Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A sikersorozat fejezetei

Posted on 2022.11.15.2022.11.15. By AztaCARom

Az új Opel Astra nyerte a 2022-es “Arany Kormánykerék” díjat

Hosszú a korábbi Opel-sikerek listája.

1978 – Opel Senator A: az első “Arany Kormánykerék” díjas

1978-ban az Opel Senator szerezte meg az Opel első “Arany Kormánykerekét”. A Frankfurti Autószalonon mutatták be 1977 szeptemberében, a legendás Kapitän, Admiral és Diplomat modellek utódjaként, és az Opel csúcsmodelljeként szolgált egészen 1993-ig. 1978-ban a Senator háromféle motorral volt kapható – egy 2.8 literes 140 LE-sel, és kétféle, – 150 valamint 180 LE-s – 3.0 l-essel.

1979 – Opel Kadett D: a térkihasználás bajnoka

Egy évvel később az Opel újra győzött, az 1979-es Kadett D, a márka első elsőkerék-hajtásújaként nyert “Arany Kormánykereket”. Az elől, keresztben beépített motoroknak, és a kardántengely hiányának köszönhetően a karosszéria kompakt méretei ellenére (126 mm-rel volt rövidebb az elődénél) rengeteg helyet kínált. Az összesen akár 1,425 i-nyi csomaghellyel szolgáló kombi mellett kétféle ferdehátú is szerepelt a kínálatban. A sportos Kadett GTE 1983-ban érkezett, 187 km/h-s végsebességgel és 115 LE-s 1.8 l-es négyhengeres benzinmotorral.

1981 – Opel Ascona C: a jó dolgok hármasával jönnek

1981-ben eljött az Ascona C ideje, az Opel első, elsőkerék-hajtású középkategóriásaként érkezett, ötajtós és kombi karosszériával. Motorkínálata 1.3-1.6 l-es benzinesekből, és 1.6-os dízelből állt.

1982 – Opel Corsa A: kis autó, nagy hatással

Mindössze 12 hónappal az Ascona C után, már 1982-ben, óriási előnnyel egy vadonatúj Opel modell, a Corsa nyerte az “Arany Kormánykereket”. A márka első kisautója mindössze 3.62 m hosszú volt, széles, raliautós sárvédőkkel és extrém-alacsony légellenállással: mindössze 0.36-os alaktényezővel. A kínálat csúcsán a 98 LE-s Corsa GSi állt, a kétajtós lépcsős- és ferdehátúból álló paletta 1985-ben egészült ki az ötajtóssal. A Sikeres Corsa A-ból 3.1 milliót gyártottak összesen.

1984 – Opel Kadett E: az újabb kompakt győztes

Öt évvel az előző generáció sikere után ismét a Kadett győzött, de ezúttal már az 1984-ben bemutatott új sorozat. A második elsőkerék-hajtású Kadett-sor 1984 és 1991 között készült, és 1984-ben az “Év Autójának” is megválasztották. A Kadett E igazi áramlástani bravúr, a sportos GSi változat légellenállási együtthatója (Cd) mindössze 0.30 volt, de az ötajtós alapmodellé sem volt rosszabb 0.32-nél. Az E sorozatból összesen 3.78 millió darab készült.

1987 – Opel Senator B: a kifinomult győztes

Az Opel Senator B is megismételte elődje sikerét. A hátsókerék-hajtású Omega alapjaira állított új csúcsmodell többségében hathengeres motorokkal készült, a csúcson a 3.0 l-es 156 LE-ssel. Ez annyira simán forgott, hogy a szelepfedelére állított pénzérme nem billent fel. Később, ez a hathengeres, hengerenkénti négy szeleppel, és Dual-Ram szívórendszerrel már 204 LE-t teljesített.

1990 – Opel Calibra: győzött a bajnok

1990-ben igazi bajnok nyerte az “Arany Kormánykereket”; egy lélegzetelállító kupé, rekord-alacsony, 0.26-os légellenállási együtthatóval! A Calibra alapmotorja is 115 LE-s volt, a csúcson pedig egy 204 LE-s egység állt. Ez utóbbi volt a Calibra Turbo, összkerék-hajtással, és 6.9 másodperces gyorsulással álló helyzetből 100 km/h-ra. A kínálatban V6-os is szerepelt, 170 LE-s teljesítménnyel. A Calibra V6 1996-ban elhozta az ITC bajnoki címét.

1994 – Opel Omega B: a nagyautó aranya

Az Omega második generációja különösen nagy hatást gyakorolt a zsűrire. A dinamikus megjelenés, a tágas beltér és az új, könnyűfém hengerfejes, akár 210 LE-s V6-osok meggyőzték a szakértőket. Az új légzsák-rendszer magas szintre emelte a biztonságot, a kombi pedig végtelenül nagy csomagteret kínált, így nem csak a családok, de a vállalkozók is kedvelték. A lépcsőshátú kivitel ugyanakkor üzleti autóként aratott sikereket.

