A „választás szabadsága”

: hatékony megközelítés a globális fenntarthatóság érdekében

A BMW Group új és továbbfejlesztett modelljei egytől egyig ebbe az irányba mutatnak, a „választás szabadságát” éltető portfólió pedig az egyes piacok jogi szabályozásait éppúgy figyelembe veszi, mint az ügyfelek mobilitási igényeit. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amelyet a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt, hatékony benzines és dízelüzemű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek.

A jövőben egyre több modellcsalád hagyományos és hálózatról tölthető hajtáslánc-változatai készülnek majd egyazon gyártósoron, a BMW 7-es sorozat következő nemzedéke például már tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A kimagasló példányszámban értékesített 5-ös BMW és a BMW X1 új generációja hasonlóképp érkezik meg az utakra: nem csupán belsőégésű erőforrásokkal és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, de tisztán elektromos meghajtással is.

A hajtáslánc-technológiák villamosítása a BMW Group által megfogalmazott „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia szerves része, amely az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás térnyerését élteti. Ma a mindennek megfelelő autók mezőnyében a BMW Group a világ legátfogóbb portfóliójával büszkélkedhet, ezen modellek ráadásul nem csupán innovációs erejükkel és hatékonyságukkal, de sportosságukkal is kiemelkednek a tömegből. Magával ragadó vonzerejük ráadásul kifejező formanyelvük, valamint fejlett járművezérlő- és digitalizációs technológiájuk kettősében is rejlik, amely tökéletesen passzol a kortárs célcsoportok életstílusához.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja az első BMW iX3 modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) ünnepli világpremierjét. A forradalmi SAV (Sports Activity Vehicle) modell alkotóelemei – így az elektromos motor, a nagyfeszültségű akkumulátor, a járműtöltő technológia és a vezérlőelektronika – a BMW i almárka elektromos mobilitás terén 2011 óta halmozódó szakmai tapasztalatának gyümölcsei. A BMW Group házon belül fejleszti ki a BMW eDrive hajtáslánc-technológia alkatrészeit, amelyből időről időre piacvezető előnyt kovácsol. Kiváló példa erre a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz megtervezett lítium-ion akkumulátor, amelynek energiatároló kapacitását néhány éven belül úgy duplázták meg a mérnökök, hogy mit sem változtattak az akkumulátor beépíthetőségi méretein.