A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret

  • Az új holttérfigyelő nagyfelbontású képet közvetít a műszerfalra, közvetlenül a vezető elé – Segít elkerülni a holttér okozta baleseteket – Az új rendszer az autó környezetét figyelő kamerákkal is együtt dolgozik, így parkolás során is segít – Az újdonság az európai piacokon a holttérfigyelő-ütközéselkerülő rendszer része – Tűéles kép az új és teljesen digitális Supervision műszeregységen

A Kia bemutatta az új Sorentóban megjelenő csúcstechnológiájú holttérfigyelő rendszert (Blind-Spot View Monitor, BVM), amely “vigyázó szempárként” óvja a Sorento utasait és a többi közlekedőt is azzal, hogy eltünteti a holtteret az autó mindkét oldalán.

Az európai piacokon a Sorentóban jelenik meg elsőként az új rendszer, a 12,3 colos képátlójú vetített, és teljesen digitális Supervision műszeregység új funkciójaként. A holttérfigyelő autópályán az autó mindkét oldalára ügyel, és az irányjelző használatával hozható működésbe.

A vezető előtti kijelző jobb vagy bal oldalán élőkép mutatja, ha sávváltás közben jármű tartózkodik a Sorento holtterében. A kép az oldaltól függően a sebességmérő, vagy a fordulatszámmérő (illetve a hibrid hajtású modellekben a hibridrendszer kijelzője) helyén jelenik meg, de a sebesség értéke ilyenkor sem tűnik el. A képeket a Sorento külső visszapillantó tükreinek házába épített nagyfelbontású, nagylátószögű kamerák szolgáltatják. A kamerák látószöge jóval szélesebb, mint a tükröké.

Az új vezetősegéd a holttérfigyelő-ütközéselkerülőt, a körbelátó kamerarendszert, a parkolássegítőt (PCA) és a Bose Performance Series audiorendszert is tartalmazó csomagban jelenik meg Európában. A csomag része a holttérből adódó balesetek elkerülését támogató aktív rendszer (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist – BCA) is. A BCA a holttérben tartózkodó járművet, vagy járműveket észlelve avatkozik be, kifejezetten az esetleges balesetek elkerülése érdekében.

A teljesen digitális műszeregység A Kia Supervision kijelzője a lehető legérthetőbben szolgáltat információkat a vezetőnek. A nagyfelbontású képernyő (1920×720 pixel) egyetlen képernyője teljesen leváltja a hagyományos, analóg műszereket, és tűéles grafikával mutatja az összes szükséges menetinformációt.

A hagyományos adatokon (sebesség, fordulatszám) kívül a kijelző képes a navigációs instrukciók, az úti adatok, valamint a diagnosztikai és egyéb műszaki-, vagy biztonsági értesítések gyors és pontos megjelenítésére is.