A vadonatúj 911 GT3

A nagyteljesítményű sportautó immár hetedik kiadása is szoros együttműködésben készült a Porsche Motorsporttal. A modell a színtiszta versenytechnológiát minden eddiginél egyértelműbben tárja elénk.

Speciális kettős keresztlengőkaros első futóműve, hattyúnyakat formáló hátsó légterelője és markáns diffúzora egyenesen a GT versenyautóként sikert sikerre halmozó 911 RSR-ből érkezik, miközben 510 lóerős négyliteres, hathengeres boxermotorja a hosszú távú versenyeken bizonyított 911 GT3 R-ből származik.

A gyönyörűen szóló magas fordulatú erőforrás gyakorlatilag változatlan formában dolgozik az új 911 GT3 Cup lemezei alatt. A végeredmény egy kiváló sportmodell: hatékony és érzelmes, precíz és nagyteljesítményű. Tökéletes a versenypályára és problémamentes a hétköznapokban.
A 911 GT3 valódi ereje a tulajdonságai összességében rejlik. 320 km/h-s végsebességével (PDK-val 318 km/h) a modell még gyorsabb az előző 911 GT3 RS-nél is. Az új GT3 álló helyzetből 100 km/h-ra mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul. A Porsche az új modellt a különösen érzelmes vezetési élmény jegyében hatfokozatú kézi váltóval is elérhetővé teszi. Az újdonság tökéletesre csiszolt aerodinamikája a versenysportban szerzett tapasztalatok eredménye, amely úgy termel jóval nagyobb leszorítóerőt, hogy érdemlegesen nem változtat a modell légellenállási értékén. Performance helyzetben a manuálisan állítható légterelő- és diffúzorelemek még több leszorítóerőt termelnek, így nagyobb kanyarsebességet tesznek lehetővé. Ugyanakkor ez a radikális állás kizárólag versenypályás használathoz engedélyezett.

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

A versenypálya a 911 GT3 igazi szakterülete. A Nürburgring-Nordschleifén, amely hagyományosan a Porsche sportautóinak mércéje, lenyűgöző rekordot állított fel: a végső hangolási munkák során a 911 GT3 szívómotoros sportautóként a világon elsőként ment be 7 perces idő alá. Lars Kern fejlesztőpilóta a teljes 20,8 kilométeres kört csupán 6 perc 59,927 másodperc alatt tette meg. A rövidebb, eddig mérceként szolgáló 20,6 kilométeres hosszúságú kört az új 911 GT3 6 perc 55,2 másodperc alatt tette meg. A tesztek során a 911 GT3 az opcionális Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsokon több körön is át is igazolta kivételes sebességét Jörg Bergmeister márkanagykövet szakértő kezei alatt. Bergmeister számára ez a modell „messze a legjobb sorozatgyártású autó”, amelyet a tapasztalt professzionális versenyző a „Zöld Pokolban” vezetett.

A szélesebb karosszéria, a nagyobb kerekek és a kiegészítő technológiai megoldások ellenére az új GT3 súlya hasonló, mint elődjéé. A modell kézi váltóval 1418, PDK-val pedig 1435 kilogrammot nyom. A súlycsökkentés jegyében az első fedél szénszálas erősítésű műanyagból (CfK) készül, továbbá speciális üvegeket, optimalizált tömegű féktárcsákat és kovácsolt alumínium keréktárcsákat találhatunk a fedélzeten, de a hátsó üléssor eltávolítása is értékes kilogrammokat takarít meg. A speciális, könnyűsúlyú sport kipufogórendszer is 10 kilogrammal könnyebbé teszi a modellt: a fokozatmentesen állítható kipufogószelepekkel rendelkező megoldás különösen izgalmas hangélménnyel szolgál, miközben a motor így is eleget tesz az Euro 6d ISC FCM (EU6 AP) károsanyag-kibocsátási normáknak. A 911 GT3 vegyes üzemanyag-fogyasztása kézi váltóval 13,3, PDK-val pedig 12,4 l/100 km.

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

A versenysportos rokonságot az új 911 GT3 minden egyes részlete visszatükrözi. A műszerfal az aktuális modellgenerációé. Viszont újdonság a Track kijelzés: gombnyomásra a műszercsoporton letisztultabbá válnak a központi, 10.000-ig skálázott fordulatszámmérőtől jobbra vagy balra található műszerek, és csak a versenypályás használatnál releváns adatokat tárják csak a vezető elé, mint például az abroncsnyomás, az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az üzemanyag mennyisége és a vízhőmérséklet. Emellett a kezelést optikai váltási asszisztens teszi könnyebbé, amely a fordulatszámmérő bal és jobb oldalán megjelenített színes oszlopokkal kínál valódi motorsportos tájékoztatást.
A Porsche GT modelljeinél egyre több ügyfél dönt a személyre szabott felszereltségek mellett. Az új 911 GT3 modellek esetében is elérhetők a Porsche Exclusive Manufaktur lehetőségei, amelyek az olyan GT3-specifikus opciókat egészítik ki, mint például a könnyű szénszálas tető. A különleges lehetőségek között megtalálható a szénszálas külső visszapillantó tükör, a sötétített LED-Mátrix főfényszóró és az ehhez illeszkedő, vörös búra nélküli Exklusiv Design hátsó lámpák. A fekete könnyűfém kerekeknek indiai vörös vagy cápakék színű szegélyekkel lehet még több karaktert kölcsönözni. Belül a fordulatszámmérő és a Sport Chorno stopper hátlapjának, a biztonsági öveknek és a betéteknek egyedi színt adhatunk.

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

A Porsche Design által kínált egyedi koronográf legalább annyira exkluzív, mint a 911 GT3 maga, ugyanis az csak a modell vásárlói számára elérhető. Akárcsak múzsája, a karóra is dinamikus megjelenést, kimagasló teljesítményt és kivételes kidolgozást mondhat magáénak. Már az óraház is a motorsportra emlékeztet: akárcsak a GT3 motorjának hajtókarja, úgy az is ellenálló és könnyű titánból készül. Az óra felhúzójának kialakítása a 911 GT3 kerekeire emlékeztet. A hátlap díszgyűrűje éppen olyan színekben kérhető, mint az új 911 GT3 maga.

Az új Porsche 911 GT3 Magyarországon bruttó 182.000 eurótól elérhető. Az új modellek kiszállítása 2021 májusában kezdődik.