Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Toyota vezető formatervezője szerint eltűnhetnek a hagyományos elveken alapuló autók

Posted on 2018.05.27.2018.05.27. By Iroda Távirati

Megszűnhet az autóipar középosztálya: a nem is olyan távoli jövőben puritán dobozok és fényűző luxusjárművek uralják majd útjainkat. A Toyota vezető formatervezője mesélt erről a furcsa új világról.

„Középtávon valamennyi márka tömegpiaci modellje eltűnhet a palettáról.” Erről az első hangzásra riasztó, de nagyon is logikus jövőképről Simon Humphries, a Toyota-csoport vezető formatervezője mesélt a közelmúltban a Reuters hírügynökségnek.

Azzal már jó ideje szembesültek az autógyártók, hogy a felnövekvő generációk egészen máshogy viszonyulnak az automobilhoz és a vezetéshez, mint a szüleik. Az autózás élménye, a gép szeretete egyre kevesebbeket mozgat meg: helyettük hatékonyságot és folyamatos online kapcsolatot várnak el a fiatalok, akiknek a kutatások szerint semmi nem fontosabb annál, minthogy a közlekedés gyakorlata ne zavarja meg mindennapi rutinjukat, kedvelt társas (virtuális vagy valós) cselekvéseiket.

Az autonóm mobilitási megoldások pontosan egybevágnak ezekkel a törekvésekkel. Ám ha érzékelők tucatjai és fejlett számítógépek vezérlik autónkat, ha az egymással és környezetükkel kommunikáló járműveknek köszönhetően nem csupán balesetekkel, de hirtelen manőverekkel sem igen kell már számolnunk, és ha az optimalizált forgalomban lassabban haladva is kiváló átlagsebességek érhetők el, egészen más formátumú járművekre lesz szükség. Azoknak a népautóknak, amelyek jelenleg családok millióit szállítják a világ útjain, nem lesz már létjogosultsága: újra kell alkotni minden normát az aerodinamika, a helykihasználás, az utasbiztonság terén.

„A jelenlegi autókat egy több mint százéves elképzeléshez és igényrendszerhez igazodva fejlesztjük. Van a motor, és az üzemanyagtartály, van egy kormány, kerekek, fékek, és a vezető, aki azt fogja. De ha nem lesz belsőégésű motor, ha nincs üzemanyagtartály, és kormánykerék sincs, sem pedálok és egyéb alkatrészek, a tervezők bármit megtehetnek” – mondta a hírügynökségnek Humphries, aki az idei évtől a Toyota fejlett kutatás-fejlesztési vállalatát is igazgatja. „Ez lesz az ésszerű megoldás, ellenpontként viszont muszáj, hogy megmaradjon egy érzelmi töltésű opció is. Egyfelől tehát lesznek ezek a végletekig optimalizált közlekedési eszközök, másfelől viszont színtiszta élmény- és versenyautókat fogunk fejleszteni.”

Nem véletlen tehát, hogy a Toyota gyors egymásutánban mutatta be az e-Palette elektromos önjáró „autót”, amely taxiként, irodaként, klubhelyiségként vagy mozgó boltként is megállja a helyét, valamint a GR Supra Racing tanulmányt, a legendás sportautó visszatérését megelőlegező, fantasztikus kupé-koncepciót, de ugyanígy említhetnénk a Lexus LF-1 Limitless ultraluxus-crossovert, amely hamarosan LQ néven hozhat minden eddiginél több fényűzést és örömöt a Lexus-ügyfelek életébe.

Ami pedig a Corollát, a bolygó legnépszerűbb autóját illeti, ha Humphriesnak igaza lesz bízunk abban, hogy négy egyszerű betűvel kiegészítve, Corolla GRMN sportmodellként mégis csak talál magának helyet a Toyota örömautóinak sorában…

Fotók: Toyota, Lexus

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Űjbudán és Zuglóban további területeken sarcolnak
Next Post: Turán Frici gyorsan összeszokott a Hyundai-al

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT