• Egyéb

A vadonatúj RAV4 amerikai változata ezeket tudja (2.)

XSE Hybrid: a legsportosabb RAV4

A sportos menetdinamikát kedvelő amerikai vásárlók számára tökéletes választás az XSE Hybrid változat, amely remekül ötvözi a sportosságot és a kiváló használati értéket. Az XSE a RAV4 hibrid hajtású választékának vadonatúj tagja. Az orr-rész, a külső tükörburkolatok, a kerékjárat-szélesítések és az alsó küszöbelemek zongoralakk feketére fényezett betétei hatásosan hangsúlyozzák ki az XSE Hybrid sportos jellegét. A hibrid hajtású RAV4-modellek egyedülálló megoldásának számít, hogy a hűtőrácsot projektoros LED-fényszórók fogják közre, amelyek ragyogóbb, élesebb és ideálisan elosztott fénycsóvát bocsátanak ki. A hibrid modelleket a Toyota Hybrid System II (THS II) hajtja, amelynek 2,5 literes, négyhengeres Dynamic Force benzinmotorja az energiahatékonyság és a kimagasló teljesítmény kiváló egyensúlyát kínálja. Az XSE Hybrid változat a RAV4-kínálat „kompromisszumot nem ismerő” tagja, mivel magas teljesítménye és erőteljes gyorsító képessége mellé sportos hangolású, keményebb lengéscsillapítókat és rugókat tartalmazó futómű társul.

Országúton és terepen egyaránt élvezetesen vezethető

Azoknak az amerikai ügyfeleknek, akik gyakran kirándulnak, kiváló választás lehet a RAV4 Adventure, amely minden terepen otthonosan mozog. A RAV4 Adventure változatot az alapáron kínált, magas tetősínek és a nagyméretű sárvédő-szélesítések különböztetik meg a modellcsalád többi tagjától. Az autó kialakítása a Toyota sok évtizedes off-road hagyományait idézik: jó példa erre az agresszívebb formavilágú hűtőrács és ködfényszóró-keret, illetve az egyedi keréktárcsa-dizájn. Az Adventure kivitelt megformáló dizájnerek robusztus járművet akartak alkotni, a mérnökök pedig szétkapcsolható hátsó erőátvitellel kombinált dinamikus nyomatékvektor vezérlésű összkerékhajtással és számos modern technológiával szerelték fel az autót. Ilyen például a Multi-Terrain Select rendszer, ami mindegyik benzinmotoros, összkerékhajtású RAV4 modellhez alapáron jár. A Multi-Terrain Select segítségével az autós mindig az adott (havas, sáros, homokos, sziklás) terepnek megfelelően optimalizálhatja a RAV4 tapadását. A rendszer könnyen kezelhető a központi forgókapcsolóval (vagy gombokkal) ami a középkonzolon, a váltókartól balra kapott helyet.

Kéttónusú fényezés

A RAV4 XSE Hybrid sportos jellegét tovább erősíti az alapáron kínált kéttónusú fényezés. A fekete tetőhöz a vásárlók a Blizzard Pearl, a Silver Sky Metallic, a Magnetic Gray Metallic vagy az új Blueprint árnyalatok bármelyikét kiválaszthatják. A RAV4 XSE Hybrid exkluzív belső kialakításának alaphangulatát a kék színű varrással díszített, fekete Softex kárpitozás határozza meg.

A prémium Limited változat

Felhőtlen kirándulások a RAV4 volánja mögött: ez lebegett a Limited kivitelt összeállító dizájnerek szeme előtt, amikor a modell csúcsváltozatát prémium külső és belső elemekkel gazdagították. 19 colos könnyűfém keréktárcsáival és krómbetéteivel a Limited már első pillantásra látványosan különbözik a többi RAV4-változattól – és ez a benyomás csak tovább erősödik, amikor beszállunk az autóba. Az alapfelszereltség hosszú listáján olyan tételek szerepelnek, mint a napfénytető, a 8 irányban motorosan állítható és memóriafunkciós vezetőülés, vagy a 2 irányban állítható deréktámasz. Ugyancsak alapfelszerelés az új tervezésű, 7 colos multi-információs kijelző (MID), akárcsak az Észak-Amerikában először megrendelhető digitális visszapillantó tükör. Alapértelmezett beállításban ez egy hagyományos visszapillantó, ám egy gombnyomásra széles panorámát mutató monitorrá válik, ami az autó hátsó részén, magasan elhelyezett, nagy felbontású és állítható széles látószögű kamera képét jeleníti meg. Az opciós listán a vásárlók olyan lehetőségek közt válogathatnak, mint a szellőztethető első ülések, a fűthető hátsó ülések vagy a panoráma napfénytető. Az autóhoz kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó is rendelhető, aminek működtetéséhez elég egy lábmozdulat a hátsó lökhárító alatt, így az is könnyen pakolhat a csomagtérbe, akinek mindkét keze tele van különféle holmikkal.