1995 – Opel Vectra B: tükröm-tükröm

A Vectra leglátványosabb formaelemei az áramvonalas, az autó orrába simuló vonalú külső visszapillantó tükör-házak voltak. Az “Arany Kormánykerék” zsűrije sem tudott nekik ellenállni. A Vectra győzelméhez persze komolyan hozzájárultak az 1.6-2.6 l-es 75-170 LE-s, erős és takarékos benzinmotorok is. Az új 1.7 és 2.2 l-es, közvetlen befecskendezéses dízelek szintén ebben a Vectra sorozatban debütáltak.

1999 – Opel Zafira A: a hétüléses átváltozó művész

Hogy ki találta fel? Hát az Opel! Igen, a teljes értékű hétüléses, amely az ülések kiszerelése nélkül is pillanatok alatt áruszállítóvá alakítható (akár 1,700 l-es raktérfogattal), Rüsselsheim-i ötlet. A kialakítás neve Flex7, és komolyan hozzájárult ahhoz, hogy a Zafira elnyerje az 1999-es “Arany Kormánykereket”. Az ülések néhány mozdulattal az autó padlójába hajtogathatók, ha éppen nincs rájuk szükség. A rugalmasan alakítható utastérhez kompakt külső méretek, és élvezetes menettulajdonságok tartoznak.

2002 – Opel Vectra C: az „elektrotechnikás”

A Vectra harmadik generációja sikeresen megvédte az elődje által megszerzett címet, hiszen ismét diadalmaskodott. Az új középkategóriás már az elektronikus kor szülötte volt, fedélzeti rendszereit hagyományos vezetékek helyett CAN bus rendszer kapcsolta össze, kormányrásegítése pedig elektrohidraulikus elven működött. Benzin-, és dízelmotorjainak teljesítményskálája 100-tól 280 LE-ig terjedt, hengerűrtartalmuk pedig 1.6 és 3.2 liter közötti. A Vectra C-hez elérhető volt az Opel új, IDS Plus nevű aktív felfüggesztése is, folyamatosan változó lengéscsillapítással, így a futómű valamennyi forgalmi helyzethez és a változó útviszonyokhoz is képes volt igazodni.

2005 – Opel Zafira B: a 12. győztes

A Zafira második generációja a Flex7 ülésrendszer továbbfejlesztett változatával érkezett, és azonnal “Arany Kormánykereket” nyert. Ráadásul egyben a világ leggyorsabb egyterűje is volt, hiszen a 240 LE-s OPC változat mindössze 8:54:38-as idővel teljesítette a Nürburgring Nordschleife körét. A 240 lovon kívül a kormányzás, és a futómű is fontos szerepet játszott a rekordidő elérésében.

2009 – Opel Astra J: a kompakt műalkotás

2009-ben, az Astra J sorozata igazi műremekként lépett a Kadett D nyomdokaiba térkihasználásban és a Kadett E-ébe aerodinamikai téren, így szerezte meg az “Arany Kormánykereket”, az Opel kompaktjainak sorában immár harmadikként. Az Astra J az Opel új formafilozófiája, a “Formaművészet és a német precizitás találkozása” alapján született, és olyan modern asszisztens rendszereket is hozott, mint az Opel Eye és a kanyarkövető AFL+ fényszórók. A FlexRide nevű adaptív felfüggesztés egyszerre szolgálta a biztonságot és a kényelmet, miközben az első utasok az AGR (Egészséges Hát Munkacsoport) által minősített ülésekben utazhattak.

2010 – Opel Meriva B: okos és kompakt

A Zafira kistestvére 2012-ben győzedelmeskedett a díjon, a Meriva B sorozata ezzel az eredményével is alátámasztotta az Opel egyterű-építési technikájának sikerességét. A zsűri különösen nagyra értékelte a sokoldalú FlexSpace hátsó ülést, és a ki-beszállást megkönnyítő, hátrafelé nyíló ajtókat. A FlexDoors-szal egyszerűbb lett a gyerekülések használata, és a rendszer a magas utasok kényelmét is szolgálta. A széles motorkínálatban már a kisebb hengerűrtartalmú, különösen takarékos, turbós erőforrások is megjelentek, a teljesítménypaletta 75-től 140 LE-ig terjedt.

2012 – Opel Zafira Tourer: a guruló nappali

A Zafira prémiumkategóriás társaként színre lépett Zafira Tourer azonnal “Arany Kormánykereket” nyert; flexibilisen alakítható utastere mellett kényelmével, nagyméretű üvegtetejével és olyan újításaival győzte meg a zsűrit, mint például az adaptív sebességtartó, vagy a ráfutásos balesetekre figyelmeztető rendszer.

