Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A vadonatúj RAV4 amerikai változata ezeket tudja (2.)

Posted on 2018.04.05.2018.04.04. By Iroda Távirati

XSE Hybrid: a legsportosabb RAV4

A sportos menetdinamikát kedvelő amerikai vásárlók számára tökéletes választás az XSE Hybrid változat, amely remekül ötvözi a sportosságot és a kiváló használati értéket. Az XSE a RAV4 hibrid hajtású választékának vadonatúj tagja. Az orr-rész, a külső tükörburkolatok, a kerékjárat-szélesítések és az alsó küszöbelemek zongoralakk feketére fényezett betétei hatásosan hangsúlyozzák ki az XSE Hybrid sportos jellegét. A hibrid hajtású RAV4-modellek egyedülálló megoldásának számít, hogy a hűtőrácsot projektoros LED-fényszórók fogják közre, amelyek ragyogóbb, élesebb és ideálisan elosztott fénycsóvát bocsátanak ki. A hibrid modelleket a Toyota Hybrid System II (THS II) hajtja, amelynek 2,5 literes, négyhengeres Dynamic Force benzinmotorja az energiahatékonyság és a kimagasló teljesítmény kiváló egyensúlyát kínálja. Az XSE Hybrid változat a RAV4-kínálat „kompromisszumot nem ismerő” tagja, mivel magas teljesítménye és erőteljes gyorsító képessége mellé sportos hangolású, keményebb lengéscsillapítókat és rugókat tartalmazó futómű társul.

Országúton és terepen egyaránt élvezetesen vezethető

Azoknak az amerikai ügyfeleknek, akik gyakran kirándulnak, kiváló választás lehet a RAV4 Adventure, amely minden terepen otthonosan mozog. A RAV4 Adventure változatot az alapáron kínált, magas tetősínek és a nagyméretű sárvédő-szélesítések különböztetik meg a modellcsalád többi tagjától. Az autó kialakítása a Toyota sok évtizedes off-road hagyományait idézik: jó példa erre az agresszívebb formavilágú hűtőrács és ködfényszóró-keret, illetve az egyedi keréktárcsa-dizájn. Az Adventure kivitelt megformáló dizájnerek robusztus járművet akartak alkotni, a mérnökök pedig szétkapcsolható hátsó erőátvitellel kombinált dinamikus nyomatékvektor vezérlésű összkerékhajtással és számos modern technológiával szerelték fel az autót. Ilyen például a Multi-Terrain Select rendszer, ami mindegyik benzinmotoros, összkerékhajtású RAV4 modellhez alapáron jár. A Multi-Terrain Select segítségével az autós mindig az adott (havas, sáros, homokos, sziklás) terepnek megfelelően optimalizálhatja a RAV4 tapadását. A rendszer könnyen kezelhető a központi forgókapcsolóval (vagy gombokkal) ami a középkonzolon, a váltókartól balra kapott helyet.

Kéttónusú fényezés

A RAV4 XSE Hybrid sportos jellegét tovább erősíti az alapáron kínált kéttónusú fényezés. A fekete tetőhöz a vásárlók a Blizzard Pearl, a Silver Sky Metallic, a Magnetic Gray Metallic vagy az új Blueprint árnyalatok bármelyikét kiválaszthatják. A RAV4 XSE Hybrid exkluzív belső kialakításának alaphangulatát a kék színű varrással díszített, fekete Softex kárpitozás határozza meg.

A prémium Limited változat

Felhőtlen kirándulások a RAV4 volánja mögött: ez lebegett a Limited kivitelt összeállító dizájnerek szeme előtt, amikor a modell csúcsváltozatát prémium külső és belső elemekkel gazdagították. 19 colos könnyűfém keréktárcsáival és krómbetéteivel a Limited már első pillantásra látványosan különbözik a többi RAV4-változattól – és ez a benyomás csak tovább erősödik, amikor beszállunk az autóba. Az alapfelszereltség hosszú listáján olyan tételek szerepelnek, mint a napfénytető, a 8 irányban motorosan állítható és memóriafunkciós vezetőülés, vagy a 2 irányban állítható deréktámasz. Ugyancsak alapfelszerelés az új tervezésű, 7 colos multi-információs kijelző (MID), akárcsak az Észak-Amerikában először megrendelhető digitális visszapillantó tükör. Alapértelmezett beállításban ez egy hagyományos visszapillantó, ám egy gombnyomásra széles panorámát mutató monitorrá válik, ami az autó hátsó részén, magasan elhelyezett, nagy felbontású és állítható széles látószögű kamera képét jeleníti meg. Az opciós listán a vásárlók olyan lehetőségek közt válogathatnak, mint a szellőztethető első ülések, a fűthető hátsó ülések vagy a panoráma napfénytető. Az autóhoz kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó is rendelhető, aminek működtetéséhez elég egy lábmozdulat a hátsó lökhárító alatt, így az is könnyen pakolhat a csomagtérbe, akinek mindkét keze tele van különféle holmikkal.

