A vadonatúj Qashqai belső értékei



e-POWER

Az új Qashqai a Nissan innovatív szellemiségének a legjobbját képviseli, amit Nissan Intelligent Mobility-nek nevez a cég. Először érkezik Európába a Nissan forradalmi e-POWER vezetési rendszere. Az egyedi Nissan innováció, az e-POWER rendszer egy tisztán elektromos hajtásláncot kínál, vagyis a kerekek kizárólag az elektromotor által vannak meghajtva. Az e-POWER magába foglalja a következő részletegységeket: egy magas energiakibocsátású karakterisztikával rendelkező akkumulátor, egy generátorként működő benzinmotor, egy inverter és egy elektromotor. Egy hagyományos hibrid rendszerben, a kerekek egy elektromotor és egy benzinmotor által vannak meghajtva. Ezzel szemben az e-POWER rendszerben, a benzinmotor nem áll közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, hanem kizárólag az akkumulátort tölti. [A teljes műszaki specifikációja az e-POWER rendszernek, a Qashqai piaci bevezetése előtt kerül publikálásra.]

A fő különbség a többi hagyományos hibridhez képest az, hogy az elektromotor teljesítménye egy tisztán elektromos autóhoz mérhető, aminek köszönhetően, az autó azonnali gyorsulást nyújt, mely nagyon népszerű az elektromos autó vásárlók között. A benzinmotor arról gondoskodik, hogy az akkumulátor mindig fel legyen töltve, de szükség esetén akár közvetlenül az elektromotornak is tud áramot biztosítani. Fontos, hogy a benzinmotor mindig az optimális hatásfokon működik, aminek köszönhetően a fogyasztás a leghatékonyabb tartományban marad. Sőt a mérnökök arra is figyeltek, hogy minimalizálják a motorzajt is.

Az e-POWER, a vásárlók számára, azt a fajta azonnali és egyenletes gyorsulást ajánlja, ami élvezetes vezetési élményt nyújt, anélkül hogy áldozatot kellene hozni a hatótáv kárára. Ez egy tökéletes átmenetet kínál az elektromos autózás felé, különösképpen azoknak az autósoknak, akik sokat közlekednek. Ez a célközönség várhatóan nagyon fogja kedvelni azt a fajta kényelmet, kifinomultságot és nem utolsó sorban a gazdaságosságot, amit az e-POWER kínál a vásárlók számára.

„Az a fajta fejlett és hatékony hajtáslánc, amit az e-POWER képvisel, testesíti meg a Nissan innovatív szellemiségét. Az villanyautók vezetési előnyét nyújtja kompromisszumok nélkül. Amikor Nissan Intelligent Mobility-ről beszélünk, akkor az e-POWER egy kiváló példaként jelenik meg” – jelentette ki Moss.


Továbbfejlesztett ProPILOT vezetéstámogatói rendszer

Az új Qashqai a következő generációs ProPILOT rendszerrel lesz felszerelve, amely jobb vezetés támogatást nyújt, illetve szélesebb skálán alkalmazható. A navigációval összekötött ProPILOT úgy lett tervezve, hogy csökkentse a vezetés közben keletkező fáradtságot és stresszt, mindamellett, hogy nagyon egyszerű a használata.

A navigációval összekötött ProPILOT képes arra, hogy szinten tartsa a sebességet, vagy gyorsítsa, vagy fékezze az autót, egy sávon belül az autópályán. Ugyanakkor képes arra is, hogy lefékezze az autót, akár 0 km/ó sebességig, forgalmi dugóban való araszolás esetén. Egy ilyen környezetben, a rendszer automatikusan el tud indulni, amennyiben az előtte lévő autó is elindul, és így kevesebb, mint 3 másodpercig kellene egyhelyben állnia. 3 másodperc felett a kormánykeréken megtalálható gomb egyszerű megnyomásával újra élesíthető az araszolás.

A kormányzási rendszer és a kamerák folyamatosan frissítik az autó helyzetét, azzal a céllal, hogy a jármű, mindig a sáv közepén haladjon. Ezen felül természetesen az autó az előre beállított sebességet is tartja, amennyiben nincs előtte egy lassabban haladó másik gépjármű. Ilyen esetben pedig a vezető által meghatározott biztonságos távolságot tartja az autó.

A vadonatúj Nissan Qashqai frissített rendszere arra is képes, hogy adaptálja az autó sebességét külső körülményekhez. Például, ha egy alacsonyabb sebességzónájú részhez érkezünk az autópályán, akkor a rendszer képes arra, hogy leolvassa a sebességkorlátozó táblát, majd pedig csökkentse a sebességet a megfelelő szintre. Sőt, a rendszer a navigációban szereplő sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi, és a vezetőnek nem szükséges átállítani a tempomat aktuális sebesség szintjét manuálisan.


Ezen felül pedig a rendszer arra is képes, hogy a navigációban található adatok alapján, egy élesebb kanyar esetén, beállítsa a sebességet a megfelelő szintre. Ugyanez igaz arra a szituációra is, amelyben a navigációba betáplált útiterv szerint le kell hajtani az autópályáról. Ebben az esetben is lassítani fog az autó a szükséges szintre.

Tovább folytatva a sort, a navigációval összehangolt ProPILOT, kommunikál a Qashqai holttér figyelő radarával, hogy segítsen közbe lépni, egy kormányzási korrekcióval, azzal a céllal, hogy elkerüljön egy sávváltási manővert, amennyiben a holttérben található egy másik jármű.

Egy másik fejlesztés magába foglalja a keresztirányú forgalomhoz köthető védelmet. Ez általában egy olyan városi vezetési helyzetben jelentkezik, amikor például háttal kihajtunk egy áruház parkolójából, és ránk merőlegesen, oldalból közelít egy másik autó. Ilyenkor az új Qashqai képes arra, hogy felismerje a mozgásban lévő tárgyat, és aktiválja a féket annak érdekében, hogy elkerülje az ütközést.

