A téli abroncsok születése

Az UltraGrip téliabroncs-család kifejlesztéséért számos alkalommal díjazott, innovatív vállalatként a Goodyear célja, hogy egy-egy új termék tervezésekor és kifejlesztésekor túlteljesítse a piaci követelményeket és az ügyfelek elvárásait. Valamennyi abroncs közül különösen a téliekre igaz, hogy tökéletesen meg kell felelniük a jelenlegi és a jövőbeli szabályozásnak, hiszen extrém időjárási körülményekkel kell megküzdeniük, és minden vezetési helyzetben magabiztosságot kell kölcsönözniük az autóvezetőknek.

A Goodyear UltraGrip téliabroncs-családjának tervezési folyamata az ügyfelek elvárásainak és a fejlesztők céljainak felvázolásával indul. A folyamat fontos része a különböző teljesítménykritériumok – például a rövidebb féktávolság, a menetkomfort és a futásteljesítmény – közötti egyensúly megtalálása.

Szintén alapvető fontosságú, hogy meghatározzuk az új gumi relatív teljesítményét elődjével, valamint a versenytársak termékeivel szemben. Végül a fejlesztési kirakósjáték utolsó darabja, hogy beépítjük a Goodyear legújabb mérnöki innovációit, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek által elvárt tökéletes egyensúly elérését. A tervezési és fejlesztési folyamat összességében az első és egyben legfontosabb lépés egy-egy új Goodyear téli abroncs születésében.

A legújabb trendek felkutatása

A téli abroncsok fejlesztése a Goodyear luxemburgi Innovációs Központjában kezdődik (GIC*L), a téli mintázatokkal és a gumikeverékekkel foglalkozó laborokban. A tervleírás elkészítése után kutatást végzünk az ügyfelek körében az aktuális vezetési szokásokról, trendekről. Ez azért fontos, mert a Goodyear mintegy 50 különböző teljesítménykritériumban kívánja felülmúlni versenytársait.

Egy-egy abroncs megtervezésekor és kifejlesztésekor egy rendkívül kiegyensúlyozott terméket kívánunk létrehozni. Ez azt jelenti, hogy jól kell teljesítenie nedves és száraz utakon, ugyanakkor a téli körülményekre kell hangolni – nyilatkozta Sebastien Morin, a Goodyear EMEA-régió személyautó csereabroncs-fejlesztésért felelős vezetője. – Ambiciózus célokat tűzünk ki, például azt, hogy a nedves és száraz úton nyújtott jó teljesítmény ne menjen a futásteljesítmény rovására.”

Több tucat mérnök, kutató és technikus dolgozik a téli abroncsok minden részletén, így az új keverékeken, a nyersanyagokon és a futófelületi mintázatokon. A kiindulópont a légüreg és a karkasz (vagyis a váz). Megrajzoljuk a terveket, majd számítógépes szimulációs programokba tápláljuk, amelyek meghatározzák az új abroncsok elengedhetetlen tulajdonságait, és képesek szimulálni a valós tesztpályák tesztkörülményeit >>>