A Sindelfingen a 22 milliomodik Mercedes-Benz járművel ünnepli a gyártást

Das 22-millionste Mercedes-Benz Fahrzeug rollte in der Factory 56 in Sindelfingen vom Band. EQS 580 4MATIC [WLTP: Stromverbrauch kombiniert: 21,3 – 17,7 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km]* The 22 millionth Mercedes-Benz vehicle rolled off the production line at Factory 56 in Sindelfingen, Germany. EQS 580 4MATIC [WLTP: combined electrical consumption: 21.3 – 17.7 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km]*
  • Az EQS 580 4MATIC évfordulós járműként gördül le a gyártósorról az 56-os gyárban
    1946 óta sikeresen gyártanak luxuskategóriás járműveket
  • Made in Sindelfingen: S-osztály és EQS erős vásárlói igényekkel világszerte 2022-ben
  • A fenntarthatóság következetes kiterjesztése a termelésben
  • Gyártási mérföldkövek a hagyományokkal átitatott Sindelfingen üzemben

A 22 milliomodik Mercedes-Benz jármű, egy EQS 580 4MATIC MANUFAKTUR jácintvörös metál színben [WLTP: kombinált elektromos fogyasztás: 21,3 – 17,7 kWh/100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 0 g/km] [1] legördült a gyártósorról a németországi Sindelfingenben, az 56-os gyárban. Ez a zászlóshajó elektromos jármű jelenti a legújabb fejezetet a luxusautók gyártásában az 1915-ben megnyílt Mercedes-Benz gyárban, amely a csúcskategóriás járművek gyártásának kiválósági központjává vált, amióta a rekordok 1946-ban elkezdődtek. A 22 milliós mérföldkő Sindelfingen folyamatos növekedési szakaszának csúcspontja a személygépkocsi-gyártás 1946-os újraindítását követően.

Az EQS mellett a Mercedes-Benz S-osztály összes változata, beleértve a hibridet is, valamint a Mercedes-Maybach S-osztály is lekerül a gyártósorról az 56-os gyárban. Az E-osztály, GLC, CLS, S-Class Guard és Mercedes-AMG GT 4 ajtós modellek is készülnek Sindelfingenben. Az új modellek és hajtásváltozatok gyorsan beépülnek a futószalagba – ez a Factory 56 nagyfokú rugalmasságának és hatékonyságának bizonyítéka. 2022-ben az S-osztály kiszállításai több mint 90 000 darabra emelkedtek, ami 5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ezenkívül az EQS új ügyfeleket tudott nyerni a felső szegmens számára. 2022-ben ebből a modellből 19 200 járművet szállítottak ki az ügyfeleknek, az Egyesült Államokban tapasztalható erős kereslet hatására.

“Gratulálok Sindelfingenben dolgozó kollégáimnak a 22 millió jármű lenyűgöző gyártási évfordulójához. Rugalmas, digitális, hatékony és fenntartható: Sindelfingen a luxuskategóriájú járművek kiválósági központja, és az is marad a globális gyártási hálózatban. Sindelfingen lenyűgöző múlttal rendelkezik, míg ugyanakkor ideális helyzetben van a jövő számára: A csúcskategóriás luxusszegmens vezető üzeme 2025-től az elektromos AMG.EA platformot használó modelleket gyártja majd.”
Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja,
Termelés és ellátási lánc menedzsment

A Mercedes-Benz Sindelfingen üzeme 1915 óta működik
A Mercedes-Benz Sindelfingen gyára 1915 óta működik, és több mint egy évszázados múltjával a luxus- és luxuskategóriájú járművek gyártásának kompetenciaközpontja a globális gyártási hálózatban. A telephely megközelítőleg 35 000 embert foglalkoztat, és egyesíti a járműgyártáshoz kapcsolódó összes területet, valamint a tervezési területeket és a központi beszerzési és beszállítói menedzsmentet. Sindelfingenben működik a Mercedes-Benz Group AG csoportkutatási, fejlesztési és tervezési tevékenysége is.

“22 millió járművet gyártottak, ez 22 millió kívánság teljesülését jelenti – lenyűgöző szám, amire igazán büszkék lehetünk. Ezt a büszkeséget és odaadást olyan kollégáink testesítik meg, akik nap mint nap a legjobbat adják a Mercedes-Benzért. Megérdemlik külön köszönetemet. 108 éve garantálják oldalunk sikerét. A Sindelfingen 2030+ jövőképre vonatkozó megállapodásainkkal megalapoztuk, hogy Sindelfingen álomautóit a jövőben is a világ minden tájára szállítsák. Az új technológiák és termékek telephelyünkön a kulcs a jövő biztosításához, és ezáltal a foglalkoztatás megőrzéséhez.”
Ergun Lümali, a Mercedes-Benz Group AG Általános Üzemi Tanácsának elnöke
és a Mercedes-Benz Sindelfingeni Üzem Üzemi Tanácsának elnöke