Kellemes hangulatú utastér

A dizájnerek az utastér legapróbb részletét is a Kifinomultság témaköre alapján tervezték meg, hogy az autó hangulata a legkülönfélébb vásárlói igényeknek is megfeleljen. Az elöl ülők között húzódó középkonzolra, könnyen elérhető helyre került az elektronikus parkolófék (EPB) kapcsolója. Az ergonómiát javítja a konzol szélesebb kialakítása, a mindkét oldalon megtalálható pohártartó és egy nyitott tálca, amelyen jól elférnek az apróbb tárgyak, és itt kapott helyet az opcionális Qi vezeték nélküli töltő is. A műszerfalba épített rekesz karnyújtásnyira van az első utasoktól, akik kényelmesen elérik az itt tartott készülékeket, napszemüvegeket és egyéb, utazáshoz szükséges holmikat. A váltókar tetején letisztult, sima tapintású gomb található, és a klímarendszer középkonzolon elhelyezett kezelőszerveit áttervezték, hogy kellemesebb legyen a tapintásuk. A hátul ülőknek szélesebb hely jut, és a lábtér is nagyobb lett. A raktér praktikumát megfordítható tálca és a kisebb tárgyak rögzítésére szolgáló oldalsó hálók fokozzák, s a 60/40 arányban dönthető hátsó üléssornak köszönhetően a RAV4 tulajdonosa könnyedén magával viheti szörfdeszkáját, csomagjait vagy kempingfelszerelését.

Fejlett médiaszolgáltatások és hibátlan hangzás

Minden amerikai RAV4 alapfelszereltségének része az Entune 3.0 multimédia rendszer a Verizon által működtetett WiFi-vel, hangvezérléssel kezelhető Amazon Alexa kapcsolattal és Apple CarPlay kompatibilitással. A széria Entune 3.0 audiorendszer egy 7 colos érintőképernyőt is tartalmaz; az Entune 3.0 Audio Plus rendszerhez már 8 colos képernyő és Sirius XM rádió tartozik, az Entune 3.0 Premium Audio változatban pedig dinamikus navigáció segíti az autózást. A RAV4 amerikai vásárlói akár öt USB portot is kérhetnek az első és a hátsó üléssorhoz, emellett pedig az opcionális Qi vezeték nélküli töltőt is megrendelhetik. A RAV4 amerikai multimédia-kínálatában egy vadonatúj fejlesztésű JBL audiorendszer is szerepel.
Az új generációs, prémium berendezés továbbfejlesztett rendszerfelépítést, új tervezésű hangszórókat és még jobb hangolási lehetőségeket kínál. 11 hangszórójával és 8 csatornás, 800 wattos erősítőjével a JBL audiorendszer magas szintű zenei élményt biztosít:
Két magashangsugárzó: az A-oszlopban elhelyezett sugárzók kiváló magas frekvenciás teljesítményt nyújtanak
HiD8 erősítő: új generációs, 800 W teljesítményű erősítő
Két széles szórásképű hangszóró a műszerfalban: kiváló hangminőség, és figyelmeztető hangjelzések
Két széles szórásképű hangszóró az első ajtókban: az első utasok jobb zenei élményéhez
Dobozos mélynyomó: erőteljes basszusok a hátsó részben elrejtett ládákból
Két teljes szórásképű hangszóró a hátsó ajtókban: a hátsó utasok jobb zenei élményéhez
Clari-Fi technológia: intelligensen elemzi, újraalkotja és helyreállítja a digitális tömörítés miatt elveszett jeleket

A Toyota Safety Sense (TSS) új generációja

A biztonság terén a Toyota folyamatosan a legjobbak között szerepel, így a vadonatúj RAV4 is tartalmazza a legmodernebb technológiákat, amelyek egy baleset során hatékonyan óvják a vezetőt és utasait. Minden amerikai RAV4 modellben alapáras a TSS 2.0 rendszer, vagyis a Toyota Safety Sense (TSS) csomag második generációja.