A navigációval összekötött ProPILOT elérhető lesz a középső felszereltségi szinttől, az N-Connectától, annak érdekében, hogy a legtöbb Qashqai vásárló élvezhesse ezt az egyedi és fejlett technológiát.

„A ProPILOT a jelenleg elérhető Qashqai egyik legkedveltebb innovatív funkciója. A vásárlók szeretik, ahogyan zökkenőmentesen támogatja a vezetőt az egyenletes, pontos és biztonságos vezetésben, különös tekintettel a nagyforgalmú helyzetekben, illetve éjszaka, vagy pedig rossz időjárási körülmények között. Mi izgatottak vagyunk, hogy magasabb szintre emelhetjük a kényelmet, valamint a biztonságérzetet, amelyet a navigációval összekötött ProPILOT biztosít a vadonatúj Qashqai-ban”, mondta Marco Fioravanti, a Nissan Europe, Terméktervezési Alelnöke.



Intelligens LED fényszórók

Az új Qashqai számára a Nissan mérnökei egy olyan fejlett fényszóró rendszert fejlesztettek ki, amely képes a fényszórást az útviszonyokhoz és más úthasználókhoz igazítani. A fénysugár 12 egyedi elemre oszlik, ami szelektíven deaktiválódik, amint egy közeledő járművet észlel. Ennek az innovációnak köszönhetően élesebb és szélesebb fénysugarat képes távolabbra közvetíteni, de a fényszórás alakja maga megváltozik, így nem vakítja el a többi úthasználót.

„A kiindulási pontja a vadonatúj Qashqai dizájnjának és a fejlesztésének, egy részletes elemzés volt, amelynek alapjául, a Qashqai vásárlókkal kialakított kapcsolatunk szolgáltatott alapot az elmúlt 13 évből. Mindez lehetővé tette azt, hogy megértsük az igényeiket, főként azzal kapcsolatosan, hogy mit értékelnek egy crossoverben, amelyet ŐK használtak és amelyre támaszkodtak a mindennapjaikban”, mondta Marco Fioravanti.


Qashqai: az úttörő crossover

2007-ben, amikor a Qashqai-t bemutatták, nem volt hozzá fogható az utakon.

Az ülés pozíciója egy kicsit magasabban volt, jobb rálátást biztosítva az útra, de a teljes lábnyoma megegyezett a C szegmens többi ötajtósájéval. Benzin- és dízelmotor alternatívái takarékosak és hatékonyak voltak, de létezett egy négykerékhajtás verzió is, azon ügyfelek számára, akiknek a nem mindennapi útviszonyok miatt extra tapadásra volt szükségük. Összegezve, tökéletes egyensúlyt kínált kompakt dimenzióival, robusztusságával és megemelt üléspozíciójával, anélkül, hogy ez a méret, a súly vagy a hatékonyság rovására ment volna. Ezáltal ledöntötte a korlátokat az SUV tulajdonlást illetően.

Kihívás volt egy olyan autó eladását megjósolni, ami nem egy korábbi modellt váltott fel és aminek nem voltak közvetlen versenytársai. Összeségében a belső eladási becslések Európában 100.000 darabszám/év volt.

A becslések alatta maradtak a valóságnak. Hónapokon belül egy újabb műszak állt munkába a Nissan sunderlandi gyárában, hogy a keresletet kielégítsék.

Évről évre növekedett az eladás és az autó vonzereje is, amikor 2008-ban forgalomba hozták a Qashqai+2-t, amit egy összecsukható harmadik üléssorral egészítettek ki egy nagyobb csomagtérben, köszönhetően a hosszabb tengelytávnak.

Egy nagyobb ráncfelvarrás következett 2010-ben, melynek során megújult az autó külseje, főként a front rész, reagálva arra, hogy a Qashqai ügyfelek nagy része magasabb szegmensből érkezik. Az első generációs Qashqai 2014-es leváltásakor a Nissant 17 versenytárs követte saját crossoverével.

A számos európai versenytárs megjelenése ellenére az első generációs Qashqai évente átlagosan 200.000 db feletti mennyiségben került értékesítésre.

A második generációs Qashqai 2014-be került piacra, egy sokkal szembetűnőbb dizájnnal, hatékonyabb motorral, kifinomultabb és fejlettebb technológiával. Rekordot döntött az Egyesült Királyságban, ez a modell érte el a leggyorsabban legyártott 500.000. darabszám mérföldkövet.

Ezidáig, több mint 3 millió Qashqait adtak el Európában és több mint 5 milliót világszerte.

A jelenlegi Qashqai-nak 26 közvetlen versenytársa van. A Qashqai volt az úttörője ennek a gépjármű formának, és most egy teljes szegmens található itt; egy szegmens, mely évről évre nő. 2021 közepén, amikor megérkezik, a vadonatúj Qashqai ismét megemeli a mércét és magasra helyezi azt a szegmensben, szembetűnő dizájnjával, komfortjával, kifinomultságával, hatékonyságával és technológiájával.

“Az első Qashqai bevezetése óta megszerzett egyedülálló tapasztalattal, szakértelemmel és ügyfélkapcsolattal, a Nissan abban a kivételes helyzetben van, hogy a vadonatúj Qashqai-jal megerősítse státuszát Európa kedvenc crossovereként. A vezetői élmény fokozását tűztük ki célul ügyfeleink számára, az elegáns és dinamikus dizájnon keresztül, az innovatív és hasznos technológiáig, miközben kiemelkedő hatékonyságot kínálunk.” – mondta Marco Fioravanti.