A technikai tudás számít
Hankook abroncsokon száguldanak a legjobb női versenyzők
A W Series első szezonja Hockenheimben debütált a legelismertebb nemzetközi túraautó bajnokság, a DTM betétsorozataként 2019-ben. A női versenysorozat különlegessége, hogy a rajtrácson kizárólag női pilótákat láthatunk. Az új sorozatot is a Hankook látja el prémium versenyabroncsaival. A szervezők és az abroncsgyártó közös célja, hogy elősegítsék a női versenyzők felkészülését az eredményes szereplésre a magasabb osztályokban is.
A Hankook kizárólagos beszállítóként látja el Ventus Race csúcsminőségű versenyabroncsaival a W Series versenysorozatot a 2019-es motorsport szezonban. Az új bajnokságban olyan női versenyzők állnak a rajtvonalhoz, akiknek tehetségük és elszántságuk révén a legjobbak közt van a helyük. A Hankook teljes erőbedobással a kezdeményezés mögé állt; a vállalat eltökélt szándéka, hogy high tech termékeivel és a motorsportokban szerzett elvitathatatlan szakértelmével támogassa a versenyzőnők előbbre jutását a pályaversenyzésben.
„A W Series eddigi futamai során lenyűgözve tapasztaltuk a fiatal női versenyzők elszántságát és céltudatosságát. Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen progresszív és modern versenysorozat partnerei vagyunk” – mondta Manfred Sandbichler, a Hankook Motorsport európai igazgatója.
A W Series sorozatot 2019-ben hat helyszínen rendezik meg a DTM keretében, melyet a Hankook kizárólagos beszállítóként 2011 óta lát el prémium abroncsaival. A mezőny 270 lóerős Tatuus T-318 Formula 3 autókkal áll rajthoz. Mivel az összes autó egyforma, a versenyzők egyenlő esélyekkel indulnak – a technikai tudás, az abroncsok kezelése azonban éppen ezért kiemelt fontossággal bír. Ebből következően a Hankook Ventus Race abroncsa kiemelkedő konzisztenciájával és folyamatosan fennmaradó magas szintű tapadásával az ambiciózus versenysorozat ideális partnere.
A 18 éves Keszthelyi Vivien személyében magyar érdekeltség is van a sorozatban. A versenyzőnő eddig komoly sikereket tud maga mögött a motorsportban: jelenleg ő minden idők legfiatalabb női versenyzője a nemzetközi GT4-es bajnokságok történetében, aki dobogós helyen zárta a szezont, 2017-ben pedig az Audi TT Cup versenysorozatán lett a magyar autósport történetének legfiatalabb pontszerzője a nemzetközi sorozatok tekintetében. Az ifjú reménység 2019-ben váltott formaautóra, és már az első szezonjában Ázsiában az F3 Asian Championship, valamint Európában a W Series keretein belül is pontokat szerzett, amivel ő lett az első magyar autóversenyző, aki mindkét kontinensen megtette ezt a nemzetközi Forma-3-as kategóriában. Eredményekben, motivációban és eltökéltségben tehát nincs hiány.
„A W Series hatalmas sikere két dolognak köszönhető. Először is, a Hankook zseniálisan összehangolt elsőrangú technikai támogatást nyújt a versenyzők számára ahhoz, hogy pilótaként és az abroncskezelés terén egyaránt a legjobbat hozzák ki magukból. Ezen túlmenően a versenysorozat teret ad számunkra arra, hogy női versenyzőként megmutathassuk a technikai sportok szépségeit a többi nő számára. Arra szeretnénk ösztönözni a nőket, hogy maximálisan használják ki a készségeiket és rátermettségüket és hozzanak merész döntéseket – hiszen még az autóversenyzésben is sikeresek lehetnek. A W Series páratlan lehetőség arra, hogy kivívjuk magunknak az elismerést a motorsportokban. Csak rajtunk áll, hogy pár év múlva akár a királykategóriában is bizonyítsunk” – mondta Keszthelyi Vivien.
Az új formulaautós széria célja nem kevesebb, mint hogy professzionális körülményeket biztosítson a versenyzők számára, és ezzel optimális feltételeket teremtsen a továbbjutáshoz az együléses kategóriákban. A W Series ezzel egyedülálló lehetőséget kínál a versenyzésre: nem csoda, hogy a bekerülésért harminc országból több mint 100 női pilóta mérte össze tudását.