“A sindelfingeni gyár dolgozói méltán lehettek büszkék erre a gyártási évfordulóra. Köszönetemet fejezem ki magasan képzett kollégáinknak, akik nap mint nap rendkívül motiváltak, nagy elkötelezettséggel, szívvel-lélekkel dolgoznak itt, hogy a világ legkívánatosabb autóit gyártsák. Az autógyártás 1919-es beindítása óta a helyszín újra és újra sikeresen feltalálta magát – minden alkalommal a legmodernebb gyártástechnológiával, valamint tervezési és fejlesztési szolgáltatásokkal.”
Michael Bauer, a Mercedes-Benz sindelfingeni gyárának telephelyvezetője és termelési vezetője.

“A Sindelfingen márkánk egyik leghagyományosabb járműgyára. Az 1920-as évek “Sindelfingen karosszériái” szintén legendák. A Mercedes-Benz csúcskategóriás autóinak aranykorát jelentik, egyedi karosszériákkal a legmagasabbra. Egyetlen forrásból származó igényeket. Ezek a kiemelések örökségünk fontos részét képezik.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője

Fenntarthatóság a termelésben
A Mercedes-Benz 2022 óta világszerte minden saját üzemében CO2-semlegesen termel. Az áramot kizárólag megújuló energiákból állítják elő. Ezen túlmenően a vállalat célja a megújuló energiatermelés növelése telephelyein. A sindelfingeni 56-os gyár elkötelezett a fenntarthatóbb és erőforrás-takarékosabb termelés mellett: a tetőn egy fotovoltaikus rendszer található, amely a csarnokot saját termelésű zöld árammal látja el. Több mint 12 000 modul körülbelül 5 000 kWp teljesítményt termel. Ez az 56-os gyár éves villamosenergia-szükségletének mintegy 30 százalékát fedezheti. 2024 végéig a teljes telephelyen beruházások valósulnak meg a fotovoltaik további bővítésére. A sindelfingeni telephely a vízfogyasztás és a hulladék mennyiségének folyamatos csökkentésére is összpontosít.

Gyártási mérföldkövek a hagyományos Sindelfingen telephelyen
Az autógyártás története a Daimler-Motor-Gesellschaft (DMG) sindelfingeni telephelyén 1919-ben kezdődik. Eredetileg 1915-ben alapították repülőgépgyárként. Az első itt gyártott modell a Mercedes-Knight 16/45 LE. Az 1920-as és 1930-as években Sindelfingen egyet jelentett a sportos Mercedes-Benz luxusautók különlegesen exkluzív karosszériájával – a „Sindelfingen karosszériákkal”. Ugyanebben a korszakban a karosszériaépítést nagyüzemi gyártássá alakították át, és az 1930-as években bevezették az üzemben a modern összeszerelősoros gyártást. Sindelfingen gyors felemelkedése az 1950-es években kezdődött. Összehasonlításképpen: csak 1966-ban kétszer annyi jármű készült itt, mint az 1946-tól 1952-ig tartó időszakban. A termelés mellett más területek is fontos szerepet játszanak Sindelfingenben. Ezek közé tartozik a biztonsági fejlesztés, többek között a szisztematikus töréstesztek 1959-es megkezdésével. A tervezés és az aerodinamikai fejlesztés is itt alapul.

A Mercedes-Benz Classic jármű: Mercedes 15/70/100 LE Open Touring Car (1924)
A Mercedes 15/70/100 LE-s, hathengeres motorral és feltöltővel felszerelt luxusautóját a Daimler-Motoren-Gesellschaft mutatta be a berlini Német Autószalonon 1924 decemberében. A gyártása Ferdinand Porsche irányítása alatt történik, aki a cég vezetője. tervezőiroda 1923-tól 1928-ig. A párhuzamosan fejlesztett Mercedes 24/100/140 LE-vel együtt a Mercedes 15/70/100 LE új korszakot hirdetett a csúcskategóriás luxusautók építésében.

Mercedes 15/70/100 LE műszaki adatok:
Gyártási időszak: 1924-1929
Motor: 6 henger/sor
Elmozdulás: 3920 köbcentiméter
Teljesítmény: 51 kW (70 LE) 2800 ford./percnél, kompresszorral 74 kW (100 LE) 3100 ford./percnél
Végsebesség: 112 km/h (hátsó tengelyáttétel 1:4,88)

