A „terepjárókhoz” vezető út

IBX: 2011. elején megjelent egy kevéssé ismert fényképes alkalmazás, az Instagram, amelynek mára több, mint 1 milliárd felhasználója van. Ugyanebben az évben a SEAT Genfben mutatta be az IBX koncepciót, amely továbbfejlesztette a Tribunál megismert terepjárós felépítést, csak még karakteresebb vonalakkal. „A magas orrkialakítás, a kompakt utastér, a feszesen formált felületek és a határozott vonalvezetésű fényszórók csak néhány azok közül a jellemzők közül, amelyek most az Ateca és Arona modelleken is visszaköszönnek.” – hangsúlyozza Xavier. Ezen kívül az IBX tanulmányt a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal szerelték fel, mint amilyen például a teljes LED világítás és az elektromos hibrid erőforrás.

20v20: Míg a mozikban világszerte hódított a „Star Wars: Az ébredő Erő” című film, a SEAT bemutatta a nagyközönségnek legújabb terepjáró tanulmányát, közvetlenül az első sorozatgyártású SUV modell, az Ateca érkezése előtt. A 20v20 elsőként Genfben volt látható és a sportos kupé formavilágot ötvözte egy feltűnő SUV karakterrel. De legnagyobb vonzereje a hálózatba kapcsolhatóságban rejlett, amely napjaink autóiban már alapvető jellemzőnek számít. A középpontban egy érme méretű érintésvezérelt eszköz, a Personal Drive állt, amely mobil navigációs rendszerként és az autó klímaberendezésének távirányítójaként is funkcionált. „Olyan volt, mintha az autód szívét mindig magaddal vihetnéd a zsebedben.” – véli Xavier.

 Altea Freetrack és Leon Cross Sport: Ez a két további tanulmány segített az SUV modellek útjának teljesen simára egyengetésében. A 2007-es Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott Altea Freetrack volt a Multi Drive koncepció csúcsa. A 2015-ben Frankfurtban leleplezett Leon Cross Sport pedig egyesítette a kompakt sportautók teljesítményét és az összkerékhajtású modellek sokoldalúságát.

Tanulmányból útrakész modellek: Ezek a koncepciók mind hatással voltak a SEAT Ateca, Arona és Tarraco modellek génjeire. Habár mindegyik önálló személyiséggel rendelkezik, mindhárom modell formaterve magán hordozza a „Barcelonában készült – Made in Barcelona” jellegzetességeit. Az eredmény pedig egy egyre bővülő szegmens Európában, amely a márka kiszállításainak több, mint 40 százalékát adja.