A Thornley Kelham bevezeti az új autóikonokat

  • Thornley Kelham felfedte az első pillantást az újragondolt autóikonok új sorozatára, amelyek „európai” jelvényt kapnak.
  • Az „európai” név az 50-es és 60-as évek elbűvölő sportautóinak beáramlásához fűződik, mint például a Porsche, a Jaguar és az Alfa Romeo az Egyesült Államok piacára.
  • Három új modell jelenik meg a következő 12 hónapban, amelyeket Thornley Kelham Lancia Aurelia Outlaw programja ihletett.
  • Az akár 5000 órás helyreállítási és módosítási folyamat a kosártok példáit tökéletesen kész autóipari legendákká alakítja, egyedi tervezéssel és továbbfejlesztett teljesítménnyel.

A Lancia Aurelia „Outlaw” projektjének nemzetközi sikere által ihletett Thornley Kelham egy új „európai” márkával bővíti modernizált és újraértelmezett autóikonok kínálatát. Az elkövetkező 12 hónap során három új, újraértelmezett motoros legenda kerül napvilágra, amelyeket a Thornley Kelham csapata aprólékosan feljavított és továbbfejlesztett.  

2021 végén Thornley Kelham először debütált az „európai” névvel az Aurelia Outlaw utolsó három kiadásánál, amelyet a Goodwood Road & Racing „restomod” olvasóinak választottak a legszívesebben. A csúcsminőségű „európai CSL” változat a projekt végső megtestesülése, kézzel készített alumínium karosszériával, továbbfejlesztett „Busso” V6-os motorral és teljesen modernizált mechanikával. 5000 munkaóra eredménye – 800-at csak az előkészítésre és a fényezésre fordítottak – ez a testre szabott, kézzel készített autóipari luxus definíciója.

Most a Thornley Kelham csapata az Aurelia Outlaw projekt során szerzett tapasztalatait használja majd fel a többmárkát felölelő szakértelemmel a koncours-győztes restaurációk gyártásában, hogy kibővítse az „európai” kínálatot. Az „Európai” termékcsalád minden egyes tagját hitelesen újragondolják, gyönyörűen kézi munkával készítik, és az adott modell sajátos személyiségéhez és származási vonalához hűen továbbfejlesztik.  

A Thornley Kelham csapata több mint 10 éve az autentikus, díjnyertes helyreállítási munkák és az egyedi, korszerűsített gyűjtőautók mesterei. A 32 000 négyzetméteres, teljesen felszerelt cotswoldsi létesítményből egy több mint 30 fős tehetséges csapat elkészítette az Év Restoration of the Year-díjas Bizzarrini 5300GT Stradát, a London Concours „Best in Show” Frazer-Nash BMW 328-at és a Concorso d’-et. Eleganza osztálynyertes Lancia Astura Torpedo, Viotti.

Ha az ügyfelek további teljesítményt igényelnek, a Thornley Kelham szakértő házon belüli mérnöki és motorépítő csapatához fordulhatnak, akik hihetetlen teljesítményszinttel tudják átitatni a meglévő, történelmi motorokat. A 2018-as Le Mans Classicon például három autó – két Invicta S Type és egy Lagonda – használta a TK mérnökei által készített motorokat. Az egyik S típus az eredeti motor teljesítményének dupláját produkálta, a másik pedig összességében a verseny leggyorsabb éjszakai sebességét.

Ahhoz, hogy az „Európai” programban részt vehessen, egy projektnek egyesítenie kell ezt a világszínvonalú motorépítési és alváz-gyártási tapasztalatot, több évtizedes csúcsminőségű, szabványos helyreállítási szakértelemmel és a végső tökéletesség iránti elkötelezettséggel. Röviden, három kulcsfontosságú kritériumnak kell megfelelnie: A tervezés. A részletek. A vezetés. Az ikonikus sportautók elhagyatott példányai újjáéledt legendákká változnak, amelyek készen állnak a használatra és még sok évtizedre.

Simon Thornley, a Thornley Kelham társalapítója a következőket mondta: „Az 1950-es években Max Hoffman szinte egyedül alakította az amerikai piacot Európa gyönyörű, agilis sportautóivá, köztük a Porschéval, a BMW-vel és az Alfa Romeóval. A világ e részéből származó autók egzotikus vonzereje annyira csábító volt, hogy a Porsche még számos 356-ost is eladott az amerikai piacnak „európai” jelzővel. Ez volt az első alkalom, hogy sok amerikai találkozott ezekkel a márkákkal, és új, izgalmas sportkocsikkal tágította látókörét. Ezt az aranykorszakot szeretnénk újra megragadni az „Európai” programmal, amely a mai vásárlók számára ugyanazt az izgalmat kínálja, hogy valami újat, valami szépet és valami izgalmasat találjanak.”

Az új „európai” modellek mindegyikének létrehozása folyamatban van, és mindegyik első jutaléka már biztosított. A számok szigorúan korlátozottak lesznek, az árak 250 000 és 600 000 GBP közöttiek, plusz a donorautó a specifikációtól és a modelltől függően.