg az utazók létszámát.

„Ezek az új vonatok átformálják a vasúti utazás jövőjét azáltal, hogy a 40-50 éves, elöregedő flottánkat korszerű, amerikai gyártású járművek váltják fel” – mondta Bill Flynn, az Amtrak vezérigazgatója. „Ez a beruházás elengedhetetlen a Northeast Regional és az államilag támogatott járatok fenntartásához a jövőben, és lehetővé teszi utasaik számára a kényelmes és biztonságos utazást, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett.”

„Ezek a vonatok az Amtrak és utasai számára a legújabb fenntartható és intelligens vasúti technológiát kínálják majd. Hiszünk abban, hogy a hibrid akkumulátoros és kettős üzemű vonatok fontos szerepet fognak játszani a károsanyag-kibocsátás csökkentésében és a környezet védelmében az Egyesült Államokban. Emellett digitális szolgáltatásaink révén az Amtrak valós idejű információkat kap majd a járművek működéséről, így biztosítva azt, hogy az utasok biztonságban és hatékonyan érjék el úticéljukat” – nyilatkozta Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója. „Az Amtrak beruházása jól mutatja Amerika elkötelezettségét a vasúti rendszerek fejlesztése iránt, fenntarthatóbb utazási lehetőséget kínálva az utasoknak.”

A gyártási szerződéshez egy hosszú távú szerviz-megállapodás is társul, amely a műszaki támogatásra, a pótalkatrészekre és az anyagellátásra vonatkozik. A vonatok vezeték nélküli kommunikációval, távfelügyelettel és teljesen integrált digitális diagnosztikával rendelkeznek a nagyobb megbízhatóság érdekében. Ezek a fejlett funkciók lehetővé teszik az Amtrak számára az új technológiák tesztelését és fejlesztését, valamint új karbantartási megközelítések bevezetését a hatékonyság növelése, a rendelkezésre állás növelése és a hosszú távú költségek csökkentése érdekében.

A megrendelés kettős üzemű és hibrid akkumulátoros vonatokat is tartalmaz. Az első vonatot 2024-ben szállítják le, míg az első Venture Hybrid akkumulátoros vonat tesztelése 2025-ben kezdődik meg. Az északkeleti vasúti korridorra és az államilag támogatott útvonalakra szánt vonatokat 2024 és 2030 között szállítják le. A többüzemű rendszerek alkalmazásával  – beleértve a hibrid akkumulátoros üzemet is – a meglévő flottához képest csökkentett kibocsátás révén jelentős környezetvédelmi előnyöket is biztosítanak.

A legújabb vonatok kényelmesebb ülésekkel, egyéni konnektorokkal és USB-portokkal, fedélzeti wifivel, jobb világítással és panorámaablakokkal, korszerűbb étkezési szolgáltatásokkal, beleértve az önkiszolgálási lehetőségeket, valamint a legmodernebb utastájékoztató, digitális helyfoglalási rendszerrel és navigációs kijelzőrendszerekkel rendelkeznek majd. A vonatokat a legújabb egészségügyi és biztonsági előírásoknak megfelelően tervezték, beleértve a továbbfejlesztett légkondicionáló berendezéseket, az érintésmentes mosdóvezérlést és az automatizált lépcsőket is. Ezen kívül a járművek az Amtrak új standardja szerint továbbfejlesztett akadálymentesített funkciókat is tartalmaznak, beleértve az induktív hurkokat a nagyothallók számára, az akadálymentesített mellékhelyiségeket és előtereket, az akadálymentesített étkezőkocsikat, valamint a mozgáskorlátozott ügyfelek, köztük a kerekesszéket használó utasok számára kialakított lifteket. A vonatok megfelelnek az összes legújabb biztonsági előírásnak és szabványnak, és magasabb színvonalú strukturális biztonságot nyújtanak.

A vonatok a Siemens Mobility észak-amerikai vasúti gyártóüzemében készülnek a kaliforniai Sacramentóban, és megfelelnek a Szövetségi Vasúti Hivatal Buy America szabványainak. A gyártómű idén ünnepli működésének 30. évfordulóját, miközben folyamatosan növeli a 2100 főt meghaladó létszámát. Ez az egyik legnagyobb ilyen jellegű üzem az amerikai kontinensen, és az egyik legfenntarthatóbb, mivel egy 2,1 MWp teljesítményű napelemes rendszerrel termeli felhasznált energiájának nagy részét a kaliforniai napsütésből. A Siemens Mobility a gördülőállomány teljes spektrumát tervezi és gyártja Sacramentóban, beleértve a személyvonatokat, a könnyű vasúti járműveket és villamosokat, a mozdonyokat és a személykocsikat. Az ügyfélszolgálatot és a karbantartást a Siemens Mobility karbantartási és javítási műveletekkel foglalkozó amerikai központjából, a szintén Sacramentóban található, 60 ezer négyzetméter alapterületű McClellan Park-i üzemből irányítják.