A Skoda Enyaq iV RS a praktikusságot 295 LE-vel és 310 mérföldes hatótávolsággal ötvözi

A Skoda a már elérhető Enyaq Coupe RS iV mellé az Enyaq RS iV-vel bővítette teljesítményközpontú elektromos autók kínálatát. A Skoda sorozat legerősebb modellje sportos látványt nyújt, és az összkerék-meghajtású, 295 LE-s (220 kW / 299 LE) hajtásláncnak köszönhetően kommunikálja a teljesítményt, anélkül, hogy feláldozná praktikus tulajdonságait.

Az RS (az Egyesült Királyságban a vRS) az Enyaq iV sorozat többi részétől a verzióspecifikus 20 hüvelykes Taurus vagy 21 hüvelykes Vision könnyűfém keréktárcsák, az első sárvédőkön található speciális emblémák, valamint a teljes szélességű hátsó reflektor révén különbözik meg. , valamint az exkluzív Hyper Green külső árnyalat magasfényű fekete ékezetekkel kombinálva. A teljes LED-es Matrix fényszórók az alapfelszereltség részét képezik, a LED-es hátsó lámpák és a világító hűtőrács is, a nagyméretű panorámás napfénytető pedig opcionális.

A Skoda Enyaq RS iV csúcspontja az 585 literes (20,7 köbláb) csomagtartó, amely 15 l-rel (0,5 köbláb) több, mint az Enyaq Coupe RS iV-ben, és összecsukva akár 1710 l-re is nőhet. a hátsó ülések. A sportos belső terek közé tartoznak a sportos ülések integrált fejtámlákkal és Suedia mikroszálas kárpitozással (opcionális perforált bőr), a műszerfalon és az ajtókártyákon található műkarbon burkolatok, valamint az alumínium pedálburkolatok.

Az alapfelszereltség meglehetősen bőkezű: 5,3 hüvelykes digitális pilótafülke, 13 hüvelykes infotainment érintőképernyő, háromzónás klímaberendezés, LED-es környezeti világítás, vezeték nélküli töltőpad és rengeteg ADAS, beleértve a Travel Assist rendszert. Vannak azonban olyan opcionális funkciók, mint a head-up kijelző és a 12 hangszórós Canton hangrendszer.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!

A legerősebb Skoda gyártási modell

Csakúgy, mint a mechanikusan kapcsolódó VW ID.4/ID.5 GTX esetében, a Skoda Enyaq RS iV villanymotorjai együttesen 295 LE (220 kW / 299 LE) és 460 Nm (339 lb-ft) nyomatékot adnak le. Ez több, mint az ICE-motoros Octavia RS 245 LE (242 LE / 180 kW) teljesítménye, így ez az eddigi legerősebb Skoda. A 82 kWh-s (nettó 77 kWh) padlóra szerelt akkumulátor 310 mérföldes (500 km-es) WLTP hatótávolságra alkalmas kombinált ciklusban, és 135 kW-os gyorstöltővel akár 36 perc alatt is képes 10-80 százalékra feltölteni.

A SUV légellenállási együtthatója 0,265, ami elég jó, bár rosszabb, mint a kupé-SUV testvér 0,234 cd-je. A rosszabb aerodinamika ellenére az elektromos jármű ugyanazt a 6,5 ​​másodperces 0-100 km/h-s (0-62 mph) sebességet és az elektronikusan korlátozott, 180 km/h-s (111 mph) végsebességet megtartja, ami 20 km/h (12) mph) magasabb az Enyaq iV kisebb verzióihoz képest.

Az RS-specifikus futómű elöl 15 mm-rel (0,5 hüvelykkel), hátul pedig 10 mm-rel (0,4 hüvelykkel) közelebb ül a talajhoz a leengedett sportfelfüggesztésnek köszönhetően. Azok, akik mindkét világból a legjobbat akarják, szerezzék be az opcionális Adaptive Chassis Control (DCC) funkciót. A négy fő vezetési mód (Eco, Comfort, Normal és Sport) mellett a vezető hozzáférhet a Traction profilhoz is, amelyet burkolatlan utakra vagy csúszós felületekre terveztek, és alacsony, akár 20 km/h (12 mph) sebesség mellett is állandó összkerékhajtást biztosít. ).

A csehországi Mladá Boleslav gyárban már folyik a Skoda Enyaq RS iV gyártása. Az autógyártó bejelentette, hogy hamarosan gyártják az Enyaq iV család 100.000. példányát, amely az egyetlen MEB-alapú modell, amelyet Németországon kívül Európában gyártanak.