Kellemes hangulatú utastér

A dizájnerek az utastér legapróbb részletét is a Kifinomultság témaköre alapján tervezték meg, hogy az autó hangulata a legkülönfélébb vásárlói igényeknek is megfeleljen. Az elöl ülők között húzódó középkonzolra, könnyen elérhető helyre került az elektronikus parkolófék (EPB) kapcsolója. Az ergonómiát javítja a konzol szélesebb kialakítása, a mindkét oldalon megtalálható pohártartó és egy nyitott tálca, amelyen jól elférnek az apróbb tárgyak, és itt kapott helyet az opcionális Qi vezeték nélküli töltő is. A műszerfalba épített rekesz karnyújtásnyira van az első utasoktól, akik kényelmesen elérik az itt tartott készülékeket, napszemüvegeket és egyéb, utazáshoz szükséges holmikat. A váltókar tetején letisztult, sima tapintású gomb található, és a klímarendszer középkonzolon elhelyezett kezelőszerveit áttervezték, hogy kellemesebb legyen a tapintásuk. A hátul ülőknek szélesebb hely jut, és a lábtér is nagyobb lett. A raktér praktikumát megfordítható tálca és a kisebb tárgyak rögzítésére szolgáló oldalsó hálók fokozzák, s a 60/40 arányban dönthető hátsó üléssornak köszönhetően a RAV4 tulajdonosa könnyedén magával viheti szörfdeszkáját, csomagjait vagy kempingfelszerelését.

Fejlett médiaszolgáltatások és hibátlan hangzás

Minden amerikai RAV4 alapfelszereltségének része az Entune 3.0 multimédia rendszer a Verizon által működtetett WiFi-vel, hangvezérléssel kezelhető Amazon Alexa kapcsolattal és Apple CarPlay kompatibilitással. A széria Entune 3.0 audiorendszer egy 7 colos érintőképernyőt is tartalmaz; az Entune 3.0 Audio Plus rendszerhez már 8 colos képernyő és Sirius XM rádió tartozik, az Entune 3.0 Premium Audio változatban pedig dinamikus navigáció segíti az autózást. A RAV4 amerikai vásárlói akár öt USB portot is kérhetnek az első és a hátsó üléssorhoz, emellett pedig az opcionális Qi vezeték nélküli töltőt is megrendelhetik. A RAV4 amerikai multimédia-kínálatában egy vadonatúj fejlesztésű JBL audiorendszer is szerepel.
Az új generációs, prémium berendezés továbbfejlesztett rendszerfelépítést, új tervezésű hangszórókat és még jobb hangolási lehetőségeket kínál. 11 hangszórójával és 8 csatornás, 800 wattos erősítőjével a JBL audiorendszer magas szintű zenei élményt biztosít:
Két magashangsugárzó: az A-oszlopban elhelyezett sugárzók kiváló magas frekvenciás teljesítményt nyújtanak
HiD8 erősítő: új generációs, 800 W teljesítményű erősítő
Két széles szórásképű hangszóró a műszerfalban: kiváló hangminőség, és figyelmeztető hangjelzések
Két széles szórásképű hangszóró az első ajtókban: az első utasok jobb zenei élményéhez
Dobozos mélynyomó: erőteljes basszusok a hátsó részben elrejtett ládákból
Két teljes szórásképű hangszóró a hátsó ajtókban: a hátsó utasok jobb zenei élményéhez
Clari-Fi technológia: intelligensen elemzi, újraalkotja és helyreállítja a digitális tömörítés miatt elveszett jeleket

A Toyota Safety Sense (TSS) új generációja

A biztonság terén a Toyota folyamatosan a legjobbak között szerepel, így a vadonatúj RAV4 is tartalmazza a legmodernebb technológiákat, amelyek egy baleset során hatékonyan óvják a vezetőt és utasait. Minden amerikai RAV4 modellben alapáras a TSS 2.0 rendszer, vagyis a Toyota Safety Sense (TSS) csomag második generációja.