2015 – Opel Astra K: a térugrás

Az Astra új sorozata a K, alapjaiban friss, könnyűszerkezetes műszakisággal érkezett, ultramodern motorokkal, kiemelkedő szintű konnektivitással, és többek között már okostelefon-integrációs képességekkel. Az új Astra folytatta a márka tradícióit, és korábban csak magasabb kategóriákban ismert felszereléseket hozott a kompaktok mezőnyébe. Mindez meg is hozta számára a 2015-ös “Arany Kormánykerék” győzelmet.

2017 – Opel Ampera-e: az elektromos hatótáv bajnoka

Az Opel Ampera-e messze kimagaslott versenytársai közül, nem csak gyorsulási képességeivel, de azokénál messze hosszabb elektromos hatótávjával is. 60 kWh-s akkumulátorának egyetlen töltésével (az NEDC szabvány előírásai szerint) akár 520 km megtételére is képes. Az Ampera-e akkor is meggyőzően szerepel, ha az új, WLTP5 tesztciklus alapján vizsgálják: az Opel fejlesztőinek tapasztalatai szerint így 380 km a hatótávolsága. Mindössze 3.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 50 km/h-ra, és 4.16 m-es hossza ellenére rendkívül tágas: öt utassal is 381 literes csomagteret kínál (1,274 liter, a hátsó támlák ledöntésével).

2020 – Opel Corsa-e: a villamosított sikergyáros

Hatodik generációjában az Opel sikeres kisautója elektromos korszakába lépett. 50 kWh-s akkumulátorával akár 353 km megtételére is képes egy feltöltéssel (WLTP5), így mindenféle korlátozások és kompromisszumok nélkül alkalmas a mindennapi használatra. Öten is kényelmesen utazhatnak benne, és már az alapmodell is számos asszisztensrendszert kínál.

2021 – Opel Mokka-e: feltűnő, tiszta, szokatlan, és lokálisan emissziómentes

A Corsa-e után a Mokka-e is “Arany Kormánykereket” nyert3. Az új Opel Vizor-ral az elején, és a teljesen digitális Pure Panel műszerfallal az utasterében, az új feltűnő és tiszta SUV hatása azonnali. Az akkumulátoros-elektromos Mokka-e ráadásul lokálisan emisszió mentesen halad, hatótávolsága pedig eléri a 338 km-t (WLTP5).

2022 – Opel Astra L: formai állásfoglalás, jövőbe mutató technológiákkal

Az új Astra idei diadalával sorozatban immár a márka harmadik “Arany Kormánykerék” győztese, hiszen az előző két évben is Opelek kapták a fődíjat. Az új Astra és az Astra Sports Tourer formái feltűnőek és letisztultak, az Opel Vizor-tól egészen a teljesen digitális szerkezetű Pure Panel műszerfalig. Csúcstechnológiák egész sora teszi élvezetesebbé és biztonságosabbá a vezetést, miközben az Astra hajtásláncai is “jövőállók”, hiszen már a sorozat bevezetése óta elérhető a plug-in hibrid, jövőre pedig a tisztán elektromos hajtású kivitel is piacra lép.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Ampera-e, ARANY KORMÁNYKERÉK, Ascona, Ascona C, Astra, Astra J, Astra K, Astra L, Astra Sports Tourer, Calibra, Corsa, Corsa A, Corsa-e, Kadett, Kadett D, Kadett E, Meriva, Meriva B, Mokka-e, Omega, Omega B, Opel, Opel Ampera-e, Opel Ascona C, Opel Astra, Opel Astra J, Opel Astra K, Opel Astra L, Opel Astra Sports Tourer, Opel Calibra, Opel Corsa, Opel Corsa A, Opel Corsa-e, Opel Kadett, Opel Kadett D, Opel Kadett E, Opel Meriva, Opel Meriva B, Opel Mokka-e, Opel Omega, Opel Omega B, Opel Senator, Opel Senator B, Opel Vectra, Opel Vectra B, Opel Vectra C, Opel Zafira, Opel Zafira A, Opel Zafira B, Opel Zafira Tourer, Senator, Senator A, Senator B, Vectra, Vectra B, Vectra C, Zafira, Zafira A, Zafira B, Zafira Tourer

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Autózáshoz összerakott lejátszási listákkal teszi még élvezetesebbé az utazást az abroncsgyártó vállalat
Next Post: A Praga új, közúti hiperautót mutat be még ebben a hónapban

Kapcsolódó cikkek

  • A Lambo-eladások közel 60 százalékát az Urus adta Ctrl+C - Ctrl+V
  • Megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása Drezdában is Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bentley a Special R Type Continental 70. születésnapját ünnepli az egyszeri GT-vel Ctrl+C - Ctrl+V
  • A 2022-es Honda SH350i műszaki adatai Bemutató
  • Magyar fejlesztők alkotják a közeljövő okoskamionjait Hírek
  • Már működik az ideiglenes rendőrőrs a Hungaroringnél Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT