A Top Gear útmutatója a csodálatos Dakar autókhoz

A Top Gear összeállított egy listát a Dakaron indult járműtípusokból…

AUTÓK

Nos, azt mondják: ‘ Autók ’, de meglehetősen jól érthető, hogy a Dakar-rally alig van ideje vagy helye a rendszeres ferdehátoknak. Tehát az autóosztályban bármit megtalálhat a rendeltetésszerűen gyártott versenyautóktól a Land Cruisersig, tekercses ketrecben és darabokra.

A leggyorsabb itt a T1 autók – megfelelő űrkeret-feladatok, amelyeket kifejezetten annak érdekében építettek, hogy uralják azt a területet, amelyben találják magukat. Itt állnak a nagy nevek, a nagy márkák és a nagy költségvetés – A Peugeot, a Toyota és a Mini mind a Dakar-győzelmet nyerték a 3008 DKR-vel, GR DKR Hilux és Mini All4 Racing. Az Audi itt az új játékos, és az elektromos turbó-dió-összehúzódás frissített változatát hozta létre, amely sorozatgyőzelmet sikerült elérnie a leánykori kiránduláson.

De ez nem azt jelenti, hogy a T2 különösen olcsó – vagy valamivel kevésbé lenyűgöző látvány. A Mitsubishi all-in részt vett a T2 osztály Pajero Evolution-jén, 1985 és 2007 között összesen 12 Dakar-győzelmet követelve, és létrehozva az egyik legmenőbb homologizációs specialitást. Igen. Tudjuk, hogy mi ellen áll. Még mindig az egyik legmenőbb.

Hasznos módon a Pajero Evo ad némi ötletet a T2-ben versenyző autókról is: ahol a T1 a célra épített gépek otthona, A T2 módosított sorozatú autókhoz készült. A T2 osztály mindent befogadott, a megfelelő homologizációs specialitásoktól kezdve, mint például a Pajero Evo, a kereskedőnek kész 4×4-es udvarra, kidobva és cselekedve.

A korai napokban az autókategória valójában sokkal inkább akadályozta a közúti és közúti gépeket. Mint várható volt, ezek a közúti autók meglehetősen sok átalakításon mentek keresztül, hogy három lábnál többet menjenek a sivatagban anélkül, hogy helyrehozhatatlanul megbotlik vagy felére törnének, de, ezzel együtt a Peugeot 504s és a Renault 12s a Range Rovers és a G-Wagens mellett a belépési listán is szerepelnének. Ezen a vonalon gondolkodva nem lepődhet meg, hogy a kerékpárok valóban gyorsabbak voltak, mint az autók. Oké, anélkül, hogy túl finom pontot kellett volna tenni a dolgokra, a kerékpárok abszolút porolták a négykerekű versenyt Dakar első évében, még a dobogó tiszta söprésével is.

illusztráció: Peter Greenwood 

topgear & google fordító