A vadonatúj Ford Mustang magasabb fokozatba kapcsol a stílus, a teljesítmény és az interaktív digitális élmények terén

A Ford ma bemutatta a vadonatúj Mustangot1. A világ legkelendőbb sportkupéja teljesen újratervezett digitális műszerfalat, fejlett, új V8-as motort és markánsabb stílusú külsőt kapott – és ezzel megszületett minden idők legélvezetesebben vezethető Mustang modellje.

„Piacra lépni a Mustang egy újabb generációjával magabiztos lépés egy olyan időszakban, amikor sok versenytársunk éppen felhagy a belsőégésű motoros járművekkel,” vélekedett Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „A Ford azonban turbófokozatba kapcsol a belsőégésű motorokkal kapcsolatos terveiben, hálózatba kapcsolt technológiával és hibrid opciókkal gazdagítva a legjövedelmezőbb és legnépszerűbb autóinkhoz – amelyek mind a Ford Blue családba tartoznak –, ám emellett 2026-ig az elektromos járművekbe is 50 milliárd dollárt invesztál.”

A Mustang vonzerejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a modellt immár 58 éve gyártják megszakítás nélkül, és eddig több mint 10 millió talált gazdára belőle. Az autó már filmek, tévéműsorok, videoklipek és számítógépes játékok ezreiben szerepelt, és máig a legtöbb lájkot begyűjtő jármű a Facebookon.

Az emberek tehát megszerették a Mustangot. Olyannyira, hogy a legutóbbi modell 2014-es bemutatása óta minden évben a Mustang nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéja címet.

SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV FORD PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!

A teljesítmény zsigeri élménye

A kupé és kabrió karosszériával kapható Mustang új szintre emeli a sportosság fogalmát, amiben nemcsak tovább tökéletesített hardveres és szoftveres megoldásai segítenek, hanem az új Gen IV 5.0 V8-as motor is, amely még készségesebb gázreakciókkal és még nagyobb teljesítménnyel röpíti az autót.

“Még sosem vezettem olyan Mustangot, ami ennyire eltöltött volna a sportosság és a magabiztosság érzésével,” nyilatkozta Ed Krenz, a Mustang modellcsalád főmérnöke. “Akár az automata, akár a manuális váltóra szavazunk, a választható üzemmódokkal mindig a helyzetnek megfelelően finomhangolhatjuk a motor, a futómű és a kormány működését, így a kedvenc útszakaszainkon vagy a helyi versenypályán egyaránt mindig csúcsteljesítményre számíthatunk.”

A vadonatúj Mustang GT új szívórendszert kapott, kettős légbeömlővel és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.

Az akár hat interaktív és személyre szabható üzemmód optimális teljesítményt kínál számos vezetési helyzetben: a Normál, Sport, Csúszós út, Gyorsulás, Versenypálya2 és Egyéni beállításokban számos lehetséges profil biztosítja, hogy az autós mindig olyan gépet élvezhessen, ami a saját elvárásainak megfelelően működik. Egy-egy üzemmód kiválasztásakor a digitális műszerfalon életre kel egy nagy felbontású grafika.

A minden eddiginél készségesebb kormányreakciókról olyan megoldások gondoskodnak, mint a kormánykerék és a gumiabroncsok közti még közvetlenebb kapcsolat, vagy a gyorsabb kormányáttétel, ami tovább javítja az új autó kanyardinamikáját.

A GT változatban alapáras az a funkció, ami (a manuális sebességváltós kivitelekben) a kuplung kinyomásakor magasan tartja a motor fordulatszámát, fenntartva ezzel a nyomatékcsúcsot, hogy minden idők leginkább versenypályára termett Mustangja a lehető legjobb teljesítményt nyújthassa.

A GT vásárlói választhatnak a Ford tízfokozatú automata váltója és egy hatfokozatú manuális sebességváltó között. Az alapáras Performance csomagnak része a 19 colos könnyűfém keréktárcsa, a sportos hangolású, jobb tapadást nyújtó részlegesen önzáró differenciálmű, a 19 colos Brembo fékrendszer és az Aktív Szelepes Kipufogó, amellyel a motorhang a mindenkori vezetési helyzethez igazítható. Az opcionális MagneRide® aktív felfüggesztés másodpercenként ezerszer ellenőrzi a körülményeket, és elektronikusan vezérelt folyadékáramlással állítja be az útviszonyokhoz legjobban illő csillapítási erőt.

Vezetőközpontú, interaktív digitális élmény

A hetedik generációs Mustang ikonikus vonalvezetésű karosszériája a modell eddigi legfejlettebb technológiájú, vezetőközpontú cockpitjét rejti, ami egyszerre foglalja magában a múltat, a jelent és a jövőt.