Mérföldkövek Mercedes-Benz Sindelfingen üzem

  • 1915 A Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) 51 hektár földet vásárol Sindelfingenben egy repülőgépgyár és egy autókarosszéria-gyár számára.
  • 1916 Megkezdődik az első repülőgép-összeszerelő csarnok építése. Az épület ma is megvan.
  • 1917 Az első Daimler hajtóművekkel felszerelt repülőgép leszállítása Sindelfingenből.
  • 1918 A korábban az Untertürkheim irányítása alatt álló üzem önálló üzemté válik.
  • 1918 Az Untertürkheim karosszériarészlege Sindelfingenbe költözik.
  • 1919 Megkezdődik a karosszériagyártás. Az első jármű a Mercedes-Knight 16/45 LE.
  • 1919 Sindelfingen bútorokat gyárt sürgősségi termékekként.
  • 1924 Egy amerikai tanulmányút után Wilhelm Friedle, aki később üzemi igazgató lett, bekapcsolódott a karosszériaműhely modernizálásába a Ford Motor Company mintájára.
  • 1928 A présműhely átalakítása kézi egyrészes gyártásról sorozatgyártásra mélyhúzó présgépekkel.
  • 1930-as évek A futószalagos gyártás bevezetése és átalakítása.
  • 1946 A 170 V-os (W 136) platósnak, panelkocsinak és mentőautónak készül, 1947-től négyajtós szalonnak is. Ez a második világháború utáni személygépkocsi-gyártás kezdete.
  • 1952 Megépül a 100.000. Sindelfingen személygépkocsi 1946 óta, egy Mercedes-Benz 170 S (W 136).
  • 1953 A Mercedes-Benz 180 (W 120) “Ponton” premierje Sindelfingenben. Az első Mercedes-Benz személygépkocsi önhordó karosszériával.
  • 1954 A 300 SL (W 198), 1955-től a 190 SL (W 121) gyártásának megkezdése.
  • 1959 Az első szisztematikus töréstesztek megkezdése Sindelfingenben.
  • 1962 A háború után gyártott egymilliomodik Sindelfingen személygépkocsi elhagyja a futószalagot: egy Mercedes-Benz 220 SE “farokúszó” (W 111).
  • 1966 Sindelfingen először gyárt több mint 200 000 személygépkocsit egy év alatt
  • 1969 Májusban először az üzem több mint 1000 járművet gyárt naponta.
  • 1919 2. Nemzetközi ESV Konferencia Sindelfingenben, a Mercedes-Benz bemutatja az ESF 05 kísérleti biztonsági járművet.
  • 1972 Európa első teljesen automatikus robotszállító vonala üzembe áll a karosszériaműhelyben
  • 1972 Megkezdődik a 116-os luxusosztályú sorozat gyártása, amelyet először “S-osztálynak” neveznek.
  • 1976 A gyártási kapacitás 1986-ra évi 430 000 járműre nő.
  • 1979 Az S-Class 126 sorozat gyártásának megkezdésével bevezetik a gyártósorok részleges automatizálását.
  • 1981 Megnyílik az új ügyfélközpont az új járművek személyes átvételére.
  • 1994 Egy új fejlesztési és előkészítő központ alapkőletételi ünnepsége.
  • 1994 Beindul a vízbázisú testfestékekre való országos átállás.
  • 1995 A világ első designo tanácsadó központjának megnyitása.
  • 1998 A Mercedes-Benz Technológiai Központ felavatása.
  • 2000 Az autóipar legmodernebb virtuális valóság központjának felavatása.
  • 2002 A Maybach és SLR McLaren luxusmárkák kiválósági központjának megnyitása.
  • 2002 Megkezdődik a vasúti szállítás zárt autós szállító vonatokkal.
  • 2006 Új induló gyár prototípus-építéshez és új generációs járművekhez.
  • 2009 Belépés a karosszériaelemek műanyagfeldolgozásába a C 216-os sorozat üvegszállal megerősített műanyagból (GFRP) készült CL-osztályú hátsó fedelével.
  • 2014 A hővel segített alakítás (HEF) gyártási módszerét először alkalmazzák az új S-osztály Coupé indulásakor.
  • 2014 A Mercedes-AMG GT (197-es modellsorozat) gyártásának megkezdése.
  • 2015 A centenárium megünneplése. Az oldalnak körülbelül 37 000 alkalmazottja van.
  • 2015 Sindelfingenben készül a 20 milliomodik jármű, egy S 500 e Plug-in Hybrid a 222-es sorozatból.
  • 2016 A Járműbiztonsági Technológiai Központ (TFS) megnyitása.
  • 2018 Indítójel a Factory 56-hoz a lehető legnagyobb rugalmasság és hatékonyság érdekében.
  • 2020 Az 56-os gyár megnyitása és az új Mercedes-Benz S-osztály (223-as modellsorozat) gyártásának megkezdése.
  • 2021 Megkezdődik az EQS (297-es modellsorozat): az első elektromos luxuslimuzin az 56-os gyárból.
  • 2022 A GLC legújabb generációjának (254-es modellsorozat) gyártásának megkezdése és az Electric Software Hub megnyitása.

[1] A villamosenergia-fogyasztás meghatározása a 692/2008/EK rendelet alapján történt.