A vadonatúj Jazz hatékony, kényelmes és mobilkommunikáció terén is a kategória legjobbja

2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV
  • A fejlett, hibrid hajtáslánc a hatékonyság és a teljesítmény optimális egyensúlyát teremti meg
  • A kortárs formavilág megőrizte az ikonikus elődmodellek stílusát, körvonalait és arányait
  • Bemutatkozik az új Jazz-változat, a Jazz Crosstar
  • Verhetetlen helykínálat és páratlan variálhatóság
  • Következő generációs információs és mobilkommunikációs fedélzeti rendszer
  • A továbbfejlesztett futómű dinamikus vezetési élményt nyújt
  • Átfogó menetbiztonsági csomag fejlett kiegészítőkkel

A vadonatúj Honda Jazz és Jazz Crosstar könnyű kezelhetőséggel, gazdaságos működéssel és gyors gázreakciókkal teszi hatékonnyá a hétköznapi közlekedést. Ez elsősorban az ultramodern e:HEV hibrid hajtásláncnak tudható be, ami minden modellváltozatnál szériafelszereltség. A Jazz következő nemzedéke a Honda új, e:TECHNOLOGY névre keresztelt modellcsaládjához tartozik, alapját pedig a kétmotoros e:HEV hibrid hajtáslánc adja. Ez az első modell azon 6 elektromos üzemmódra is képes Honda közül, amely 2022-ig színre lép az európai piacon.

A Jazz e:HEV-t úgy tervezték, hogy kimagasló teljesítmény és takarékosság jellemezze, mely kiegészíti azt a páratlan kényelmet és használati értéket, melyet kategóriájában képvisel.

Hogy a kompakt városi autó valóban forradalmi legyen, a Honda munkatársai igyekeztek magukévá tenni a japán Yoo no bi filozófiát. Ennek lényege, hogy felismerjük az olyan hétköznapi tárgyakban rejlő szépséget, melyek esztétikus, illetve ergonomikus mivoltukból fakadóan tökéletesen megfelelnek rendeltetésüknek, melyeket tökéletesre csiszoltak az alkotók.

Úgy gondoltunk erre a modellre, mint egy különálló entitásra, aminek megvan a maga ereje, hogy boldogabbá és gondtalanabbá tegye a felhasználó mindennapjait –avatott be a részletekbe Takeki Tanaka, a Jazz e:HEV fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője.

Formavilágát a kortalan Jazz-stílus határozza meg, megmaradt tehát a leheletfinom vonalvezetés, a rövid orr-rész és az előretolt utascella, ugyanakkor még szerethetőbbé vált a típust, és a kényelmet és a praktikumot illetően is új mércét állított a szegmensben.

A vadonatúj Jazz e:HEV kidolgozásakor a műszaki alapokért felelős mérnökök szorosan együttműködtek a formatervezőkkel, hogy a modell megőrizhesse kimagasló befogadóképességét, szállítókapacitását, ami oly sikeressé tette a korábbi Jazz-nemzedékeket. A vadonatúj Jazz e:HEV kategóriaelső helykínálata első sorban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének köszönhető, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a karosszéria kihasználatlan zugaiban.

Maga az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazzben, tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt jelölték meg legfőbb célul az alkotók. Alapját két kompakt, ámde nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik. A lehető leghatékonyabb működés érdekében a teljesítményleadást intelligens vezérlőelektronika szabályozza, ami kifinomult, egyszersmind közvetlen viselkedést garantál. A különféle részegységek hihetetlen harmóniában dolgoznak együtt, ezt támasztja alá az is, hogy az üzemanyag-fogyasztás/gyorsulás arányt nézve az új Jazz e:HEV méretosztályának legjobbja.

Szintén az új Jazz e:HEV fejlettségéről tanúskodik az ösztönösen kezelhető, integrált mobilkommunikációs rendszer, amihez infotainment szolgálatatások sokaságát rendelték a tervezők, közöttük a Honda Személyi Asszisztenst és a MyHonda+ alkalmazást.1

A Jazz és a Jazz Crosstar fejlett menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközök teljes garmadáját sorakoztatja fel. Ezek a kiegészítők segítenek megelőzni a baleseteket és még könnyebbé teszik a jármű kezelését.

Honda Jazz Crosstar

  • A Jazz modellcsalád legújabb tagja
  • Az SUV-kat idéző formavilág lenyűgözi a szemlélőt

A vadonatúj Jazz Crosstar kifejezetten az aktív életvitel szerelmeseinek készült. Ez az átirat az alapmodell hibrid hajtásláncára és utasterére épül, de nagyobb szabad hasmagassággal, valamint integrált tetősínnel kerül a szalonokba, kárpitozása pedig vízálló.

Erőteljes kisugárzását első sorban hangsúlyos hűtőrácsának, fekete kerékjáratiív-borításainak és stílusos küszöbszoknyáinak köszönheti, de sokat nyomnak a latban a Crosstar-specifikus, 16”-os, fekete és ezüst színű, könnyűfém kerekek is, melyekkel még stabilabbnak és robusztusabbnak hat a modell.

1 Nem minden felszereltségi szinten érhető el.