A Toyota BZ3 aTesla Model 3 riválisa 373 mérföldes hatótávval

A Toyota felveszi a harcot a Teslával a bZ3-mal, a Tesla Model 3 kínai gyártású riválisával, amely becslések szerint mindössze 28 000 dollárba kerül. A világ többi részén élő Toyota-rajongók sajnálatos módon azonban úgy tűnik, hogy nem hagyják el Kínát.

A bZ4X alacsony építésű testvére, a bZ3-at a kínai BYD-vel közösen fejlesztették ki, és a FAW Toyota hálózatán keresztül fogják értékesíteni. A szögletes stílus erős családi hasonlóságot mutat a bZ4X-szel, és mindkét autó a Toyota e-TNGA architektúrájára támaszkodik. A szedán azonban a BYD karcsú lítium-ion akkumulátoraival van felszerelve, ami sokkal alacsonyabb tetővonalat tesz lehetővé.

A Toyota nem árulta el, hogy mekkora az akkumulátorcsomag mérete, lesznek-e elérhetők-e különböző méretű akkumulátorok, illetve, hogy a bZ3 mekkora teljesítményt ad, de azt igen, hogy a szedán egyetlen feltöltéssel több mint 600 km megtételére lesz képes. . A töltési sebességről sem esik szó, de érdekes információ a Toyota állítása, miszerint az akkumulátor 10 év után is 90 százalékos lesz. Tudja valaki, hogy ezek a BYD-s srácok okostelefonokat csinálnak?

Dimenzióit tekintve a bZ3 kiszámíthatóan közel kerül Tesla riválisához, de minden mutatóban töredékével nagyobb. Mérete 186 hüvelyk (4725 mm) lökhárítótól lökhárítóig, 58 hüvelykes (1475 mm) magas, és 113,4 hüvelykes (2880 mm) tengelytávon halad. És bár a 0,218 Cd-tényező nem állít fel egyetlen világrekordot sem, mégis lenyűgözően csúszós, és biztosan hozzájárul ehhez a 373 mérföldes hatótávolsághoz. A bZ4X SUV sokkal kevésbé csúszós, a Cd 0,29.

A két bZ-t a belsőépítészeti megközelítése is elválasztja egymástól. Mindkettőben digitális műszerkijelzők találhatók, amelyek messze a szélvédő alatt vannak elhelyezve, és a vezető ránéz, nem pedig a kormányon keresztül. A szedán azonban egy nagy, álló érintőképernyőt kapott a konzolján a bZ4X SUV-ra szerelt fekvő konzolos érintőképernyő helyett.

A Toyota szerint az elektromos autót kifejezetten a kínai piacra tervezték, és nem tesz említést az észak-amerikai vagy nemzetközi eladásokról. Az igazat megvallva, ez sem zárja ki a lehetőséget, de még ha a Toyota eredetileg is fontolgatta volna az amerikai eladásokat, az adójóváírás rendszerének közelmúltbeli módosításai valószínűleg megcáfolták ezeket a terveket. Csak az észak-amerikai gyártású autók jogosultak az elektromos járművekre, ami azt jelenti, hogy a bZ3-nak nehéz lenne az árban versenyezni a Tesla Model 3-mal az Egyesült Államokban.

Kínában azonban a bZ3 várhatóan masszívan alákínálja Tesla riválisát. A Reuters a közelmúltban arról számolt be, hogy a Toyota nagyjából 200 000 ¥-ért adják el, ami mindössze 28 000 dollárnak felel meg, ami jóval kevesebb, mint amennyi 279 000 ¥ (38 665 USD) kínai elektromosjármű-vásárlónak kell a legolcsóbb Model 3-ba kerülni.