A TSS 2.0 legfontosabb elemei:
Gyalogosészleléssel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS w/PD): a rendszer nappali fénynél és rossz látási viszonyok közt is érzékeli az autó nyomvonalában feltűnő járműveket és gyalogosokat, nappal felismeri a kerékpárosokat (új funkció), és ütközésveszély esetén fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt és/vagy aktiválja a fékeket, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.
A teljes sebességtartományban működő, dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika (DRCC): a kizárólag nyílt országúton használható, teljes sebességtartományban működő, dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika egy adaptív rendszer, amely 0-180 km/órás sebességtartományban működve automatikusan lassítja, gyorsítja vagy akár állóra is fékezi az autót, az előtte haladó jármű sebességéhez igazodva.
Kormányzási rásegítéssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA w/SA): az újonnan alkalmazott rendszer már nemcsak a forgalmi sávot, és azon belül a jármű helyzetét érzékeli, hanem az út szélét is. Ha az autó kisodródna a sávból, a berendezés fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A kormányzási rásegítés kismértékű, rövid ideig tartó korrekciós kormányzással segít a vezetőnek az akaratlan sávelhagyás megelőzésében.
Automatikus távfény-vezérlés (AHB): a vezetési környezetet és az elöl haladó vagy szembejövő járművek világítását felmérő rendszer automatikusan vált a tompított világítás és a távolsági fény között.
(ÚJ) Sávkövető asszisztens (LTA): a DRCC használatakor is bekapcsolható rendszer felismeri a sárga vagy fehér színű sávelválasztó jeleket, vagy – ha a jelek ideiglenesen nem láthatók – felméri az elöl haladó jármű nyomvonalát. Ezek alapján meghatározza a forgalmi sáv közepét, és aktív kormányzással ott tarja az autót, ami mérsékli a vezető elfáradását, és növeli a vezetés biztonságát, különösen a sűrű araszoló forgalomban vagy a hosszú autópálya-szakaszokon. Az LTA tetszés szerint ki- és bekapcsolható.
(ÚJ) Útjelzőtábla-felismerés (RSA): a rendszer felismeri a stop, elsőbbségadás kötelező, behajtani tilos és sebességkorlátozás táblákat, és ezekre vizuális- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A figyelmeztetés a tábla típusától függően változik, és a multi-információs képernyőn jelenik meg.

Minden 2019-es amerikai RAV4 modellhez alapáron jár a 8 légzsák és a Toyota Star biztonsági rendszer, amely továbbfejlesztett járműstabilitás-vezérlést (VSC), kipörgésgátlót (TRAC), elektronikus fékerőelosztót (EBD), vészfékasszisztenst (BA), blokkolásgátló fékrendszert (ABS) és Smart Stop technológiát (SST) tartalmaz. Az autóhoz opcióként rendelhető a hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), a madártávlati képet adó tolatókamera, az intelligens tolatóradar, valamint az automatikus fékrendszer, ami megállítja az autót, ha oldalról/hátulról egy jármű közelít, miközben a RAV4 kitolat egy parkolóhelyről (RCTB). A tolatókamera és az elektronikus parkolófék (EPB) minden RAV4 alapfelszereltségének része.

Arról, hogy mindezekből mi lesz majd elérhető az új generációs RAV4 európai változatában, vélhetőleg a modell 2019 tavaszára ígért európai forgalmazásának megkezdéséhez közelebbi időpontban (talán a 2018-as Párizsi Autószalonon, vagy a 2019-es Genfi Autószalonon) várható a Toyotától részletesebb tájékoztatás.

 

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/03/a-kategoriateremto-rav4-rovid-tortenete/