• Egyéb

A vadonatúj Honda CRF450L áttekintése

A versenygéptől a kalandmotorig vezető út sok kihívást tartogatott a CRF450L fejlesztéséért felelős mérnököknek. Először is kellett egy gondosan megtervezett erőforrás, ami megfelel a EURO 4-es környezetvédelmi előírásoknak, ugyanakkor futásteljesítmény, használhatóság és motorkarakterisztika terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli.

A CRF450R hajtóműve remek kiindulási pontnak bizonyult, ezt addig csiszolták, míg meg nem felelt az új elvárásoknak. A módosításoknak hála csendesebb és kifinomultabb lett, aminben a tovább fejlesztett kipufogórendszernek is jelentős szerepe van. A precízebb működés érdekében a befecskendezést és a gyújtást szabályozó elektronika immáron két oxigénszenzortól kapja jeleket, a motorkompresszió csökkent, a főtengely tömegét pedig megnövelték. Magát a motorerőt hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó továbbítja az – immáron menesztőgumikkal ellátott – 18”-os hátsó kerékre.

Az idomzat egyenesen a CRF450R-ről érkezett, a LED-es világítás azonban „saját”, s bizony igen hatékony, hiszen a fényszóró árasztotta világosság egészen elképesztő. A megnövelt befogadóképességű, titánból készülő üzemanyagtartály nagyobb hatótávolsággal ruházza fel a modellt, és minden közúti motorozáshoz szükséges tartozék alapfelszereltség, beleértve a sebességmérőt és a kürtöt is.