A leglátványosabb változás, hogy a tervezők elhagyták a Mustang tradicionális ‘kettős szemöldökvonalú’ felső műszerfal-kialakítását, helyet adva ezzel egy szinte áramló, üvegbevonatú, nyitott középső résznek, ahol rengeteg technológia összpontosul.

Az új, vaskosabb, alul lapított karimájú kormánykerék mögött egy 12,4 colos digitális műszeregység látható, amelynek különböző dizájnjai egyéni ízlés szerint állíthatók be; itt jelennek meg az új, személyre szabható, és a kiválasztott üzemmódtól függően változó műszerek.

“Minden egyes pixelre odafigyeltünk,” mesélte Craig Sandvig, a Ford Mustang interakciós dizájn igazgatója. “A vezető kreatívan kiválaszthatja a számára fontos vezetési információkat, de azt is eldöntheti, milyen színekkel jelenítse meg mindezt, vagy választhat klasszikus Mustang-műszereket, sőt akár egy ‘nyugis’, minimalista képernyőt is létrehozhat.

Ez a digitális műszeregység egy közös üvegborítás mögött szinte egybeolvad a 13,2 colos SYNC 4 központi képernyővel4, amit a tervezők a vezető felé fordítottak. A kijelzők ergonomikus elrendezésének köszönhetően a vizuális jelzések könnyen leolvashatók, a kezelőszervek könnyen elérhetők, az összhatás pedig interaktív digitális élményt teremt.

A Mustang teljes egészében személyre szabható műszeregysége és belső hangulatvilágítása rézszínű, sötét tónusú fényekkel köszönti az utasokat, hasonló stílusban, mint a Mustang Mach-E SUV, és minden részlet egyénileg is beállítható. A műszerek és a kabin világításának színeit az autós maga választhatja ki, a műszeregység megjelenése pedig a kiválasztott üzemmódhoz igazodik. Az egyéni hangolású üzemmódok kiválasztásakor az autó beállításai vizuálisan is megjelennek a központi kijelzőn; ebben a videojátékokban használt Unreal Engine 3D szoftver segít, ami valós idejű leképzéseket készít. A jármű beállításai az interaktív érintőképernyőn módosíthatók, és a grafika elhúzásával az autó virtuálisan elforgatható.

“Tudtuk, mire vágynak a vásárlóink, így hát megterveztük az eddig legdigitálisabb Mustangot, de gondosan megtartottuk a legfontosabb dolgot: a vezetőközpontú cockpit-kialakítást,” mondta el Ricardo Garcia, a Ford utastér-formatervezési igazgatója. “Azzal, hogy eltávolítottuk némelyik fizikai kezelőszervet (például a rádió és a klíma gombjait), és áthelyeztük ezeket a digitális kijelzőre, a kutatások szerint ugyanolyan pozitív hatást értünk el a millenáris korosztálynál, a Z-generációnál és a tradicionális Mustang-tulajdonosoknál is.”

Az új generációs Mustang minden eddiginél vezetőbarátabb utasterében a friss hatású belső felületkidolgozásokat kifejezetten a márka számára tervezték. Az üléseket bőrrel kárpitozták, a műszerfal és az ajtók kapcsolópanelei lágy tapintású műanyagból készültek, a kormánykereket bőr borítja.

A magasabb felszereltségű modellváltozatok vásárlói kiválaszthatják, milyen színű varrás díszítse a kormánykereket, kérhetnek egyedi perforált mintát a középkonzolon átívelő kárpitra, és mindezt harmonikusan egészíti ki a biztonsági övek hasonló színű, aszimmetrikus csíkozása.

A középkonzolban helyet kaphat egy vezeték nélküli telefontöltő rekesz is, ami tágasabb lett, mert több funkciót helyeztek át innen az érintőképernyőre.

A Ford legújabb SYNC 4 rendszere teljesen kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto funkciókkal, 5 amelyeken keresztül zökkenőmentesen kezelhető a FordPass alkalmazás6. A tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E SUV-hoz hasonlóan a vadonatúj Ford Mustangban is rendelkezésre állnak a vezeték nélküli Ford Power-Up frissítések.

A tető első pereméhez beépített USB portok kényelmes megoldást kínálnak a menetrögzítő kamera csatlakoztatásához, így nem okoznak kellemetlenséget a kabinban tekergőző vezetékek.

A legmodernebb, kristálytiszta hangzást kínáló B&O rendszer 7 12 hangszóróból és egy mélynyomóból áll, és mindezt a Ford Elektronikus Hangzásjavítás technológiája egészíti ki, ami az élvezetes motorhangot közvetlenül az utastérbe sugározza.