A Toyota új platformot fejleszt az európai modelljeihez

Az E3 architektúrát a hibridek és az elektromos autók fogják használni.


A Toyota egy új, kimondottan az európai igényekre specializált járműplatform kifejlesztésén dolgozik. Az új architektúra – a piaci viszonyoktól és a vásárlói igényektől függően – hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásláncok számára is alkalmas lesz.

Az E3 névre keresztelt padlólemez a Toyota globális kompakt platformját (GA-C) és a csak elektromos járművekhez használható e-TNGA architektúra elemeit ötvözi majd. Az E3 az érzelmek, az elkötelezettség és az energia szavakat takarja.

A Toyota meggyőződése, hogy nem kizárólag az elektromos járművek jelentik a szén-dioxid-semlegesség elérésének egyetlen módját. A japán gyártó ugyanis úgy véli, hogy ez a cél más technológiák és alternatív üzemanyagok révén is megvalósítható lenne. 

Az E3-platformra épülő modellek az Egyesült Királyságban és Törökországban található gyárakban készülnek majd. A két üzem éves szinten több mint 450 ezer jármű előállításáért felel. 

Az új architektúrát kimondottan az olyan kompakt modellekhez fogják használni, mint a C-HR és a RAV4, az új Corolla Cross SUV, valamint a Corolla hatchback, szedán és kombi változatai. Az E3-ra épülő első Toyota vélhetően a 2018-ban piacra dobott C-HR második generációja lesz majd.

A JATO Dynamics adatai alapján a C-HR-ből idén január és október között összesen 88 433 darab fogyott Európában. Ezzel a Toyota második legkelendőbb hobbiterepjárója a 92 552 példányban értékesített RAV4 mögött, összességében pedig a negyedik legnépszerűbb a japán gyártó kínálatában, amit a Yaris és a Corolla vezet. 

Forrás:

Automotive News Europe & mahzrt.hu