A TSS 2.0 legfontosabb elemei:
Gyalogosészleléssel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS w/PD): a rendszer nappali fénynél és rossz látási viszonyok közt is érzékeli az autó nyomvonalában feltűnő járműveket és gyalogosokat, nappal felismeri a kerékpárosokat (új funkció), és ütközésveszély esetén fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt és/vagy aktiválja a fékeket, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.
A teljes sebességtartományban működő, dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika (DRCC): a kizárólag nyílt országúton használható, teljes sebességtartományban működő, dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika egy adaptív rendszer, amely 0-180 km/órás sebességtartományban működve automatikusan lassítja, gyorsítja vagy akár állóra is fékezi az autót, az előtte haladó jármű sebességéhez igazodva.
Kormányzási rásegítéssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA w/SA): az újonnan alkalmazott rendszer már nemcsak a forgalmi sávot, és azon belül a jármű helyzetét érzékeli, hanem az út szélét is. Ha az autó kisodródna a sávból, a berendezés fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A kormányzási rásegítés kismértékű, rövid ideig tartó korrekciós kormányzással segít a vezetőnek az akaratlan sávelhagyás megelőzésében.
Automatikus távfény-vezérlés (AHB): a vezetési környezetet és az elöl haladó vagy szembejövő járművek világítását felmérő rendszer automatikusan vált a tompított világítás és a távolsági fény között.
(ÚJ) Sávkövető asszisztens (LTA): a DRCC használatakor is bekapcsolható rendszer felismeri a sárga vagy fehér színű sávelválasztó jeleket, vagy – ha a jelek ideiglenesen nem láthatók – felméri az elöl haladó jármű nyomvonalát. Ezek alapján meghatározza a forgalmi sáv közepét, és aktív kormányzással ott tarja az autót, ami mérsékli a vezető elfáradását, és növeli a vezetés biztonságát, különösen a sűrű araszoló forgalomban vagy a hosszú autópálya-szakaszokon. Az LTA tetszés szerint ki- és bekapcsolható.
(ÚJ) Útjelzőtábla-felismerés (RSA): a rendszer felismeri a stop, elsőbbségadás kötelező, behajtani tilos és sebességkorlátozás táblákat, és ezekre vizuális- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A figyelmeztetés a tábla típusától függően változik, és a multi-információs képernyőn jelenik meg.

Minden 2019-es amerikai RAV4 modellhez alapáron jár a 8 légzsák és a Toyota Star biztonsági rendszer, amely továbbfejlesztett járműstabilitás-vezérlést (VSC), kipörgésgátlót (TRAC), elektronikus fékerőelosztót (EBD), vészfékasszisztenst (BA), blokkolásgátló fékrendszert (ABS) és Smart Stop technológiát (SST) tartalmaz. Az autóhoz opcióként rendelhető a hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), a madártávlati képet adó tolatókamera, az intelligens tolatóradar, valamint az automatikus fékrendszer, ami megállítja az autót, ha oldalról/hátulról egy jármű közelít, miközben a RAV4 kitolat egy parkolóhelyről (RCTB). A tolatókamera és az elektronikus parkolófék (EPB) minden RAV4 alapfelszereltségének része.

Arról, hogy mindezekből mi lesz majd elérhető az új generációs RAV4 európai változatában, vélhetőleg a modell 2019 tavaszára ígért európai forgalmazásának megkezdéséhez közelebbi időpontban (talán a 2018-as Párizsi Autószalonon, vagy a 2019-es Genfi Autószalonon) várható a Toyotától részletesebb tájékoztatás.

 

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/03/a-kategoriateremto-rav4-rovid-tortenete/

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien
Next Post: A Lexus idén is megtréfálta amerikai ügyfeleit

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT