A Toyota követi a vezető szerepet az autonóm, felfüggesztés nélküli vontatási technológiával

Az autonóm vezetési technológiának számos alkalmazási területe van, és a Toyota a „független vontatás” gondolatát követi.

Az Amerikai Mobilitási Központban egy médiaeseményen mutatták be, hogy a felfüggesztés nélküli vontatás az egyik jármű ember által vezérelt vezető szerepet tölt be, míg a másik jármű(k) önállóan követik.

A Toyota elismeri, hogy az ötlet kicsit kint van, de a felfüggesztés nélküli vontatás egy kicsit olyan, mint a vezető követése, mivel a követő jármű a vezető járműben ülő sofőr cselekedeteit utánozza. Ennek eredményeként a követő jármű autonóm módon gyorsít, lassít, és sávot vált, hogy kövesse az előtte haladó járművet.

Az ötletet belsőleg nyújtották be, és úgy ítélték meg, hogy „kulcsprioritás” a vállalat számára. Ezzel a projekt megvalósult, és egy éven belül a felfüggesztés nélküli vontatás a szimulációból két Sienna prototípussá fejlődött.

Mivel a projekt még a fejlesztés korai szakaszában tart, a követő járműnek van egy biztonsági sofőrje, és úgy van programozva, hogy a biztonság jegyében tartsa a távolságot. A projekt előrehaladtával azonban lerövidülhetnek a távolságok, és megszűnhet a biztonsági vezető.

A felfüggesztés nélküli vontatás alkalmazásai meglehetősen érdekesek, mivel tegyük fel, hogy van egy családi kabinja, és nyáron ott tart egy járművet. Az ősz beköszöntével maga is felhajthat az utastérbe, és önállóan visszahozhatja a másik járművet.

Költözéskor is hasznos lenne a felfüggesztés nélküli vontatás, mivel egyetlen személy két vagy több járművet cipelhet, amelyek mindennel meg vannak tömve, a bútoroktól a kisgépekig vagy háztartási cikkekig.

Ezenkívül a Toyota egy rövid animációt mutatott be, amely egy teljesen különálló „vonómodult” ábrázol, amely egy lakókocsit vontat. Ez elméletileg lehetővé tenné, hogy a Corolla vagy a Priushoz hasonló csónakokat és lakókocsikat „vontassunk”.

Még tovább bővítve az ötletet, leküzdheti az elektromos járművek egyik legnagyobb bukását – drasztikusan csökkentett hatótávolságot vontatáskor. Feltételezve, hogy az úgynevezett vontatómodul gáz- vagy dízelüzemű volt, lehetővé tenné az elektromos vezetőjárműben utazók számára, hogy anélkül teljesítsék útjukat, hogy a hatótáv csökkentése vagy a gyakori újratöltés miatt kellene aggódniuk.